28 Reacties

22 dagen geleden

Reactie op Insuba

Tip, je vriend krijgt ook geboorte verlof en aanvullend geboorte verlof 5 w ...
Oh hoe ik het begreep is dat beide ouders 9 weken krijgen die het eerste jaar op moeten. Maar mijn vriend heeft zo veel vakantiedagen staan nog, dat hij dan liever 2 of 3 weken helemaal vrij heeft, en dan langer nog een dag minder kan werken haha. Maar die 30% aanvullen is wel een goeie! Dat moeten we even uitzoeken of dat kan op zijn werk! En mijn werk haha

22 dagen geleden

Reactie op Fier

Ouderschapsverlof is weer een andere regeling dan (aanvullend) geboorteverl ...
Ohh dus 14 weken totaal tegen 70%?

22 dagen geleden

Reactie op RomyMM

Oh hoe ik het begreep is dat beide ouders 9 weken krijgen die het eerste ja ...
Klopt van die 9 weken die in het eerste jaar opmoeten, alleen het is weer een andere regeling. Partners hebben ook het (aanvullende) geboorteverlof. Geboorteverlof is 1 week en moet binnen 4 weken na de geboorte zijn opgemaakt dacht ik. Dat aanvullende geboorteverlof (70%) kan je weer alleen inzetten als je die week geboorteverlof hebt gehad en moet binnen een half jaar na de geboorte ingezet worden. Dus je partner kan gebruik maken van twee regelingen :)

22 dagen geleden

Reactie op RomyMM

Ohh dus 14 weken totaal tegen 70%?
Oh haha ik zie je reactie nu pas.Yes! 14 weken inderdaad voor je partner, maar dus verspreid over 2 regelingen, moeten wel los van elkaar aangevraagd worden bij de werkgever. (In de zin, als je geboorteverlof aanvraagd, gaat het niet automatisch over in ouderschapsverlof, dat moet dus apart aangevraagd worden) Voor jou geldt dat geboorteverlof niet, maar daar heb je bevallingsverlof voor haha

22 dagen geleden

Reactie op Fier

Oh haha ik zie je reactie nu pas.Yes! 14 weken inderdaad voor je partner, ...
Of zwangerschapsverlof net welke term je wil gebruiken :)

22 dagen geleden

Ahhh ja, ik denk dat ik m snap haha even goed uitzoeken en plannen dus nog voor ons 😂

22 dagen geleden

Ik neem alles in 1 keer op, dit heb ik bij mijn vorige zwangerschap ook gedaan. Ik vond het heerlijk! Je krijgt wel wat minder betaald maar dat weegt voor ons minder dan de tijd met je kindje. Ze zijn zo kort zo klein 🥰🥹

22 dagen geleden

Reactie op lin1002

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ouderschapsverlof/vraag-en-antwoor ...
Ja klopt ik zeg daarom: ook