14 Reacties

6 dagen geleden

Hoii Ja heb hier ook zoveel last van hahah maar dat is maagzuur he als je ligt heb je er meer last van

6 dagen geleden

Nou het is geen zure oprisping, dat herken ik wel. Heb ik ook weleens maar nu is het echt alleen lucht. Vraag me af of het dan ook maagzuur is?

6 dagen geleden

Ik heb het als ik op mijn linker zij lig. Zodra ik me omdraai is het over. Heb je dat ook al eens geprobeerd?

6 dagen geleden

Reactie op JessieK90

Ik heb het als ik op mijn linker zij lig. Zodra ik me omdraai is het over. ...
Op links is het idd nagenoeg weg, wat raar. Ik slaap altijd in op mijn rechterzijde… wat zou dit kunnen zijn dan?😂

6 dagen geleden

Reactie op thegeek

Op links is het idd nagenoeg weg, wat raar. Ik slaap altijd in op mijn rech ...
Andersom bedoel ik dit

6 dagen geleden

Reactie op thegeek

Op links is het idd nagenoeg weg, wat raar. Ik slaap altijd in op mijn rech ...
Veel lucht in je maag lijkt me dus. Op je ene zij wordt je maag verdrukt en andere kant niet. Adem je misschien anders? Dat je meer naar lucht hapt ook met eten etc.?

6 dagen geleden

Reactie op Eg12

Veel lucht in je maag lijkt me dus. Op je ene zij wordt je maag verdrukt en ...
Ben wel heeeel erg verkouden op het moment ja, dus misschien is dat dan wel de oorzaak icm zwanger zijn? Ik ga zo maar even naar de drogist wat shit halen dan…

5 dagen geleden

Ja dit herken ik en deze aanvallen kunnen uren doorgaan. Ik heb aanvallen gehad van 5 tot 10 uur met 10 tot 40 boeren per minuut. Ik heb (van mijn huisarts en diëtist) begrepen dat dit geen opgehapte lucht is, maar oprispingen vanuit mijn maag zijn (kortom het is maagzuur gerelateerd). Omdat ik ook forse maagzuur en refluxklachten heb, heb ik medicatie voorgeschreven gekregen (2x daags 40 mg omeprazol en sucralfaat voor de nacht). En verdee bij de diëtist eettips gekregen. Dat helpt bij mij wel. Maar mijn klachten waren/zijn vrij extreem.

5 dagen geleden

Reactie op judithlouise

Ja dit herken ik en deze aanvallen kunnen uren doorgaan. Ik heb aanvallen g ...
Oh wat fijn dat dat helpt bij jou! Dus toch maagzuur gerelateerd? Ik heb laatst omeprazol gehaald, omdat ik toen wel maagzuur had. Dat toch maar innemen dan straks! Het is echt heel vervelend he? Ik had mijn vorige zwangerschap aan het einde ook forse maagzuur+ reflux klachten, heb jij daar nu al last van?

5 dagen geleden

Is meestal door maagzuur.😊 Hoef je inderdaad niet perse de maagzuur zelf voor te voelen. Maar als het erger is als je gaat liggen dan is het vaak daardoor😊

5 dagen geleden

Reactie op thegeek

Oh wat fijn dat dat helpt bij jou! Dus toch maagzuur gerelateerd? Ik heb la ...
Ja bij mij begonnen al dit soort klachten al met circa 18 weken 😅 maar het schijnt bij mij vrij heftig te zijn, vandaag de hoge dosis omeprazol 2x per dag. Ik neem het overigens wel een uur tot half uur voor de maaltijd (ontbijt en avondeten) in. Het werkt redelijk. Maar op sommige dagen gaat het ook gewoon niet goed.

5 dagen geleden

Hier helpt het om geen koolzuur te drinken (dat maakt het echt suuuuper erg) en Rennies 🙏

5 dagen geleden

Reactie op ethrym

Hier helpt het om geen koolzuur te drinken (dat maakt het echt suuuuper erg ...
Ja dat doe ik eigenlijk al niet😅 gisteren rennies en omeprazol gehad, het was wel minder maar alsnog wel last van gehad

2 dagen geleden

En vandaag hebben we weer een boeraanval. Deze is rond 13.00 begonnen en nu 0.30 nog steeds gaande. Heb letterlijk het gevoel dat ik niet kan ademhalen door al het geboer(ze bleven sinds vandaag ook echt een paar uur hangen in mijn middenrif en kwamen 'niet op/omhoog'. Heel frustrerend en vermoeiend dit.