49 Reacties
22 dagen geleden
Reactie op Kiimi
Klopt! Ik lees inmiddels ook in allerlei boeken en op websites dat bevallen ...
Is denk ik wel echt per ziekenhuis verschillend, ik kan me echt niet voorstellen dat ze hier zo zouden doen. Heb me nog nooit een nummertje gevoeld in dit ziekenhuis.
Bij mijn vorige bevalling (andere situatie want was met 21+6) heeft ook niemand me ook maar iets verteld over hoe ik het moest doen. Dat mocht ik echt zelf aanvoelen (was een ander ziekenhuis). Ook van familieleden heb ik positievere verhalen gehoord over ziekenhuisbevallingen.
Wel echt super naar dat jij zo'n ervaring hebt gehad met jouw ziekenhuis. Mag toch hopen dat dit steeds meer de uitzondering wordt en het in veel ziekenhuizen inderdaad beter gaat.
22 dagen geleden
Reactie op Eeneneen
Klinkt echt niet als een fijn ziekenhuis waar jij hebt moeten bevallen 😮. ...
Dat klinkt een stuk beter zeg... het was hier echt compleet het tegenovergestelde. Ik beviel in het Albert Schweitzer Ziekenhuis in Dordrecht.
Ik moet zeggen dat ik ook denk dat het deels te wijten viel aan het feit dat ik zondagavond beviel, op een blijkbaar onderbemande afdeling met continu dienst wisselingen. Ze waren meer bezig met zaken overdragen dan met mij door de weeën helpen. Mede hierdoor uiteindelijk voor de ruggenprik 'gekozen'. Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik echt ten minste 10 verschillende verpleegkundigen heb gezien.
Ik wil nu heel graag thuis bevallen maar mocht dat niet lukken, dan zou ik uit kunnen wijken naar Rotterdam of Breda. Maar die ziekenhuizen ben ik niet bekend mee verder...
22 dagen geleden
Reactie op Kiimi
Dat klinkt een stuk beter zeg... het was hier echt compleet het tegenoverge ...
Ik ben zelf vorige keer in het Sint Fransiscus in Rotterdam bevallen en heb daar superfijne ervaringen. Alles mocht, alles werd netjes gevraagd, overal werd tijd en ruimte voor gemaakt, mijn keuzes en wensen werden altijd netjes gerespecteerd, etc. Mocht je uitwijken naar Rotterdam, kan ik je het sfg echt aanbevelen
22 dagen geleden
Reactie op Kiimi
Dat klinkt een stuk beter zeg... het was hier echt compleet het tegenoverge ...
Helaas niet echt in de buurt, ik ben in Eindhoven in het catharina ziekenhuis bevallen, die zou ik echt iedereen aanbevelen! Ik loop er nu ook weer en echt een fijn gyneacologie team ook.
Op zondag bevallen mag natuurlijk nooit een reden zijn om zo behandeld te worden! Ik hoop dat je deze keer thuis kan bevallen, en anders dat iemand goede ervaringen heeft met een ziekenhuis in de buurt!
22 dagen geleden
Het hangt echt af van welk ziekenhuis je bevalt, maar ik denk ook van wie je voor je hebt. Op de facebook pagina van Vrij Geboorte is altijd veel interactie met moeders die hun eigen verhaal vertellen. Daar hoor je ook erg verschillende verhalen over diverse ziekenhuizen.
Maar ik hoop weer lekker thuis te bevallen in mijn eigen bubbel en m'n bevalbad!
22 dagen geleden
Zoals al gezegd wordt ligt het ook aan het ziekenhuis, omdat ze ook niet overal dezelfde mogelijkheden hebben! Voor mij is het dichtsbijzijnde ziekenhuis mijn voorkeur, maar vooral omdat ze daar de walking epidural zetten, iets wat in mijn bevalplan staat als pijnbestrijding. Helaas is dit een wat kleiner ziekenhuis dus de kans bestaat dat we moeten uitwijken als ze vol zitten. Het andere ziekenhuis zet echter de walking epidural niet, dus dat kan ik al afstrepen, maar heeft daarentegen dan wel weer in élke bevalsuite een bad. Dus check vooral ook wat je ziekenhuis kan bieden tov je wensen!
21 dagen geleden
Ik vind bij mn 2e bevalling de "standaard" zaken als houdingen, cordring/navelklem, navelstreng uitkloppen etc. minder belangrijkk. Dit loopt meestal toch wel. Ik zou nu meer kijken naar de medische kant en bij jezelf nagaan of je denkt dat je een tegengeluid kan bieden in het ziekenhuis of daarvoor je partner nodig hebt.
Zelf 1.5u thuis geperst en toen met de ambu naar het ziekenhuis. Gynacoloog wilde meteen knip en vacuümpomp doen, maar dat heb ik geweigerd. Ik ben gelukkig niet op mn mondje gevallen en kon er dus nog aardig tegenin gaan, maar dat kost onbewust veel energie. Ik had het fijn gevonden als mn vriend en moeder ook tegengeluid hadden gegeven (die zaten er nu stilletjes bij haha).
Daardoor zijn er ook een aantal dingen "overkomen" die ik niet perse had gewild; een 2e keer katheter in korte tijd, shot oxytocine voor placenta terwijl ik al veel had gekregen voor opwekken uitdrijving, persen op mn rug ipv zij zodat gynacoloog het goed kon zien.
Al met al is het me uiteindelijk na 3uur persen op eigen kracht gelukt en heb ik voor mn gevoel toch een beetje "gewonnen" van de gynaecoloog haha, waardoor ik ook wel positief terug kijk op mn bevalling. Wel minder positief over ziekenhuis geworden dus ik beval nu graag thuis.