42 Reacties

één maand geleden

Allergieën die terugkomen vanuit mijn jeugd. Opeens reageer ik weer op noten 🥲 Maar melkproducten kan ik daarentegen juist weer goed hebben in tegenstelling tot voor de zwangerschap.

één maand geleden

Bloedneuzen... de laatste keer was, denk ik, toen ik 6 was. Maar nu de hele tijd kleine bloedneuzen, zeker nu ik verkouden ben

één maand geleden

Als ik mijn oksels scheer, dan draai ik mijn hoofd ver richting de oksel om te kijken. Dan ga ik sterretjes zien 😵‍💫. Heel kort, heel weinig. Vorige zwangerschap ook. Zodra ze eruit was, was het weg. En nu dus weer 😅. Heel vreemd. (Ja, de aller allereerste keer dacht ik gelijk ohohhhhh, zwangerschapsvergiftiging. Maar er was niks aan de hand en het is echt alleen tijdens oksels scheren..)

één maand geleden

Reactie op AnoniemLA1224

Allergieën die terugkomen vanuit mijn jeugd. Opeens reageer ik weer op note ...
Oeh hoop geen heftige reactie dan! Dat lijkt me schrikken.

één maand geleden

Knakkende tenen 😂 en wanneer ze niet knakken doet het zo zeer tot er aan mn tenen getrokken is en ze weer geknakt hebben 🙈

één maand geleden

Reactie op Clienvh

Oeh hoop geen heftige reactie dan! Dat lijkt me schrikken.
Neee dat gelukkig nog niet, maar ik moet wel voorzichtig doen. Ik denk dat ik nu geen pinda moet gaan eten, dan krijg ik wel een heftige reactie ben ik bang voor.

één maand geleden

Omg daar heb ik ook last van!

één maand geleden

Hier sinds 1-2 weken meer speeksel aanmaak 😅. Overdag vaak niet belemmerend doordat je 'bezig' bent, maar tijdens slapen is het wel echt belemmerend, omdat het mij uit mijn slaap haalt 🙈. Na het nemen van 1 Rennie voor het slapen gaan is het nog erger, waardoor ik steeds beetjes water moet drinken erna 😓. Drink overdag al 1,5-2 liter water en met slapen ligt mijn hoofdeinde omhoog (elektrisch verstelbare boxspring). Als ik voor de zwangerschap eens last had van brandend maagzuur had ik dit niet.

één maand geleden

Tepel ‘vasospams’ oftewel vaatkramp. Als het heel koud is (of na het zwemmen) trekt al het bloed uit m’n tepels. Echt ongelofelijk pijnlijk en het duurt laaaang. Heb nu van die herbruikbare klikhandwarmertjes gekocht bij de dartshop om in m’n bh te stoppen als het begint, dat is wel een tip. Meer mensen die deze kwaal kennen? Schijnt ook een probleem te zijn tijdens het voeden als de baby switcht en één tepel koud wordt 🥲

één maand geleden

Als ik zwanger ben kan ik niet tegen warm water op mn gezicht/hoofd 😅 voelt echt als pijnscheuten/een hoofdpijn aanval

één maand geleden

Boeren...normaal boerde ik nooit en nu moet ik toch echt wel een aantal keer per dag een boer(tje) laten...heb ook sneller last van mijn maag dus zal wel met elkaar in verband staan🙈

één maand geleden

Reactie op DuploMom

Tepel ‘vasospams’ oftewel vaatkramp. Als het heel koud is (of na het zwemme ...
Ohh ik wist niet dat dit een naam had! Heb idd wel enorm pijnlijke tepels als het koud is, nooit verder over na gedacht 🙈 volgende keer eens proberen er een warme washand oid op te leggen, kijken of het iets doet. Verder heb ik inmiddels wel dat ik van trek-gevoel heel snel over ga naar echt wel honger, en als dat er is word ik ook sneller naar, kan echt minder goed tegen suikertekort lijkt wel.. meer die dit herkennen?

één maand geleden

Reactie op DuploMom

Mijn borsten voelen bij koud weer als brekend porseleinen (of duizend naalden), is dat hetzelfde?

één maand geleden

Ook heel gek, maar ik moet sinds ik zwanger ben ineens véél harder niezen! Niet veel vaker dan eerst ofzo, maar wel met heel veel meer kracht en geluid. Mijn vriend ligt elke keer helemaal in een deuk, omdat het zo ontzettend hard is haha

één maand geleden

Reactie op ZachtmoedigeTuimelaar435203

Ook heel gek, maar ik moet sinds ik zwanger ben ineens véél harder niezen! ...
Ja hier ook 😅

één maand geleden

Hahahahahahaha

één maand geleden

Reactie op ABC1237

Mijn borsten voelen bij koud weer als brekend porseleinen (of duizend naald ...
JA dit!!!!

één maand geleden

Reactie op DuploMom

Dit heb ik OOK! Elke keer als ik het uitleg aan iemand begrijpt diegene me niet. Het doet ongelofelijk veel pijn, meestal probeer ik een kruik of warme water/douche. Het brand dan ontzettend. Ik ga eens kijken naar klikhandwarmertjes!

één maand geleden

Reactie op MamaKamille

Als ik zwanger ben kan ik niet tegen warm water op mn gezicht/hoofd 😅 voel ...
Dit heb ik ook. 🫣 Als ik douche en ik doe mijn gezicht onder de douche is dat echt geen prettig gevoel. Precies zoals jij omschrijft.

één maand geleden

Haha dit heb ik ook precies! Echt ineens extreem hard niezen. Kan het ook echt niet inhouden