9 Reacties

12 dagen geleden

Alsjeblieft begin er mee!!!!! Ik ben in februari bevallen van een dochtertje met 22 weken en 5 dagen door een blaasontsteking

12 dagen geleden

Persoonlijk zou ik de kuur gewoon nemen. Het risico van evt wel met een blaasontsteking blijven lopen vind ik persoonlijk groter dan een keer een kuur uit voorzorg (heb ik ook al eens gehad in de zwangerschap). Mocht je dat echt niet willen, dan indd veel blijven drinken. Verder helaas geen tips

12 dagen geleden

Reactie op bonnie1988

Alsjeblieft begin er mee!!!!! Ik ben in februari bevallen van een dochtertj ...
Ach nee wat heftig zeg! Ik wist niet eens dat dat met elkaar samen kon hangen 😔

12 dagen geleden

Reactie op MamaKamille

Ach nee wat heftig zeg! Ik wist niet eens dat dat met elkaar samen kon hang ...
Gebeurd gelukkig vaker niet dan wel. Maar hier helaas dezelfde ervaring als bonnie1988. Ik zou dus zelf geen risico nemen, maar realiseer me ook dat onnodig antibiotica nemen, ook niet heel handig is. Het feit dat je al wel iets meekrijgt voor de zekerheid, zou voor mij wel een reden zijn om het maar gewoon te slikken. Want als ze écht niets zouden verwachten, zouden ze je gewoon wegsturen zonder iets denk ik?

12 dagen geleden

Ik zou het niet nemen zonder dat je zeker weet dat je het nodig hebt, maar ik ben dan ook erg anti-medicatie. Zoals hieronder wordt gezegd kan het heel schadelijk zijn als je wél een blaasontsteking blijk te hebben natuurlijk... Beetje een risico dat je zelf het beste in kunt schatten :-). Wat betreft je kids; lekker in een bad gooien 😜. Dat is hier echt een go-to als mama even niet in staat is om te spelen. Of een watertafel neerzetten met lauw water, ook heel leuk. Dan kun jij wat meer ontspannen misschien!

12 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Ik zou het niet nemen zonder dat je zeker weet dat je het nodig hebt, maar ...
Hoe kan je dat zeggen! Ik ben bevallen van een dochtertje met 22.5 weken omdat ik het niet wist dat ik het had.... Had ik het maar geweten!!!!!

12 dagen geleden

Reactie op bonnie1988

Hoe kan je dat zeggen! Ik ben bevallen van een dochtertje met 22.5 weken o ...
Ik snap je helemaal hoor, maar in dit geval is het natuurlijk zo dat de urine al wel onderzocht is. In eerste instantie zijn er dus nog geen infectie verschijnselen bij TS. dat is denk ik wel een andere situatie dan waar jij/wij in hebben gezeten. Wij redeneren vanuit onze eigen ervaring. Net zoals andere mensen hier vanuit hun perspectief iets delen. Daar is geen goed of fout in. Ts mag en kan zelf uiteindelijk een overweging maken op basis van wat de arts zei en welke tips ze hier nog krijgt :)

12 dagen geleden

Dank jullie wel voor jullie berichtjes, ik heb besloten om toch de kuur in te nemen vooral omdat ik zo een last heb icm eventuele risico's. Vond de bad tip voor de kids een hele goede, deed ik vroeger vaker maar was het even vergeten 😁 ze gaan zo lekker spetteren!

11 dagen geleden

Ik had dit in juli ook. Ik begonnen, na 3 dagen kreeg ik te horen dat er toch niets aan de hand was en ben ik weer gestopt. De antibiotica was dus niet nodig maar ik zou het toch opnieuw zo aanpakken voor de zekerheid. :)