11 Reacties

2 maanden geleden

Roosvicee ferro is ook eventueel een optie! Niet heel lekker maar helpt wel goed

2 maanden geleden

Ik slik ze ook, 3 keer per week. Had al bloedarmoede voordat ik zwanger werd, vandaar. Ik neem ze vaak in als ik 's nachts wakker wordt om te plassen. Dan kan ik 's ochtends gewoon gelijk eten en mn bakkie koffie. Prettig is idd anders. Al vind ik VSM Okugest (tegen misselijkheid en buikklachten) ook wel goed hierbij helpen, maakt mijn buik wat rustiger en helpt me naar het toilet te kunnen.

2 maanden geleden

Ik slik ze ook, toevallig gisteren 1 genomen en vanaf gisteravond al buikpijn, en constant naar de wc moeten..

2 maanden geleden

Ik slik de gentle Iron tabletten en neem die in bij een maaltijd en geen last van obstipatie. Misschien kun je die proberen? https://www.vitaminstore.nl/product/solgar-vitamins-gentle-iron-ijzer-vegicaps-824

2 maanden geleden

Bedankt voor jullie tips! Ik ga morgen mijn verloskundige eens vragen of ik mag overstappen op een van deze opties, want van dit spul wordt ik heel ongelukkig.

2 maanden geleden

Reactie op Motherin2025

Roosvicee ferro is ook eventueel een optie! Niet heel lekker maar helpt wel ...
Mengen in verse sinaasappelsap doet wonderen! :)

2 maanden geleden

Ik slik ze zelf ook, maar ik slik ze elke dag. Ik merk inderdaad ook echt bijwerkingen maar ik moest nuchter en met een stuk zuur fruit maar het zit me gezegend ik eet er gewoon wat bij. Verder nu ik ze 2 weken ongeveer in neem nemen de klachten wel af. Ik heb wel het idee dat mijn lichaam er aan begint te wennen

2 maanden geleden

Ik had ze de vorige zwangerschap geslikt en in overleg met mijn vk hadden we toen besloten om vlak voor bedtijd in te nemen omdat ik ze anders uit spuugde😅. Misschien werkt dat bij jou ook

2 maanden geleden

Je hebt van het merk Solgar ijzer tabletten, de Gentle Iron, hier heb je geen bijwerkingen van. De Gentle Iron is namelijk gebonden aan bisglycinaat waardoor het een hele goede opneembare vorm heeft maar dus niet verstoppend werkt, beter is voor je darmen en je er ook niet misselijk van word. Succes 🩷

2 maanden geleden

Even een update: ik heb overlegd met mijn vk en ga in eerste instantie overstappen op Losferron. Mocht dat ook bijwerkingen geven dan mag ik het met roosvicee ferro of Floradix proberen ☺️

2 maanden geleden

Ik heb zelf ook voorheen ferrofumaraat geslikt, met veel bijwerkingen. Uiteindelijk zware maagzuurremmers erbij moeten slikken zelfs. Nu ben ik uit mezelf sinds zo'n 3/4 jaar overgestapt op ijzerbisglycinaat en kan nu prima zonder maagzuurremmers een heb nergens last meer van verder ook. Ijzergehalte blijft goed op peil op basis van bloedonderzoek. IJzerbisglycinaat kun je bv. bij Holland& Barrett kopen, vaak 1+1 gratis.