16 Reacties

22 dagen geleden

Mischien een andere verloskundige zoekken? Ze is er ook bij de bevalling dus is het wel prettig als je je goed bij die persoon voelt

22 dagen geleden

Dat is heel vervelend om te horen. Ik weet niet waar je woont, maar je zou inprincipe nog kunnen veranderen van praktijk? En je hebt ook recht binnen een praktijk om een andere verloskundige te vragen.

22 dagen geleden

Reactie op Babywens77

Mischien een andere verloskundige zoekken? Ze is er ook bij de bevalling du ...
Ja de vroedvrouw zelf die is wel aardig! Die komt bij mij thuis. Maar meer de vroedvrouw van het ziekenhuis waar wij op controle gaan…

22 dagen geleden

Reactie op EsméeElise

Dat is heel vervelend om te horen. Ik weet niet waar je woont, maar je zou ...
Ik woon in Belgie… ben aan het overwegen om naar Nederland te gaan & daar ook te bevallen ( ben zelf nederlands)

22 dagen geleden

Reactie op daisyschippers

Ik woon in Belgie… ben aan het overwegen om naar Nederland te gaan & da ...
Heb je een vriendschapsverzoek gestuurd. Ik woon net over de grens bij Belgie.

22 dagen geleden

Dit gevoel had ik bij mijn eerste zwangerschap ook, het voelde eigenlijk een beetje alsof je je grote teen kwam laten controleren en heb er nooit een heel fijn gevoel bij gehad. Bij deze zwangerschap voor een andere praktijk gekozen en dat is echt een wereld van verschil! 🥹 Maakt de zwangerschap een stuk fijner, leuker en ik voel me als zwangere vrouw ook meer dat ik er toe doe. Woon je dichtbij de grens?

22 dagen geleden

Ik had dat ook. Meteen bij de eerste ontmoeting wist ik dat het 'em niet ging worden. Heb dan ook meteen een ander gezocht. Nu heb ik er 1 die eerder teveel tijd neemt dan te weinig (ze loopt namelijk altijd uit 😅). Zou het je sterk aanraden.

22 dagen geleden

Ik herken dit gevoel gelukkig niet, maar is het mogelijk om uit te kijken naar een andere praktijk?

22 dagen geleden

Ik weet niet of je die optie in je omgeving hebt, maar wij lopen bij een caseload verloskundige. Dan heb je 1 verloskundige en zijn alle controles een uur lang. Veel persoonlijker

22 dagen geleden

Reactie op ItsB

Ik weet niet of je die optie in je omgeving hebt, maar wij lopen bij een ca ...
Alle controles een uur!? Nou daar zou ik nou ook weer niet echt behoefte aan hebben haha. Maargoed als anderen dat wel hebben is dat natuurlijk prima! Hier duren de standaard controles meestal een kwartiertje, echo's en bespreken van het bevalplan e.d. natuurlijk langer. Maar ze heeft wel altijd tijd voor mijn vragen, en is altijd geïnteresseerd. Als je dat gevoel niet hebt bij je verloskundige zou ik wel kijken of je bij een ander terecht kan, want dat is wel belangrijk!

22 dagen geleden

Reactie op nikkii1988

Dit gevoel had ik bij mijn eerste zwangerschap ook, het voelde eigenlijk ee ...
Oooh ja zo voelt het echt precies!!! Ik ga nu indd kijken naar een andere optie maar ik woon inderdaad 10 min van de grens.

22 dagen geleden

Reactie op ItsB

Ik weet niet of je die optie in je omgeving hebt, maar wij lopen bij een ca ...
Klinkt interessant is dit in Nederland?

22 dagen geleden

Reactie op Eeneneen

Alle controles een uur!? Nou daar zou ik nou ook weer niet echt behoefte aa ...
Thanks!!

21 dagen geleden

Reactie op daisyschippers

Thanks!!
In welk ziekenhuis loop je? Ik zit in Genk en daar ben je inderdaad echt een nummertje en voelt het ook zo. Mij maakt het minder uit, ik boek later in de zwangerschap af en toe een pretecho en daar nemen ze wel fijn de tijd. Voor ons is het magisch, een ziekenhuis benadert het medisch. En ik heb ook het gevoel dat ze het zo druk hebben… Mijn eerste zwangerschap liep in een kleiner ziekenhuis, en dat voelde ook echt wel anders. Afspraken duurde iets langer, er werd meer gepraat en uitleg gegeven…

21 dagen geleden

Er staat een uur voor je vrij, maar wij hadden gisteren aan een halfuurtje genoeg. We bouwen echt een band op en krijgen ook informatie over bijv borstvoeding etc in deze afspraken. Voor een tweede kindje lijkt dit me misschien idd overbodig, maar voor een eerste zwangerschap vind ik het erg prettig. Ook mijn man krijgt zo de ruimte tijdens de afspraken om te vertellen hoe het gaat

21 dagen geleden

Je mag altijd overstappen hè van vroedvrouw als je je niet fijn voelt bij de huidige.