9 Reacties

23 dagen geleden

Hoii, ik heb tijdens de zwangerschap al 3 keer een blaasontsteking gehad.. maar ik heb niks gehoord over wat er gebeurd na de geboorte.. als ze de bacterie gevonden hebben geven ze je passende antibiotica en als het goed is ben je dan van de bacterie af. Hou me er niet aan vast maar dit lijkt mij het meest logische, en anders misschien overleggen met de dokter? In iedergeval beterschap❤️‍🩹 Liefs van mij❤️

23 dagen geleden

Ik heb ook paar weken terug een blaasontsteking gehad. Mij werd geadviseerd rond de 3L water te drinken. Na een week nog een keer urine gecontroleerd en weg was de blaasontsteking. Omdat iedereen hier in de app het altijd heeft over een AB kuur was ik heel onzeker.. ben toen ook langs de apotheek geweest dit navragen en hun zeiden idd ook dat met water drinken het weg kan gaan. (Woon in duitsland waar ik vaak hele andere adviezen tegen kom dan hier op de app van mensen uit NL)

23 dagen geleden

Reactie op cynthiaaaa

Ik heb ook paar weken terug een blaasontsteking gehad. Mij werd geadviseerd ...
Het kan inderdaad weggaan met water drinken, maar zou persoonlijk in een zwangerschap geen risico nemen en wel antibiotica gebruiken. Vorige zwangerschap ging hier mis door een infectie (waarschijnlijk was de blaasontsteking die ik ongemerkt bleek te hebben de aanstichter). Blaasontsteking kan helaas nare gevolgen hebben in een zwangerschap als het onbehandeld blijft. Met antibiotica ben je toch wat zekerder dat de ontsteking verdwijnt is mijn mening. @ts dat doen ze inderdaad omdat het kindje dan flink ziek kan worden als ze deze bacterie ook krijgen, en ze zijn nog kwetsbaar natuurlijk. Zelf alleen verder geen ervaring mee

23 dagen geleden

Huh drager voor wat als ik vragen mag? Ik heb mijn vorige zwangerschap 2x blaasontsteking gehad en nu ook al een keer, mijn zoontje kreeg geen AB hoor?

23 dagen geleden

Reactie op LV00

Huh drager voor wat als ik vragen mag? Ik heb mijn vorige zwangerschap 2x ...
Ik heb er verder niets over gehoord, een blaasontsteking komt toch altijd door een bacterie? Of ben ik verkeerd ingelicht? Ik kreeg die keren gewoon een AB kuur en toen was de blaasontsteking weg

23 dagen geleden

Reactie op LV00

Huh drager voor wat als ik vragen mag? Ik heb mijn vorige zwangerschap 2x ...
Gaat hierom denk ik. Als je de streptokokken bacterie hebt, kan je kindje hier tijdens de bevalling ziek door worden

23 dagen geleden

Reactie op Fier

Gaat hierom denk ik. Als je de streptokokken bacterie hebt, kan je kindje h ...
Jaa klopt gaat hierom! Ze willen dat inderdaad nakijken.. als je het hebt ben je drager dus dan is het ook aanwezig als je geen blaasontsteking hebt tijdens de bevalling.

23 dagen geleden

Reactie op Fier

Gaat hierom denk ik. Als je de streptokokken bacterie hebt, kan je kindje h ...
Ahhh, dat wist ik niet! Dan zal ik zelfs nooit de GBS bacterie gehad heb denk ik