19 Reacties

één maand geleden

Ik ben al 14 weken 4 dagen zwanger en elke keer als me regels moeten komen dat ik bruinverlies heb zo 3/4 dagen maar dokter zei dat het kan gebeuren niks is om zorgen over te maken

één maand geleden

Ik heb tussen 6 en 10 weken regelmatig bruin, roze en rood bloedverlies gehad. En inderdaad zenuwslopend. Mij stelt het nu gerust dat het niet erger wordt en dat als je het kind verlies je dit echt wel moet voelen. Op dit moment is de baarmoeder mond gewoon veel meer doorbloed waardoor er bij druk snel een bloeding kan ontstaan.

één maand geleden

Bedankt voor jullie reacties! Spannende vind ik dat er nu steeds niet echt een aanleiding lijkt. Behalve wellicht vandaag, maar twijfelachtig. Verder geen dingen waarvan ik denk; ja dat is de oorzaak. Behalve drukke dagen gehad, maar dat zou volgens de gynaecoloog nu nog niet het bloedverlies kunnen veroorzaken. Nu 12+4, hopelijk woensdag gewoon een goede 13 weken echo en kan ik het een beetje loslaten allemaal..

één maand geleden

Ik heb nog steeds ongeveer 2 x per week helder rood bloedverlies. Heb dit sinds 12 weken. Vandaag ook weer bloedverlies gehad. Blijf het zo beangstigend vinden 🥲

één maand geleden

Reactie op MamavanE12enF23

Ik heb nog steeds ongeveer 2 x per week helder rood bloedverlies. Heb dit s ...
Oh jeetje, hoever ben je nu? Weten ze wat de oorzaak is? Bloedverlies (of alles wat een andere kleur heeft dan de standaard afscheiding) blijft zo spannend. Het kan super onschuldig zijn, of juist het ergste wat je kan bedenken. Ik probeer me maar vast te houden aan het feit dat ik geen buikpijn heb, maar geen bloedverlies is ook welkom

één maand geleden

Reactie op Fier

Oh jeetje, hoever ben je nu? Weten ze wat de oorzaak is? Bloedverlies (of a ...
Ik ben nu 15+3. Oorzaak lijkt onschuldig volgens de verloskundige. Waarschijnlijk een gevoelige baarmoedermond. Ze willen wel verder gaan onderzoeken als dit blijft aanhouden.

één maand geleden

Reactie op MamavanE12enF23

Ik ben nu 15+3. Oorzaak lijkt onschuldig volgens de verloskundige. Waarschi ...
Ah ja precies. Beetje zelfde als wat ze hier zeggen dus. Hopelijk voor ons beiden inderdaad onschuldig en stopt het ook weer!

één maand geleden

Hier helaas ook flinke bloedingen met grote stolsels, ze kunnen niet zien waar het vandaag komt en gelukkig gaat het met baby alles goed. Hetzelfde ook gehad bij mijn 1ste zwangerschap was tot het spannend, maar gelukkig bevallen van een gezond baby. Het is zenuwslopend elke keer, maar we blijven hoop houden

één maand geleden

Reactie op Mien1

Hier helaas ook flinke bloedingen met grote stolsels, ze kunnen niet zien w ...
Pfoe ook echt stolsels... Dat lijkt me nog spannender. Hopelijk blijft het allemaal goed gaan bij je!

één maand geleden

Reactie op Fier

Pfoe ook echt stolsels... Dat lijkt me nog spannender. Hopelijk blijft het ...
Ja zeker spannend! Dank je wel!

één maand geleden

Reactie op Fier

Bedankt voor jullie reacties! Spannende vind ik dat er nu steeds niet echt ...
Hoe is je echo gisteren geweest? Ik heb plots ook bloedverlies en ik ben ook 12+4! Heb vandaag ook mijn 13 weken echo…

één maand geleden

Reactie op Iris_x

Hoe is je echo gisteren geweest? Ik heb plots ook bloedverlies en ik ben oo ...
Alles was goed! Het begint nu eindelijk ook te landen dat er echt een kindje groeit :) Bloedverlies is nu ook al drie dagen weg gelukkig. Het zijn bij mij echt vaatjes of wellicht door het groeien van de buik/schuiven van de placenta geweest. Bloedverlies is super spannend, ik weet zeker dat de rust die ik nu voel ook tijdelijk is, als er weer bloedverlies is, zou ik het toch weer spannend vinden. Zo lang je geen buikpijn hebt, is het gelukkig vaak een goed teken. Natuurlijk kan je dat niet met 100% zekerheid zeggen, maar de kans dat het gewoon onschuldig is dan, is wel groot. Helaas kan bloedverlies spontaan optreden tijdens de zwangerschap, en dat geeft toch weer veel spanning steeds

één maand geleden

Reactie op Iris_x

Hoe is je echo gisteren geweest? Ik heb plots ook bloedverlies en ik ben oo ...
Hoe laat heb jij je echo? Hopelijk is alles gewoon goed!

één maand geleden

Reactie op Fier

Hoe laat heb jij je echo? Hopelijk is alles gewoon goed!
Mijn echo was ook gewoon goed! Alles op en aan 🥰 geen verklaring voor het (bruin)bloedverlies. Is nu weer minder tot bijna weg gelukkig. Ook voor mij begint het (pas) nu te landen dat er een kindje groeit. Ik voel het ook lichtjes af en toe bewegen, dat is ook fijn🥰 super dat ook bij jou alles goed was 😘

één maand geleden

Reactie op Iris_x

Mijn echo was ook gewoon goed! Alles op en aan 🥰 geen verklaring voor het ...
Ah wat fijn! Lekker van genieten 🥰

19 dagen geleden

Reactie op Fier

Ah wat fijn! Lekker van genieten 🥰
Hey! Heb jij intussen nog (bruin) bloedverlies gehad? Ik heb het nu alweer een hele week elke dag, weinig tot lopend zoals een menstruatie. Wel bruin. 2 keer op controle gegaan, kindje was oké. Ik kan toch niet elke keer opnieuw bellen? Er is geen duidelijkheid vanwaar het komt.😔 begin me echt wel zorgen te maken.

19 dagen geleden

Reactie op Iris_x

Hey! Heb jij intussen nog (bruin) bloedverlies gehad? Ik heb het nu alweer ...
Oh jeetje wat vervelend. Ik heb er 1 week op en af last van gehad. Van helderrood naar bruin en weer terug. Nu inmiddels bijna 2 weken niets meer. Op zich is bruin bloed wel oud, maar ik snap heel goed dat je er spanning van krijgt. Je wil gewoon geen kleur zien. Bij mij zeiden ze dat er een klein stukje placenta in de buurt van de uitgang lag, was niet helemaal te zeggen of het daarvan kwam, maar zou kunnen. Hebben ze daar bij jou iets over gezegd? Hier werd overigens wel het advies gegeven om even twee weken geen seks te hebben, om de baarmoedermond wat rust te geven. Geen idee of dat moment bij jullie überhaupt aan de orde is, maar wellicht kan dat nog een idee zijn, om het echt even te laten helen daarbinnen? Hier is het dus na een week echt helemaal gestopt. Ik merkte toen wel dat ik in een soort cirkeltje zat. Bloedverlies, bruin/weinig, druk zetten op een of andere manier en weer bloed. Daar moest ik even uit zien te komen. Maar de angst dat het terugkomt blijft ergens wel. Hopelijk verdwijnt het bij jou ook snel nu en blijft alles goed gaan. Als je je zorgen maakt, gewoon weer bellen hoor. Daar zijn ze uiteindelijk voor.

19 dagen geleden

Reactie op Fier

Oh jeetje wat vervelend. Ik heb er 1 week op en af last van gehad. Van held ...
Ik heb uiteindelijk toch maar weer gebeld deze morgen. De placenta blijkt ook bij mij laag, en dus een stuk voor de uitgang te liggen. Daarnaast hebben ze deze keer ook mijn baarmoederhals opgemeten en deze blijkt dus al verkort te zijn, tussen de 2,5 en 2,7 cm. Dit had ik met mijn zoon ook, maar wel pas op 24 weken. Wij zijn enorm uit ons lood geslagen en ik ben echt heel bang nu om ons kindje te verliezen. Woensdag heb ik een nieuwe controle. Moest het drastisch verkorten spreken ze van een eventuele cerclage, maar dat doen ze pas na vele afwegingen, ze zijn er niet heel happig op aangezien dit een ingreep is en ook risico’s met zich meebrengt.

19 dagen geleden

Reactie op Iris_x

Ik heb uiteindelijk toch maar weer gebeld deze morgen. De placenta blijkt o ...
Oh jeetje wat moet dat onwijs schrikken zijn. Een cerclage kan indd met risico's komen, maar volgens mij zijn die relatief klein wel? Er bestaat een kans dat ik deze ook ga moeten op een dag. Ik sta er zelf in dat als het geadviseerd doet, ik het doe. Hopelijk blijft het allemaal goed gaan🍀