29 Reacties
4 dagen geleden
Reactie op DaanLS
Ik kreeg nog n, vond ik gekke tip van de fysio. Maar werkt geweldig mocht ...
Ga gelijk wat in de vriezer gooien kan niet gekker als het achteruit lopen
4 dagen geleden
Reactie op Bananababy
Naast alle andere tips, verlicht bij mij een magnesium voetenbad ook wat de ...
Ga het proberen wie weet werkt het..
4 dagen geleden
Bedankt voor alle tips ik heb alles opgeslagen en ga er mee aan de slag hopelijk werkt er iets want de pijn wordt met het uur erger..
4 dagen geleden
Reactie op DaanLS
Haha moest er hard om lachen totdat ik het zelf probeerde.
Maximaal minuut ...
Het zal mij benieuwen klinkt wel koud brrrr 🤣🤣🙈
4 dagen geleden
Google de röst therapie even, daar kwam mijn fysio mee. Heeft mij, in combinatie met een flinke massage van m’n bilspieren (of in ieder geval die spier die over je bil naar beneden loopt), supersnel van mijn Klachten afgeholpen. Ik let sindsdien heel goed op mijn houding (wat hieronder ook al genoemd is, ook snachts met een kussen tussen mijn benen bijvoorbeeld), en als ik voel dat een van m’n bilspieren weer begint te irriteren dan masseer ik m zelf met een tennisbal. Beetje rondjes draaien met de bal tussen m’n bil en de muur. So far so good!
Ik had overigens geen rugklachten, maar echt pijn in m’n bekken wat uitstraalde naar mijn benen. Die spieren die dus over je bil lopen waren bij mij door een slechte houding waarschijnlijk te gespannen geraakt. Röst methode is voor bekkenklachten in zijn algemeenheid, maar massage met balletje tegen de muur is wat specifiekere spier denk.
2 dagen geleden
Hier ook al een week of 12 last van bekkenklachten en werk ook niet meer volledig. Ik was mega gefrustreerd dat het me zo afremde en ben menig keer over mijn grens heen gegaan waardoor ik daarna dagen op de blaren moest zitten. Inmiddels (ook na strenge woorden van mn vriend en verloskundige) het beter kunnen accepteren. Ook na de bevalling word er nog veel van je lichaam gevraagd dus echt belangrijk om naar je lichaam te luisteren. Veel dingen die ik doe lees ik al terug maar zet even alles op een rijtje zodat ik niks vergeet 😅
- bekkenfysio elke 2 weken, zij masseert het ook los wat super fijn is.
- masseur om de andere spieren ook mee te pakken
- niet te lang dezelfde houding, dus maximaal een half uur zitten en dan langzaam een stukje lopen met kleine pasjes
- een speciaal kussen voor het zitten (bijv van tempur). Dit vind ik echt een lifesaver en hij gaat overal mee naartoe! In de auto en eigenlijk elke stoel die ik zit dus ook naar een restaurant oid
- warmtetherapie bijvoorbeeld met een elektrische deken, warmte ontspant
- ik heb van een collega een band geleend voor als ik wat langer moet staan
- oefeningen zoals vlinderen en de wokkel (denk dat YouTube je hier wel bij kan helpen)
- verschillende houdingen afwisselen, bijvoorbeeld na een uur zitten even gaan liggen
- nooit knieën tegen elkaar (dus een kussen tussen je benen) en je benen niet kruisen
- wanneer je zit voeten plat op de grond
- wanneer je pijn hebt en moet bewegen en bij kracht zetten goed doorademen! Wanneer je je adem vast houdt creër je ook spanning wat resulteert in meer pijn
- ik neem regelmatig 2 paracetamol tegen de pijn, al is het alleen al om het scherpe randje eraf te halen
- niet zeulen met zware dingen zoals boodschappentassen indien dit mogelijk is natuurlijk, vraagt ook veel van je bekkenspieren
Tot slot adviseerde mijn fysio nog yoga (filmpjes via YouTube kan ook prima voor thuis) en bijvoorbeeld zwangerschapszwemmen. En soms zijn er ook dagen dat ik helemaal niks doe, geen eens de vaatwasser uitruimen. Heel vervelend maar soms heb je een dag nodig en dan is het de dag erna ook wat beter. Potje janken helpt soms ook al haha. Hoop dat je iets vindt wat je helpt, al is het maar een beetje.
één dag geleden
Bekkenfysio, kleermakerszit, dan gaan je bekken naar elkaar toe wat pijn verlichting geeft, warmtekussen of kruik, om echt te rusten moet ik op mijn zij gaan liggen omdat ik zowel bekken als rug klachten heb, autorijden terwijl je op een kussen zit, bilspier rekken dmv been op je bovenbeen leggen, bekken kantelen en naar voren rekken, verder tussendoor bekken steeds bol/hol kantelen