46 Reacties

één maand geleden

Reactie op ethrym

Ik bedoelde vooral: je hebt minder nodig dan je denkt misschien 🙃 Luiere ...
Je hoeft je keuzes niet te verdedigen he, het is geen aanval naar jou ofzo :) Ik geef alleen aan dat dit hele persoonlijke keuzes zijn en dat ik daarom denk dat het goed is om met bekenden te praten die hier recentelijk doorheen zijn gegaan, zodat je ervaringen kunt delen en zo je eigen keuzes kunt maken omdat ieders situatie nou eenmaal anders is.

één maand geleden

Ik kan haast alles van mijn vorige kind overnemen. Ik heb vandaag kleding alvast gekocht (9 pakjes paar van 50 en paar van 56). Ik ben nu 14 weekjes. Wat ik bij mijn dochter heb gedaan is een lijst opmaken en dan enkel met de basics al het ‘extra’ had ik geen behoefte aan.

één maand geleden

Reactie op Feyre2024

Thanks iedereen! Heb nog geen vriendinnen met kinderen of familie met kids! ...
Mijn eigen handtas en sporttas :p Heb me suf gezocht naar een handige tas, maar uiteindelijk nooit een gekocht haha

één maand geleden

Reactie op Ina33

Mijn eigen handtas en sporttas :p Heb me suf gezocht naar een handige tas, ...
Hahha dat is net zo makkelijk inderdaad

één maand geleden

Reactie op Feyre2024

Thanks iedereen! Heb nog geen vriendinnen met kinderen of familie met kids! ...
Vooral iets met vakjes en wat makkelijk schoon te maken is. Een korte en lange band is fijn en zorgen dat ie niet tegen de wielen van de kinderwagen aanhangt. Mijn vriend wou er vooral één waarmee hij niet voor lul zou lopen 😂dus wij gebruiken een streetwear merk tas omdat ie gewoon chill is. Geen speciale luiertas

één maand geleden

Heellll herkenbaar. Ik krijg nu nog niet veel aangeboden van andere omdat weinig het weten, maar dat vind ik zelfs overweldigend. Ben voor mijn gevoel mentaal nog helemaal niet zo ver 😅

één maand geleden

Reactie op amberino

Heellll herkenbaar. Ik krijg nu nog niet veel aangeboden van andere omdat w ...
Jaa echt hoor

één maand geleden

Reactie op Feyre2024

Jaa echt hoor
Weet ook niet wanneer wel 😂 maar waarschijnlijk last minute mezelf kennende haha

één maand geleden

Reactie op Feyre2024

Thanks iedereen! Heb nog geen vriendinnen met kinderen of familie met kids! ...
Ik heb een NanaBeebi via vinted gehaald en gebruik die nog altijd. Veel ruimte, blijft open staan en geen grote grabbelton (wat ik vaak met van die studio noos tassen zie). Tevens vind ik het fijn dat het een rugtas is en neutrale kleur gekozen waardoor mn vriend hem ook overal mee heen zult als hij met de peuter weggaat

één maand geleden

Ik heb voor mezelf op verlanglijstje online een lijstje gemaakt met spulletjes die ik nodig denk te hebben. Ik begon eerst beetje te kijken op zo’n uitzetlijst maar niet alles staat er op of er staan weer dingetjes op die we niet nodig denken te hebben. Tijdens het maken van dat lijstje ga je diverse sites bezoeken en zodoende heb ik m’n hele lijstje af nu, wat heerlijk is want kan alleen even open als ik weer wat wil aanschaffen en heb het speurwerk al helemaal opzitten! Je stuit van t ene product op t andere en bij de ene dacht ik ojaaaa toevoegen en zo bij het andere van nah niet nodig. Handige is ook dat je zelf dingen kan afstrepen van dat lijstje maar als je familie iets voor je wilt halen en ze vragen wat je nog nodig hebt (heb veel familie en die geven maar al te graag dingen) dat je ze ook iets van dat lijstje kan doorsturen want de link van de website staat er bij dus komen gelijk bij t juiste product. Handig als je graag specifieke dingen wilt en zo voorkom je ook dat je dingen dubbel krijgt of spullen krijgt waar je niets aan hebt! Dat zou super zonde zijn. Ik vind het heerlijk dat ik dit erop heb zitten want werd gek van het uitzoeken en bedenken. Hopelijk heb je hier wat aan ☺️🫶

één maand geleden

https://verlanglijst.online

één maand geleden

Wat betreft een luiertas: wil je een tas aan de wagen of wil je iets als een rugzak/rugtas? Hoe ga jij je verplaatsen? Ik fietste veel dus koos een rugzak. Allemaal dingen om overna te denken ;)

één maand geleden

Bij de eerste had ik ‘de ultieme uitzetlijst’ gedownload van de consumentenbond (vind je op google). Hier staat op wat alle ouders nodig vinden, welke spullen veel ouders nodig vinden, en welke enkele ouders nodig vinden. Heb alles gekocht wat iedereen nodig vind, en ben goed gaan denken over welke extra dingen ik echt denk te gebruiken. De rest kan je altijd nog later bij kopen mocht je het echt missen. Maar er staan ook veel spullen op die uitzetlijsten die niet echt nodig zijn😂 En neem vooral een lijstje mee naar winkels. Werd zelf helemaal overprikkeld als ik zo veel spullen zag dat je niet meer weet wat je moet kopen🙈

één maand geleden

Wij hadden de uitzetlijst van 24 baby en we kochten elke week iets. Beetje verdelen over de weken

één maand geleden

Hier hetzelfde! Wil zo graag dingen kopen, maar echt geen idee waar te beginnen! Zelfde geldt voor nieuwe kleding voor mezelf, wat moet ik nu kopen? Wat heb ik nodig? Ik heb echt totaal geen overzicht haha

één maand geleden

Bij de eerste wist ik ook niet waar ik moest beginnen en wanneer. Ik heb om hulp gevraagd uit m’n omgeving. En een heleboel dingen zijn echt super persoonlijk! Dat wat de een heel veel gebruikt, gebruikt de ander weer vrijwel niet. Wat ons geholpen heeft: - Kinderwagen - Kinder kamertje + toebehoren zoals een lakentje. - Wij hebben ons zoontje vanwege de nacht voedingen nog een half jaar in een wiegje bij ons op de slaapkamer gehad (kan ook een co-sleeper zijn). - Een paar setjes kleding voor de eerste week. Wij kochten echt niet teveel, want we wisten niet wat we konden verwachten qua benodigde maat. De meegroei rompers van de Hema zijn overigens wel echt TOP!! - Kruik en toebehoren. - Wij hadden een dag na de bevalling een extra verschoningskussen gekocht om ook beneden te kunnen verschonen. Op die manier hoefde je niet 6x per dag naar boven te lopen (sowieso niet goed voor je bekken). - Speentje - Hydrofiel doeken! Top dingen en gebruik je voor van alles. Met deze winterbaby verwacht ik dat wij iets meer dekentjes/wikkeldoeken zullen aanschaffen. Want ze spugen genoeg onder en dan kan je makkelijk wassen. Heel veel van het andere qua voorraad artikelen hebben wij aangeschaft na de bevalling. En je krijgt ook een heleboel en op die manier heb je een leuk lijstje om te delen voor de kraamvisite (mensen willen toch graag iets geven aan je).

één maand geleden

Reactie op ethrym

Wat je echt nodig hebt: - een wiegje of cosleeper - beddengoed voor dat be ...
Spuugdoekjes heb ik al nooit gebruikt, zou er een paar kopen en bijkopen als je een spuugbaby hebt:) luieremmer en newborn inzet voor in bad zoals eerder gezegd ook geen must have in mijn ogen.

één maand geleden

Ik heb tijdens m’n 1e zwangerschap een lijst gemaakt van dingen die ik moest regelen en die ik moest halen. Een deel nooit nodig gehad en vooral een boek uit de vluchttas was voor niks mee maar vond dit een fijne leidraad. Misschien heb je er iets aan! Elke keer als ik iets had aangeschaft kon ik dat afvinken en zo beetje bijhouden wat ik nog moest hebben☺️ Zwanger ❤️🤰🏻 Babydingen regelen💕 Voor de bevalling: - [x] Kraamzorg aanvragen - [x] Bloedtesten 13 weken inplannen - [ ] 22-weken vaccinatie inplannen - [x] Zwangerschapsyoga, bevalcursus en borstvoedingscursus inplannen - [x] Kinderopvang/gastouder regelen - [ ] Kraampakket aanvragen - [x] Babyboxen aanvragen en ophalen - [ ] Babyuitzet regelen - [ ] Openen spaarrekening - [ ] Adressenlijst geboortekaartjes maken - [ ] Zwangerschapsverlof regelen - [ ] Geboortekaartje uitzoeken - [ ] Uitzoeken zorgverzekering - [ ] Welke uitvaartverzekering? - [ ] Geboorteplan maken - [ ] Kraamplan maken - [ ] Duxxie spullen regelen - [ ] Babywasjes draaien - [ ] Traktatie broertje/zusje maken - [ ] Box neerzetten - [ ] Bedje opmaken - [ ] Co-sleeper neerzetten en opmaken - [ ] Maxi cosi in de auto - [ ] Spenen/flessen uitkoken - [ ] Wandelwagen opmaken - [ ] Vluchtkoffer klaarzetten - [ ] Luiertas inpakken Na de bevalling: - [ ] Afscheidscadeautje kraamhulp halen - [ ] Aangeven bij gemeente - [ ] Geboorte doorgeven HR - [ ] Geboortekaartjes bestellen en versturen - [ ] Hielprik en gehoortest - [ ] Bezoek consultatiebureau - [ ] Baby toevoegen aan zorgverzekering - [ ] Verzekeringen gezinssituatie aanpassen - [ ] Voogd aangeven gezagsregister - [ ] Kinderbijslag aanvragen - [ ] Baby uitvaartverzekering afsluiten - [ ] Kinderopvangtoeslag aanvragen - [ ] Vaccinaties baby - [ ] ID-kaart aanvragen baby Baby-uitzet💕 Zwangerschap - [ ] Draagjas - [ ] Voedingskussen - [ ] Zwangerschapsbroekjes - [ ] Zwangerschapspanty - [ ] Voedingsbeha’s - [ ] Boxers Babykamer - [ ] 2 boxkleden - [ ] Stoel - [ ] Kinderstoel - [ ] Wipstoel - [ ] Ledikant - [ ] Commode - [ ] Kledingkast - [ ] Box Er op uit - [ ] Draagzak - [ ] Kinderwagen - [ ] Kinderwagenaccesoires - [ ] Autostoel groep 0 - [ ] Isofix base - [ ] Autospiegel - [ ] Luiertas - [ ] Wikkeldeken - [ ] Draagdoek Slapen - [ ] Nachtlampje - [ ] Wieg/co-sleeper/reiswieg - [ ] Campingbed - [ ] Matras - [ ] 3 hoeslakens ledikant/wieg - [ ] 3 lakens wieg/kinderwagen (2x) - [ ] 2 dekens ledikant/wieg/kinderwagen - [ ] 2 molton hoeslakens/onderlegger - [ ] Babyfoon - [ ] 2 kruiken Verzorging - [ ] Nagelschaartje/vijl - [ ] Luiers - [ ] Verzorgingsproducten (naïf) - [ ] Billendoekjes - [ ] Aankleedkussen beneden - [ ] Aankleedkussen boven - [ ] Borstel - [ ] Digitale thermometer - [ ] Spenen - [ ] Luieremmer - [ ] Verschoningsmatje - [ ] Babybad - [ ] Babybadstandaard - [ ] Badthermometer - [ ] 2x badcape - [ ] Badverkleiner Voeding - [ ] 4 zuigflessen (2 klein/2 groot) - [ ] 2 extra flessenspenen - [ ] Flesvoeding* - [ ] Zoogkompressen - [ ] Vitamine D - [ ] Vitamine K - [ ] Flessenreiniger - [ ] Poedertoren - [ ] Borstkolf* Kraampakket - [ ] Alcohol 70% - [ ] 10 wondkompressen 10x10 - [ ] 1 pak verbandwatten - [ ] 4 onderleggers 60x60 - [ ] 5 paar steriele handschoenen - [ ] Oorthermometer Kleding/textiel - [ ] 2 mutsjes - [ ] Slofjes - [ ] 6 rompers maat 50/56 - [ ] 6 setjes newbornkleding - [ ] 6 paar sokjes - [ ] Jasje - [x] Hydrofiele doeken klein 15x (9) - [x] Hydrofiele doeken groot 3x - [x] Spuugdoekjes 10x - [x] Aankleedkussenhoezen 3x - [ ] Hydrofiele washandjes 10x Voor later - [x] Slaapzak - [x] Traphekjes (2x) - [x] Loopfiets - [x] Tafelblad kinderstoel Vluchttas🧳 - [ ] Bevaljurkje - [ ] Badjas - [ ] Wollen sokken - [ ] Haarelastiekje - [ ] Lippenbalsem - [ ] Massageolie - [ ] Toilettas - [ ] Ondergoed (boxers) - [ ] Voedingsbh - [ ] Waszak - [ ] Sportbroek en fijne trui - [ ] Douchegel en shampoo - [ ] Handdoek en washandje - [ ] Adidas slippers - [ ] Bril Partner - [ ] Toilettas - [ ] Extra shirt, onderbroek en sokken - [ ] Trui en T-shirt - [ ] Comfortabele kleding - [ ] Zwembroek - [ ] Adidas slippers Baby - [ ] Twee rompertjes - [ ] Twee hydrofiele doeken - [ ] Geboortepakjes en mutsjes - [ ] Maxicosi - [ ] Wikkeldoek - [ ] Jasje Overig - [ ] Spelletjes - [ ] Flesje water - [ ] Pakjes appelsap - [ ] Keelpastilles - [ ] Dextro - [ ] Sultanas - [ ] Mars/snickers - [ ] Kleingeld - [ ] Rijbewijzen - [ ] Verzekeringspasje - [ ] Geboorteplan - [ ] Kruik - [ ] Zwangerschapskaart - [ ] Oortjes - [ ] Oordopjes - [ ] Lange oplader - [ ] Boxje - [ ] 1 korte oplader Luiertas 🎒 - [ ] Luiers - [ ] Verschoonmatje - [ ] Billendoekjes - [ ] Luierzakjes - [ ] Twee hydrofiele doeken - [ ] Grote hydrofiele doek - [ ] Badcape - [ ] Spuugdoekjes - [ ] Zalf - [ ] Extra speen - [ ] Zoogkompressen - [ ] Knuffeltje/speelgoed - [ ] Handgel - [ ] Deodorant - [ ] EHBO: paracetamol, pleisters - [ ] Extra romper - [ ] Extra setje kleding - [ ] Jasje/mutsje/dekentje

één maand geleden

Reactie op Lisanne-1234

Ik heb tijdens m’n 1e zwangerschap een lijst gemaakt van dingen die ik moes ...
Wauw thanks, mega geholpen hiermee

één maand geleden

Ik heb net hetzelfde voorgehad bij mijn eerste en eigenlijk heel eerlijk.... Er is superveel wat je niet écht nodig hebt 🤐 Begin bij de basisspullen: (draagbare) autostoel, bed, enkele setjes kleding, babyfoon, verzorgtafel. Veel andere dingen zijn leuke aanvulling maar niet noodzakelijk en kan je gaandeweg uitzoeken of je er een toepassing voor weet. Een voedingskussen heb ik bijvoorbeeld nooit gebruikt, ondanks dat ik 13 maanden borstvoeding gegeven heb, andere moeders zweren hier dan weer bij. Ook de buggy hebben we niet veel gebruikt, eerder de draagdoek. Van verzorgingsproducten konden wij een klaargemaakt pakketje (thermometer, kam, zeep,..)via het ziekenhuis aankopen en stond klaar op onze kamer na de bevalling, echt erg handig . Nog een tip: koop niet gelijk een heel pakket met dezelfde speenflessen, maar test eerst of je kindje die wel accepteert 😉