13 Reacties
7 dagen geleden
Heb er zelf geen ervaring mee, maar enge verhalen hoor je overal over alles. Als je je er heel druk om maakt zou ik het bespreken met de VK. Hun zullen er zat ervaring mee hebben!
7 dagen geleden
Ik slik ze ook, ascal?
Daarom moet je ook bij 36 weken stoppen, zodat je bloed tzt weer 'normaal' is. Daarnaast zijn dat denk ik de horror verhalen.. ja je bloed is iets dunner maar echt niet zo extreem veel. Oudere mensen slikken een grotere hoeveelheid dan wij moeten. Dus ik zou me er niet druk om maken !
7 dagen geleden
Ik slik ze ook vanaf 12 weken tot 36 weken.
Zoals Twin Mom al benoemd is dat waarom je met 36 weken stopt.
Mijn dochter was 2,6kg bij de bevalling met 38 weken en mede daarom slik ik ze nu ook. Ik had maandag met 28 weken een groei echo en de baby zit op de gemiddelde groei lijn nu.
7 dagen geleden
Ik heb ook een bloedverdunner vanaf 12 weken omdat mijn dochter dysmatuur was, 2220 gram en 44 cm. Met de bloedverdunner willen ze de kans verkleinen dat deze baby ook te klein is. Maar garantie bied het niet zei de gynaecoloog tegen mij, maar is mooi meegenomen als het wel werkt😊 ik MOET met 36 weken stoppen zodat de kans op een bloeding kleiner word. Maar die kans is er ook als je zonder bloedverdunner bevalt.. Enge verhalen heb je over alles.
Ik krijg met 30 en 36 weken een extra groeiecho.
7 dagen geleden
Reactie op Twin Mom
Ik slik ze ook, ascal?
Daarom moet je ook bij 36 weken stoppen, zodat je b ...
Ja klopt aleen zei had helaas een spoed voor 36 weken bevallen waardoor ze dus die bloed maar bleef stollen en heb zelf ook een x een dochtertje met 30 weken gehsd die kort erna is bevallen vind het vandaar ook zo eng maar heb het wel geslikt tot nu me twijfel
7 dagen geleden
Ik spuit (mocht geen pillen gebruiken tijdens de zwangerschap) dagelijks bloedverdunners omdat ik twee jaar geleden trombose in mijn been heb gehad door anticonceptie. Ik wil nog wel gaan bespreken met de gynaecoloog wanneer ik hier mee moet stoppen. Werd mij vorige week verteld dat als ik een spoed keizersnede zo moeten dit onder algehele narcose dan moet ipv een ruggen prik. Dus ze willen mij eventueel inleiden zodat ik op tijd kan stoppen met de spuitjes.
7 dagen geleden
Reactie op blablabla1992
Ik spuit (mocht geen pillen gebruiken tijdens de zwangerschap) dagelijks bl ...
Ik spuit ook bloedverdunners (ivm een longembolie die ik vier jaar geleden heb gehad door anticonceptie). Dit is mijn tweede zwangerschap, in mijn eerste zwangerschap moest ik stoppen met spuiten zodra ik de weeën begonnen waren. Heb toen 1 of 2 dagen geen spuit gehad, daarna weer verder moeten spuiten totdat ik stopte met borstvoedig geven (als je geen borstvoeding geeft moet je tot 6 weken na de bevalling spuiten, is mij verteld).
7 dagen geleden
Reactie op blablabla1992
Ik spuit (mocht geen pillen gebruiken tijdens de zwangerschap) dagelijks bl ...
Dit werd mij dus ook verteld vandaag. Zodra ik het gevoel heb dat het gaat beginnen moet ik meteen stoppen, anders geen ruggenprik en inderdaad algehele narcose als het een keizersnede zou worden .. ik heb nu in overleg ervoor gekozen om (als ik niet eerder beval) vanaf week 39 even niet te spuiten. Maar moet na de bevalling nog 6 weken door gaan met spuiten.
7 dagen geleden
Ik slik ze omdat ze de doorbloeding van de placenta nakeken en deze niet optimaal was. Het is een hele kleine dosis. Ik heb bijvoorbeeld niet meer last van blauwe plekken of een wondje blijft niet opvallend langer bloeden. Ik moet op 36 weken ook stoppen. Er zijn heel wat enge verhalen over zwanger zijn en bevallen. Lekker van weg blijven en op je zorgverleners vertrouwen.
7 dagen geleden
Reactie op Cristel1991
Dit werd mij dus ook verteld vandaag. Zodra ik het gevoel heb dat het gaat ...
Lieve mama's, wat er in dit topic besproken wordt gaat over een ander soort pillen namelijk ascal. Het spuiten van bloedverdunners is echt wel van een andere categorie. Er is een topic over het antifosfolipidensyndroom. Hier vind je veel andere medemoeders die moeten spuiten. Dit is mijn tweede zwangerschap waarbij ik moet spuiten (of Naja derde maar de vorige eindigde alsnog in een miskraam). Ik maakte me ook veel zorgen over het op tijd kunnen stoppen met de spuitjes. Maar heel eerlijk, eerste bevalling duren vaak echt heel lang, en vanaf de eerste tekenen heb je meestal echt ruim de tijd om te stoppen met spuiten. Bij mij was het ook absoluut geen reden om de bevalling in te leiden. Hopelijk heb ik een beetje van jullie zorg weg kunnen nemen.
7 dagen geleden
Ik slik ook ascal omdat mijn vorige zoontje dysmatuur is geboren met 2365gr op een termijn van 37+4 weken ivm zwangerschapsvergiftiging. Nu zit ik ook aan de ascal sinds week 12. Vorige week met 27 weken een groeiecho gehad en de kleine zat volgens de echoscopist prachtig op de normale curve waar onze oudste op datzelfde termijn toen al in P2 zat, oftewel ver onder het gemiddelde. Ik zie het meer als een gevalletje baat het niet dan schaad het niet. De baby zal in de laatste weken ook niet echt meer groeien maar meer aankomen. Ik zou je zorg even bespreken met je zorgverlener en mogelijk kan je wat eerder stoppen?
7 dagen geleden
Ik slik ook ascal sinds week 12. Ben 28 weken nu, en net weer een groei echo gehad. Ziet er allemaal wel goed uit, iets kleinere baby. Vorige zwangerschap bevallen op 35 met zwangerschapsvergiftiging met P5. Zoontje was 2145 gram dus vandaar extra.
Stoppen op 36 weken om idd te voorkomen. Denk dat het redelijk horror is mbt dat bloedverlies. Maak me er niet druk om, maar als jij dat wel doet kun je het beste een professional vragen!