8 Reacties

17 dagen geleden

Ik heb hetzelfde, heel doof gevoel op een gegeven moment aan 1 been/ heup en bil , soms ook arm, en soms voelt het als groeipijn die ik als kind had. Zo vervelend, paracetamol erin en weer proberen te slapen. Moet zeggen helpt wel.

17 dagen geleden

Ik heb / had hetzelfde. Ik heb een nieuw topmatras gekocht voor onze boxspring. Hierdoor draai ik in mijn slaap meer en word ik niet meer wakker van dat beurse gevoel. Mocht je een boxspring hebben; toppers hoeven niet zo duur te zijn (BeterBed). Zou het serieus overwegen want sindsdien is het praktisch weg ('s nachts dan). Wat betreft het zitten; ook hetzelfde probleem. Mijn oplossing: niet meer zitten 😅. Ik ben grotendeels ziekgemeld en lig veel op de lounge bank met een doomoo onder mijn benen. Zolang ik dat doe; nooit pijn. Als ik dan werk doe ik dat ook vanuit loungepositie. Als ik rechtop op de bank/stoel ga zitten, binnen 5 minuten gekke bil/heup pijn. Ook neem ik elke vier weken een zwangerschapsmassage. A.s. maandag is pas de tweede keer, maar na de eerste massage had ik +-2 weken veeeel minder last van alle rug/bil klachten. Ook andere kleine pijntjes zijn verholpen, zoals een rare schouder/nekpijn aan de linkerkant. Dus; denk na of je matras nog wel okay is, probeer minder te zitten, en neem massages 😊. Daarnaast ook andere vormen van ontspanning, zoals een lekker bad met magnesiumzout en wandelingetjes van max. 30/45 minuten zijn hier ook fijn.

17 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Ik heb / had hetzelfde. Ik heb een nieuw topmatras gekocht voor onze boxspr ...
En nog aanvullend: niet te snel naar pijnstillers grijpen. Pijn is een teken van het lichaam dat iets niet goed zit. Je kan dit onderdrukken met pijnstillers, maar je kan beter de redenen van de pijn opzoeken en die proberen aan te pakken 😊.

17 dagen geleden

Ik zit nu op kantoor op een geboortebal (soort luxe skippybal). Vind het een wereld van verschil! 😇

17 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Ik heb / had hetzelfde. Ik heb een nieuw topmatras gekocht voor onze boxspr ...
Super goeie tips Kiimi, dankjewel! Het is wel zo dat onze matrassen aan vervanging toe zijn. We wilden wachten tot na de bevalling om nieuwe te halen (om vlekken in brandschone matrassen te voorkomen), maar gezien de laatste ontwikkelingen denk ik niet dat ik het zo lang kan volhouden. De pijn is bij mij nog niet zo erg dat ik overweeg om me ziek te melden, ik ben nu aan het kijken of ik iets aan mijn zithouding kan doen / waar ik op zit kan verbeteren om de ongemakken tegen te gaan. Maar wel goed om in mijn achterhoofd te houden als het echt niet meer gaat! Oh en wat een goed idee die massages, ik ga gelijk uitzoeken waar het bij mij in de buurt kan :)

17 dagen geleden

Reactie op rmdb1992

Ik zit nu op kantoor op een geboortebal (soort luxe skippybal). Vind het ee ...
Oh ja daar wil ik nog naar kijken, zeker voor thuis. Ik moet met regelmaat naar 3 verschillende kantoren dus ik weet niet of ik mijn werkgever kan vragen om 3 geboorteballen voor mij op te vangen 🤣 Kun je daar langer op zitten? Of moet je afwisselen met een normale stoel? Je leest er verschillende verhalen over op internet, vind ik verwarrend

16 dagen geleden

Toevallig ben ik voor iets soortgelijks gister naar de bekkenfysio geweest en die heeft me wat handige oefeningen/ reminders gegeven. Dus als je die mogelijk hebt: zeker doen!

15 dagen geleden

Goeie tip! Heb contact opgenomen met de bekkenfysio, over twee weken heb ik de intake. Hopelijk kan ze me helpen!