15 Reacties

4 maanden geleden

Ik ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd hiernaar. Vind dit een interessante topic

4 maanden geleden

Ik ben bij mij vorige zwangerschap gewoon naar de tandarts gegaan. Heb het wel nagevraagd (verdoving ) ook dat geeft geen problemen.. alleen foto's even vermijden!

4 maanden geleden

Oh ik wist dit niet… ik ben vorige week naar de tandarts + mondhygiënist geweest. Bij beide bezoeken heb ik aangegeven dat ik zwanger ben en of dat uit maakt. Toen zeiden ze dat het goed is dat ik het aangaf, voor sommige behandelingen kan het namelijk wel uitmaken.

4 maanden geleden

Ik ben ook naar de tandarts geweest toen ik net 4 weken zwanger was. Voor een gewone controle kan het sowieso geen kwaad. Ik had het ook direct vermeld, vooral foto’s nemen mag niet tijdens de zwangerschap. Ik heb ook een gaatje en dat wil ze liefst pas vullen in het tweede semester (er is geen bewijs dat het kwaad kan in het eerste semester, maar ze wil liever geen risico nemen). Als je dus gewoon een controle gehad hebt, zou ik je zeker geen zorgen maken! Ik vind de tekst persoonlijk ook wat raar geschreven, bacteriën die in je mond zitten, zitten daar toch sowieso? Of je nu naar de tandarts gaat of niet?

4 maanden geleden

Ik ben toevallig ook vanmorgen geweest en heb het haar gevraagd. Ze mag gewoon alles doen, inclusief eventuele verdoving, alleen geen foto's maken. Ze vertelde dat je tanden en tandvlees het extra te verduren hebben tijdens je zwangerschap en een goede mondhygiëne (inclusief behandelingen indien nodig) dus juist heel belangrijk is tijdens de zwangerschap; een tandvlees ontsteking kan bijvoorbeeld leiden tot vroeggeboorte. Wist ik dus niet. Maar heb me gewoon laten behandelen. Ben er gelukkig weer even vanaf

4 maanden geleden