11 Reacties

4 maanden geleden

Wat gemeen zeg .voor De volgende keer alvast antwoorden verzinnen nu je weet dat mensen dit gewoon durven te vragen.

4 maanden geleden

Sowieso een rot vraag om te stellen! Ik heb de vraag nog niet gehad. Maar misschien zoiets als ‘Vind je me dik?’ In de hoop dat ze zich dan bezwaard voelen… Of ook gewoon zeggen dat je zo’n vraag niet moet stellen. Het kan natuurlijk een heel gevoelig onderwerp zijn …

4 maanden geleden

Reactie op Zef98

Sowieso een rot vraag om te stellen! Ik heb de vraag nog niet gehad. Maar ...
Ja ik ben zelf best slank en je ziet nog weinig behalve een beetje een opgezette buik, dus die vraag vind je me dik wilde ik wel stellen maar dat had denk ik ook niet het gewenste effect

4 maanden geleden

Reactie op Vlm

Wat gemeen zeg .voor De volgende keer alvast antwoorden verzinnen nu je we ...
Ik denk wat je ook antwoord dat ze het toch niet echt geloven. Dat vind ik ook het lastige als je zegt dat je bijv die vraag niet moet stellen dan denken ze sws dat ik idd zwanger ben

4 maanden geleden

Ik zou zeggen Jaaa hoe weet je dat? Nou is het geen verrassing meer? En als die persoon dan oww sorry ofzo doet zou ik zeggen nee ik ben niet zwanger maar stel ik zou het wel zijn is het geen leuke vraag! En dat het onbeschoft is om te vragen.

4 maanden geleden

Ik ben net voor het blok gezet en ik heb het gewoon doorgegeven. Bij de vorige zei ik het ook met 7 weken, want ik was super misselijk en ze dachten dat ik corona had. Ik heb woensdag de echo en daarna mogen mensen het wel weten. Ik hang het nog niet aan de grote klok op maar met 9 weken dan vertel ik het sowieso. Het kan altijd misgaan ook met 20 weken en ook tijdens de bevalling. Het is fijn als je vreugde kan delen maar ook echt verdriet dus ik zou er niet te veel over stressen als mensen het weten. Iedereen gunt je het beste en wenst je vooral een gezond kindje 🥰.

4 maanden geleden

Zo dat is hondsbrutaal ! En dan niet eens je eigen broer of zus die t vraagt maar notabene een vriend van je schoonbroer wtf hoe haalt ie t in z’n hoofd.

4 maanden geleden

Ik ga er mega slecht op als mensen zo'n vraag stellen. Ik zou gewoon lekker antwoorden met iets als nee, en al was het wel zo dan zou ik het je waarschijnlijk ook niet zeggen. ✌🏻

4 maanden geleden

Mijn zus vroeg het ook net aan me, ze zei elke keer als ik je zie ben ik benieuwd of je al zwanger bent. Toen wist ik okk echt niet wat ik moest zeggen

4 maanden geleden

Man zo zei mijn zusje (19) laatst ineens vet droog: "en wanneer word ik tante? Ik vind het tijd voor een baby" Ehhhhhh rude?!

4 maanden geleden

Ik vind dit altijd een hele vervelende vraag of je nu wel of niet zwanger bent en ik geef dat eigenlijk ook altijd terug. In dit geval zou ik zeggen: Als ik zwanger ben, dan wil ik dat nieuws delen op het moment dat ik/wij daar klaar voor zijn en dat willen delen en niet omdat jij dat vraagt. Je kan daarbij ook aangeven waarom het een vervelende vraag is (hoe goed bedoeld ook).