46 Reacties

één maand geleden

Ik heb ook nog niks gekocht 😂 na een dikke week overleg hebben we eindelijk een kdv keuze kunnen maken en nu nog de opgave om kraamzorg te regelen. Het is een behoorlijk oerwoud waar je je doorheen moet worstelen heb ik het idee. Je bent niet alleen!

één maand geleden

Haha herkenbaar! Ik ben wel eens huilend de Prenatal uitgelopen omdat ik ook niet wist waar ik moest beginnen.. zelfs niet met behulp van die grote standaard babyuitzet lijst! De vorige keer begonnen met de grotere dingen. Misschien helpt je dat? :)

één maand geleden

Reactie op Mariekebur

Haha herkenbaar! Ik ben wel eens huilend de Prenatal uitgelopen omdat ik oo ...
Jaaa die lijst ook gezien! Maar inderdaad nog steeds overweldigend haha!

één maand geleden

Reactie op Mariekebur

Haha herkenbaar! Ik ben wel eens huilend de Prenatal uitgelopen omdat ik oo ...
Blij om te lezen haha. Ik keek deze ochtend naar een buggy die ik al enige rijd op het oog had en bedacht me toen dat ik een autostoel nodig heb voor het naar huis brengen, maar geen auto heb om die later nog nodig te hebben. Toen begon ik verzorgingsproducten te kijken die ik zou willen gebruiken en uiteindelijk huilend mijn zus gebeld omdat ik geen idee had waar je op moet letten bij een buggy, hoe die autostoel dan in een auto kan en wat die isofix is en wat je in hemelsnaam nodig hebt om je baby in leven te houden 🤣 babystitten op haar zoontje vind ik makkelijker, dan gaf ze me enkel wat ik nodig had en moet ik niet verder denken 😆

één maand geleden

Zou beginnen met de grote dingen / grote uitgaven. Kinderwagen, meubels kinderkamer, maxi cosi etc. Voor de kinderkamer kun je een moodboard maken (eventueel rekening houdend met het geslacht of anders neutraal), dat helpt ook vaak wel :) Al het kleine spul zou ik later kopen en dan ook het lijstje van de kraamhulp erbij om af te vinken. Ook qua kleding zou ik wat later starten met kopen, even wachten tot het winterseizoen in de winkels ligt. Aangezien we winter baby’s krijgen heb je lange mouwen en pakjes met voetjes eraan nodig :) Maar het is veel, en ook veel geld. Dus beetje spreiden van de aankopen is sowieso handig. Dit is onze tweede baby dus ik heb 90% al in huis, ga wel nieuwe spullen aanschaffen maar wel minimaal

één maand geleden

Wat ik heel fijn vind is om een dagje spullen inslaan te plannen met iemand die al kinderen heeft, zodat diegene je enigzins op weg kan helpen en ook kan benoemen wat zijn of haar aankopen waren. Mijn beste vriendinnetje is pas moeder geworden en zij kan in de babywinkels precies aanwijzen wat ik in moet slaan en dat is echt super fijn!😘

één maand geleden

Hier hebben we al wel het ledikant gekocht, met matrasje. Verder vooral eerst gekeken naar de grote uitgaven, maar daar hielden we voor ‘proberen’ al rekening mee. Voor een beetje uitzet ben je al gauw €3000 kwijt. Of wij doen heel gek qua spullen 😂 Kinderwagen zou ik als ik jou was eens naar een babydump of babypark gaan. Daar staan zo veel merken en soorten die je kan uitproberen! Mijn vriend is erg lang, en eigenlijk de enige waar hij comfortabel achter kan lopen is de Joolz geo 🤷🏼‍♀️ dus dat word hem voor ons 😂 In zo’n grote winkel kan je ook eens rustig rondlopen en kijken wat er allemaal te krijgen is en kijken wat de prijzen voor veel dingen zijn. Natuurlijk ligt er genoeg spul waar je niks aan hebt of wat niet van toepassing is voor jullie situatie, maar het kan wel helpen om te zien wat je allemaal nodig gaat hebben en om advies te vragen over bepaalde producten 😄

één maand geleden

Moet zeggen dat ik die uitzeijst van de prenatal ook erg overweldigend vind 😂 Maar probeer hem week voor week rustig door te kijken en te kijken of er aanbiedingen zijn voor bepaalde spulletjes 😁

één maand geleden

Wat ik bij mijn eerste heb gedaan: uitzetlijst erbij pakken en voor alles een optie proberen uit te zoeken. Andere uitzetlijst erbij pakken en kijken of er nog iets anders op staat. Vervolgens een keer naar de winkel en dan kijken of je liever toch iets anders wil. Daarna heb ik gewacht op aanbiedingen en dan gekocht wat er op mijn lijstje stond. Probeer een beetje logisch te blijven nadenken, waarom staat iets op zo’n lijstje en denk jij dat in jouw situatie ook nodig te hebben? Kinderkamer meubels en kinderwagen kunnen een lange levertijd hebben, dus die hebben de meeste prioriteit 😉

één maand geleden

Herkenbaar, dit had ik ook met de vorige zwangerschap. Ik ben toen maar begonnen bij de dingen die ik sowieso wist nodig te hebben. Bijv een kinderwagen (hebben wij goedkoop tweedehands gehaald, mocht die in de praktijk echt niet bevallen, kunnen we altijd nog een andere halen). Ook hadden we alvast een campingbedje gekocht, omdat die afgeprijsd was. Verder toen nog weinig aangeschaft. Deze keer beginnen we na de 24 weken waarschijnlijk pas met dingen halen. En dan indd beginnen met de grote overzichtelijke dingen + hulp vragen aan mensen die dit al eens doorgemaakt hebben en advies kunnen geven in wat wel/niet handig is om in huis te hebben. Overigens zou ik ook eerst iets van een commode halen voordat je alle kleertjes etc haalt, zodat je een plek hebt om het op te bergen en het overzichtelijk blijft wat je al in huis hebt :)

één maand geleden

Oja en een aanvulling; niet te vroeg bepaalde kleertjes etc kopen. Wij hadden toen impulsief een slaapzak gekocht, omdat die erg afgeprijsd was, maar we hadden totaal geen weet van welke maat je moest hebben etc. Conclusie was dat we een te warme slaapzak hadden gekocht in een te grote maat. Tegen de tijd dat we die hadden kunnen gebruiken, zou ze er al uitgegroeid zijn. Dus lees je ook in voordat je iets koopt 🙃

één maand geleden

Wat je echt nodig hebt: - een wiegje of cosleeper - beddengoed voor dat bedje: onderlakentje, lakentje, dekentje - babyfoon - Maxicosi (ik zou iets aanraden met zo’n isofix basis, scheelt een hoop gedoe) - badje met newborn ding + thermometer - twee kruiken + hoes voor de kraamweek - hydrofieldoeken heb je nooit genoeg (paar grote voor badje, veel kleintjes) - veel spuugdoekjes - kinderwagen + beddengoed voor in kinderwagen - (wollen) wikkeldeken - eventueel een box + boxkleed - 1-2 pakken luiers (je weet van te voren niet precies wat fijn gaat zijn, dus zou niet groot inslaan) + doekjes - luieremmer - commode + verschoonkussen - als je borstvoeding wil geven zou ik een voedingskussen aanraden - ik zou een draagzak aanraden die geschikt is voor newborns (vanaf een paar weken). - kleertjes uiteraard :) De rest… tsja. Je kunt het zo gek maken als je zelf wil.

één maand geleden

Reactie op ethrym

Wat je echt nodig hebt: - een wiegje of cosleeper - beddengoed voor dat be ...
Wauw thanks!

één maand geleden

Kan je vooral aanraden met andere mama's (vriendinnen wellicht?) te praten over hoe je het allemaal denkt te gaan willen doen (bijv. cosleeping of eigen kamer, heb je een auto etc) en dan kijken wat zij aanraden om wel of juist niet te kopen. Ik heb op die manier heel veel handige tips gekregen, maar ook een hoop miskopen voorkomen. En wat een kinderwagen betreft, ga 'proefrijden' in een babypark of baby&tiener megastore. En laat je vooral niet door het personeel aanpraten wat je allemaal nodig zou hebben ;)

één maand geleden

Reactie op ethrym

Wat je echt nodig hebt: - een wiegje of cosleeper - beddengoed voor dat be ...
Tja 'echt nodig hebt..', het blijft super persoonlijk. - Newborn ding voor in bad vond ik personlijk super onhandig - een draagzak/draagdoeg zou ik pas kopen als de kleine er is en idealiter met een draagconsult. Mits je überhaupt wilt dragen natuurlijk? - En een voedingskussen heb ik in de 9 maanden dat ik bv gaf nooit gebruikt. - Luieremmer vind ik de grootste bs uitgave die er is. Stinkt nog steeds en de officiele zakken zijn stikduur. - voor de box zou ik persoo lijk eerder een boxmatras kopen dan een boxkleed. Vind die kleedjes zo dun. Again, super persoonlijk dus.😋 Daarom lekker met mama-vriendinnen kletsen over hoe zij het doen, hoe jij het (denkt) te willen gaan doen en dan kijken wat erbij past. En no worries als je dingen mist, alles is zo bijbesteld tegenwoordig. Wij hebben de nodige postNL bezorgers aan de deur gehad in de eerste weken :p

één maand geleden

Reactie op ethrym

Wat je echt nodig hebt: - een wiegje of cosleeper - beddengoed voor dat be ...
Helemaal met onderstaande eens. De rest is zo bijgekocht, tip van mij. Bol.com select is een soort abbo bij bol.com voor €12,99 per jaar krijg je op veel artikelen de volgende dag en soms zelfs dezelfde dag! Levering. Sowieso alle verzendkosten gratis, maar dit was mega top in de kraamweek toen ik extra flesjes wou of zakjes om gekolfde melk in de bewaren. Bovenstaande vond ik echt de musthaves en verder alles los bij besteld naar wens van ons gezin en wat ons kindje nodig had op het moment!

één maand geleden

Qua budget; Marktplaats en vinted zijn je beste vrienden! Vinted niet eens alleen voor kleding, staat vaak ook ander babyspul op. Zeker maat 50 tm 74 is vrijwel zo goed als nieuw omdat ze dat kort aan hebben. Uitzet was bij mij bij lange na niet zo duur als hierboven genoemde €3000, denk misschien niet eens de helft? Kinderwagen was ik vroeger altijd heilig overtuigd dat die nieuw moest, maar ik kreeg een gratis joolz derdehands van mn schoonzus. Nieuwe wieltjes onder gezet en dat ding rijdt na 2 jaar nog als een tierelier. Echt onnodig om daar +1000 aan uit te geven. Marktplaats staat verder ook bomvol met co-sleepers, ledikantjes, commodes en boxen dus daar kun je ook rondsnuffelen; genoeg tijd nog 🥰

één maand geleden

Reactie op Ina33

Tja 'echt nodig hebt..', het blijft super persoonlijk. - Newborn ding voor ...
Ik bedoelde vooral: je hebt minder nodig dan je denkt misschien 🙃 Luieremmer: als je het okee vindt om met iedere poepluier naar de kliko te gaan dan is dat uiteraard een optie. Maar een afsluitbare bak is wel handig toch? Ik heb eentje waar gewone vuilniszakken inpassen (zo’n WeToo/Chicco ding). Ik heb 13 maanden lang mijn voedingskussen elke dag gebruikt. Ik vond het ideaal om te gebruiken om in bed mee te voeden. Draagzak: ik had een Ergobaby Embrace en vond die echt een uitkomst na een paar weken. Super fijn om je handen even vrij te hebben. Maar goed, daarom stond er ook bij dat ik het zou aanraden.

één maand geleden

Thanks iedereen! Heb nog geen vriendinnen met kinderen of familie met kids! Zijn de eerste haha! Hebben jullie een favoriete luiertas?

één maand geleden

Waaa ik zou ook overweldigd raken van dat soort lijsten. Gewoon niet naar kijken zou ik zeggen. Je hebt echt nog heel lang en veel dingen zijn naar mijn idee echt niet nodig. Hier bijvoorbeeld nooit een babyfoon of kinderwagen gehad. En sowieso nooit iets nieuw gekocht. Vind het echt belachelijk hoe koopziek mensen worden van het krijgen van een baby. Alsof het hebben van de beste/duurste/mooiste nieuwe spullen die baby iets uitmaakt. Hier is de vierde op komst en ik ga pas dingen regelen in m’n verlof na 36 weken. En dat houdt dan in: kleertjes, cosleeper en hydrofielen bij vriendinnen ophalen en wassen.