10 Reacties

6 maanden geleden

Makkelijker gezegd dan gedaan, maar echt proberen los te laten. Er zullen vast dingen anders gaan dan je zelf zou doen, maar dat betekent niet dat het direct fout of slecht is. Probeer de opa's en oma's het vertrouwen te geven (:

6 maanden geleden

Overigens snap ik helemaal dat je er tegenop ziet om te gaan werken. Ik ben al aan het werk sinds ze 10 weken is (nu bijna 6 weken dus). Maar vind het nu pas lastig(er) worden om haar steeds achter te laten

6 maanden geleden

Ja ze hebben zelf natuurlijk ook kinderen grootgebracht (in totaal 7 馃槀) dus ze weten heus wel waf ze doen, maar toch merk ik wel dat er soms wat ouderwetse opvattingen zijn blijven hangen Bijvoorbeeld over huilen en slapen en ritmes/tijden van voeding. Ik hoop gewoon dat ze zich wel houden aan onze opvattingen daarover. Zeker met voeding aangezien ik bv op verzoek geef. Niet dat ze hem op een schema willen hebben straks

6 maanden geleden

Reactie op Fier

Overigens snap ik helemaal dat je er tegenop ziet om te gaan werken. Ik ben ...
Oh dat is wel vervelend! Hoe komt het dat je er nu meer moeite mee hebt?

6 maanden geleden

Hebben de opa's en oma's al een keertje voor een paar uurtjes opgepast? Misschien goed om een keer uit te proberen zodat jij en de kleine eraan kunnen wennen. En gewoon jullie wensen met hun bespreken en dan hopen dat ze het een beetje opvolgen.

6 maanden geleden

Mijn tip: laat de opa鈥檚/oma鈥檚 nu al af en toe een dagje oppassen, dat maakt de stap dadelijk kleiner om te gaan werken. Dus bijvoorbeeld de 1e week 1 dagje, 2e week 2 dagen. Met die kleine komt het helemaal goed, maar zo worst voor jou de stap kleiner馃き

6 maanden geleden

Meid ik voel precies hetzelfde 馃ゲ ik dacht ook dat het dan makkelijker zou zijn, maar absoluut niet. Ik zit er ook mee dat ze echt overstuur raakt bij andere mensen. Ik hoop dat het een fase is. Wat ik doe is elke week een wen moment bij mn moeder. Eerste keer was is erbij, daarna ging ik een uur weg boodschappen doen, en zo bouwen we het op.

6 maanden geleden

Ik snap je hoor! Hier een beetje hetzelfde. Ik wil een filmpje maken voor iedereen die op mn dochter gaat passen (familie en vrienden, niet voor de opvang). Daarin ook uitleggen hoe en waarom we de dingen zo doen bv niet laten huilrn. Uitleggen wat er met de baby gebeurt als je dat doet. Vroeger wisten ze dat denk ik niet, de oma鈥檚 houden er idd oude opvattingen op na maar we proberen nu al uiteg te geven. Zelfde met therapeutisch voeden. Ik had daar een artikel over gestuurd naar de nicht die ging oppassen en die vond het interessant en heeft het ook kunnen toepassen daardoor. Misschien helpt dat? En ja, het grote loslaten vind ik ook erg lastig. Ik probeer me er maar aan vast te houden dat het ook goed is om met meerdere verzorgers in contact te zijn en dat ze van iedereen weer wat anders leert. Succes en sterkte!

6 maanden geleden

Reactie op RomyMM

Oh dat is wel vervelend! Hoe komt het dat je er nu meer moeite mee hebt?
Ik denk dat ik haar steeds leuker ga vinden haha. Er is steeds meer interactie, wat gewoon heel gezellig is. En moet ook zeggen dat ik deze week meer heb gewerkt dan anders, dus heb haar vrij weinig gezien. Met dat in mn hoofd was het moeilijker om haar weg te brengen.