28 Reacties

23 dagen geleden

Ik ben ook 9 weken aansluitend van plan deze keer!

23 dagen geleden

Ik denk 2 weken achter verlof aan en dan 1 dag minder werken weet noet of ik alles in ga zetten ligt ook een beetje aan mijn financieen

23 dagen geleden

1 dag in de week minder werken

23 dagen geleden

Ik werk nu in totaal 24 uur per week. Mijn plan is om 18 weken na de bevalling op te nemen, dan 2 maanden 16 uur werken. En daarna terug naar 24 uur.

23 dagen geleden

Wij hadden bij de eerste geen opvang het eerste jaar en ik heb het toen gespreid opgenomen 1 dag per week. Ik vond het eigenlijk iets te vroeg om al na 12 weken na de bevalling weer te moeten werken. Zeker bij een eerste veranderd je leven zo enorm en ik had er achteraf wat meer tijd voor willen hebben. Nu bij de tweede ga ik dat misschien ook doen maar ik moet er nog even over nadenken :)

23 dagen geleden

Ik werk nu 40 uur, heb al afgesproken met baas dat ik sowieso naar 32 uur wil (contract wordt aangepast) en dan eerste jaar 8 uur ouderschapsverlof, dus 24 uur werken. Ik heb altijd heerlijk gevonden om te werken maar wil ook genieten van het moederschap, dus bewuste keuze om minder te werken. Mijn partner gaat hetzelfde doen.

23 dagen geleden

Ik neem 1 dag per week op en laat mijn contract op een fulltime contract staan.

23 dagen geleden

Ik weet het nog niet precies. Ik werk 28u p/w in de zorg, komt vaak neer op 4 dagen per week, soms iets meer en soms iets minder. Ons kindje gaat straks 2,5 dag naar de opvang. 1 dag ben ik sowieso thuis. Volgens mij zou het haalbaar moeten zijn om mijn uren naast die ene vrije dag te werken. Maar als ik merk dat dat teveel is, zet ik alsnog ouderschapsverlof in denk ik, en dan 1 dag per week. In ieder geval niet van plan om het achter mijn verlof te plannen

23 dagen geleden

Ik zit er aan te denken 5 weken aansluitend op te nemen en daarna een tijd een halve dag in de week

23 dagen geleden

Ik heb het destijds ingezet om voor meerdere dingen: - extra vakantie (zo had ik langere vakantie en twee weken extra. Op die manier hield ik twee weken reguliere vakantieuren over, die ik mee nemen kon naar het jaar erop. - ik werkte op papier 36 uur, maar heb voor 8 uur pw het verlof ingezet. Na afloop van het verlof (en direct het eerste jaar), ben ik definitief 28 uur gaan werken. Op deze manier ben ik al ietsjes minder gaan verdienen, maar leek het in etappes te gaan en was de financiële klap minder hard toen ik daadwerkelijk 8 uur minder ging werken.

23 dagen geleden

Ik wissel wss van baan na mn verlof en ga dan 32 ipv 40 uur werken. Dus pak die 9 weken dan volledig achter mn verlof aan. Anders had ik die uren gebruikt om 1 dag minder te kunnen werken maar die gaan er nu in mn contract dus al vanaf dus dan heb ik ze soort van “over”. En lijkt me ook heerlijk in de zomer vrij 😇

23 dagen geleden

Ik werk maar 2 dagen dus neem de 9 weken gelijk op achter mijn verlof! 1 dag werken rest van de week vrij vind ik dan namelijk niet nodig haha!

23 dagen geleden

Ik werk 4x9, blijf dat ook doen. Mijn cao vult de 70% aan tot 100% die 9 weken. Geluk mee. Ik verspreid het over 1 dag per week minder werken.

23 dagen geleden

Ik neem 1 maand aansluitend verlof op na het beval verlof en de andere 5 weken ga ik gebruiken om 1 dag minder te werken. Als alles op is ga ik van 40 uur naar 32 uur. Mijn manager zei dat je beter 40 uur op papier kan blijven werken en nadat het verlof op is terug naar 32. Je aantal uren verlof zijn namelijk afhankelijk van hoeveel uur je werkt bij ons. Financieel schijnt dit dus het meest voordelig te zijn

23 dagen geleden

Ik gebruik het betaald ouderschapsverlof om na mn bevallingsverlof 1 dag per week minder te werken, mijn man gaat dit ook doen. Op deze manier kunnen we het zo regelen dat de kleine bijna het gehele eerste jaar nog niet naar het kdv hoeft.

22 dagen geleden

Ik neem twee volledige weken ouderschapsverlof op na mijn bevallingsverlof en het overige deel gebruik ik om 24u per week te werken ipv 40u. Ik ben van plan zowel mijn betaalde deel als mijn onbetaalde deel hiervoor te gebruiken en daarna kijken hoeveel uur ik vervolgens wil gaan werken.

22 dagen geleden

Ik zelf ga denk ik 9 weken opnemen voor 70% en dan daarna een dag minder werken. Mijn vriend neemt het eerste half jaar een dag in de week vrij, en na de bevalling 2 of 3 welen eerst vakantie uren We moeten het nog even goed uitrekenen qua kosten en wat we dan overhouden hoor, maar dit leek ons de fijnste oplossing

22 dagen geleden

Reactie op RomyMM

Ik zelf ga denk ik 9 weken opnemen voor 70% en dan daarna een dag minder we ...
Tip, je vriend krijgt ook geboorte verlof en aanvullend geboorte verlof 5 weken wat in eerste half jaar op moet. Zou die eerst opmaken. Is wel tegen 70% maar dat krijg je cadeau. Je kan altijd vragen om die 30% aan te vullen met je vakantie uren aan de werkgever. Zo zonde anders. Als het onduidelijk is wil ik het nog wel uitgebreider toelichten… er zijn opties voor aanvullen eventueel naar 100%. Maar die uren tegen 70% is echt een cadeautje.

22 dagen geleden

Reactie op Insuba

Tip, je vriend krijgt ook geboorte verlof en aanvullend geboorte verlof 5 w ...
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ouderschapsverlof/vraag-en-antwoord/wanneer-heb-ik-recht-op-betaald-ouderschapsverlof Vaders hebben tegenwoordig ook recht op 9 weken betaald ouderschapsverlof naast de week geboorteverlof

22 dagen geleden

Reactie op lin1002

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ouderschapsverlof/vraag-en-antwoor ...
Ouderschapsverlof is weer een andere regeling dan (aanvullend) geboorteverlof. dus partner heeft; 1 week geboorteverlof, 5 weken aanvullend geboorteverlof (70%), 9 weken betaald ouderschapsverlof (70%) en dan natuurlijk nog de weken onbetaald ouderschapsverlof verlof die gebruikt kunnen worden tot het kind 8 jaar is.