8 Reacties

5 maanden geleden

Chatgpt: Mogelijke oorzaken 1. Tepelkloof (tepelkloven) Zeer waarschijnlijk. Een kloofje in de tepel kan bloeden, zeker bij kolven of borstvoeding. Je merkt dit vaak door pijn bij aanhappen of kolven. Soms zie je een scheurtje of wondje op de tepel zelf. 2. Borstontsteking (mastitis) Minder waarschijnlijk op basis van alleen bloed, maar mogelijk als je ook klachten hebt zoals: Rode, warme, pijnlijke plek op de borst Koorts of grieperig gevoel Algehele malaise 3. Verstopte melkklier met een bloedvat dat is meegetrokken Soms komt er bij een verstopte melkklier wat bloed mee als het loskomt. Dit kan er als een "stolsel" uitzien. De melk kan dan tijdelijk rozig of rood zijn. 4. Inwendige bloeding (klein bloedvaatje gesprongen) Bijvoorbeeld door te hard kolven of door trauma. Je merkt het vooral bij ineens bloed in de melk zonder tepelkloven of pijn aan de buitenkant. --- 🍼 Wat kun je doen? 1. Inspecteer je tepel(s) goed. Zie je kloofjes of wondjes? 2. Check op tekenen van ontsteking. Heb je koorts, pijn, roodheid, harde schijf in de borst? 3. Gebruik evt. een andere kolfstand als je elektrisch kolft, te veel druk kan schade geven. 4. Laat de melk eventueel even staan. Bloed zakt vaak naar beneden; je ziet dan beter hoeveel het is. 5. Voeden met bloedmelk mag in principe, tenzij het veel is of je baby het weigert. --- 📞 Wanneer direct hulp zoeken? Je hebt koorts of pijn aan de borst. Er blijft veel bloed in de melk zitten of het komt steeds terug. Je voelt je ziek of hebt het idee dat er iets "niet klopt".

5 maanden geleden

Kwam die stolsel uit je borst? Daar zou ik toch even mee naar de huisarts gaan denk ik.

5 maanden geleden

Poeh ik zou toch de huisarts contacten. Dit lijkt me niet helemaal normaal? En lijkt me ook mega pijnlijk, of valt dat mee?

5 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Kwam die stolsel uit je borst? Daar zou ik toch even mee naar de huisarts g ...
Ja die kwam inderdaad uit mn borst, gister spuugde mijn zoontje ook al een uit. Zo sneu! Ik ga idd even de huisarts vragen

5 maanden geleden

Reactie op Fier

Poeh ik zou toch de huisarts contacten. Dit lijkt me niet helemaal normaal? ...
Lijkt mij inderdaad ook niet, gek genoeg voelde ik er niets van! Schrok me rot toen ik de melk overschonk en ik dat zag😵‍💫

5 maanden geleden

Reactie op teddy2710

Lijkt mij inderdaad ook niet, gek genoeg voelde ik er niets van! Schrok me ...
Snap ik! Word er zelf een beetje naar van als ik dit zie, moet er niet aan denken als dit mijn melk was. Hopelijk kan de huisarts je verder helpen en is het snel voorbij!

5 maanden geleden

Heb je een lactatiekundige? Ik zou die ook even contacten als ik jou was. Of anders even je vraag stellen op het borstvoedingsforum op facebook

7 uur geleden

Hoi, wat zei de huisarts uiteindelijk? Ik heb namelijk hetzelfde aan de hand.