8 Reacties

6 dagen geleden

Ben hier ook erg benieuwd naar! :)

6 dagen geleden

Ik zou persoonlijk adviseren om te wachten tot je kraamweek met het bestellen van een kolf. Zeker aangezien je zegt het eerder niet te willen. Wie weet bevalt het niet, lukt het niet om wat voor reden dan ook. Dan is een kolf best een flinke investering die dan wellicht voor niets is geweest. Wel handig om vast te orienteren natuurlijk! Ik ben zelf fan van de medela freestyle handfree. Makkelijk schoon te maken, mee te nemen en dus hands-free! Je kunt ook je zorgverzekering nog even checken voor volgend jaar. Wellicht is het rendabel om een aanvullende verzekering te nemen die een kolf (deels) vergoeden. Succes met je keuze!

6 dagen geleden

Ik heb bij mijn dochter fulltime gekolfd met een medela borstkolf. Ik zou absoluut aanraden opzoek te gaan naar een draadloze kolf. Die je dus in je bh stopt en je handen vrij hebt om andere dingen te doen. Ik hoor veel goeds over de elvie, daarover hebben ze ook grote algemene topics dacht ik hier op 24baby.

6 dagen geleden

Ben het eens met dat je beter kan wachten met de investering in een dure kolf omdat je niet weet hoe het gaat. Als je toch vast een kolf zou willen kopen kan je ook overwegen om eerst een handkolf te kopen. Ik heb ergens in mn eerste kraamweken mijn man uiteindelijk om half 6 savonds naar de prenatal gestuurd om er een te kopen omdat ik zo'n last had van stuwing en tepelkloven dat het mn dochter niet meer goed lukte om te drinken. Ik heb toen het beter ging en ik door wilde gaan na een paar weken een draadloze kolf van de Ali express gekocht, die heb ik uiteindelijk anderhalf jaar gebruikt omdat het zo goed bleef gaan. Nooit gedacht dat ik zo lang borstvoeding zou geven hoor!

6 dagen geleden

Ik zou wachten tot na de bevalling, was ook de tip die ik toen kreeg in de babywinkel. De eerste weken kan je best nog niet kolven en enkel live voeden. Mocht je toch moeten kolven om melkproductie op gang te helpen dan is dat vaak met ziekenhuis kolven/professionelere kolven. Als de borstvoeding dan goed loopt dan kan je een kolf kopen. Als het toch niet lukt of niet bevalt zit je niet met een dure kolf die je niet gebruikt. Ik heb zelf de Elvie, zeer tevreden van, en zou echt een handen vrije, draadloze kolf aanraden die je gewoon in bh stopt. Kan je intussen gewoon dingen doen. Je voelt je niet zoals een koe die gemolken wordt met die flesjes die daar hangen 😉 Intussen zijn er ook andere soortelijke op de markt geloof ik. En mijn advies, uiteindelijk is live voeden veel praktischer en gemakkelijker dan kolven, ik heb enkel gekolfd als ik weg was en op het werk en zo. Bij live voeden geen gedoe, altijd op temperatuur, geen afwas, heel praktisch, maar mss denkt niet iedereen er zo over.

6 dagen geleden

Reactie op MariekeZ

Ik zou wachten tot na de bevalling, was ook de tip die ik toen kreeg in de ...
Ik geef intussen al 2 jaar en 5 maanden borstvoeding, was ook niet het plan vooraf maar bevalt goed

6 dagen geleden

Ik zou je kolf pas in de kraamweek aanschaffen. Eerst kijken en ervaren wat je van borstvoeding geven vind. Misschien doe je het en denk je toch weer neeeee dit is echt niets voor mij, aangezien je zo twijfelt en je omgepraat bent. Het is best een dure investering en je hebt het de volgende dag binnen meestal! Verder is echt het advies om pas vanaf week 6 te kolven. Borstvoeding is vraag en aanbod en die eerste 6 weken zijn belangrijk om die afstemming goed te krijgen om het te kunnen laten slagen. Er zijn zorgverzekeringen waar je een deel vergoed krijgt, daar kun je nog even naar kijken. Verder zou ik voor een draadloze gaan als je veel wil kolven. Ik heb dat niet en het is soms wel onhandig.

6 dagen geleden

Doe absoluut in of na je kraamweek een kolfconsult bij een lactatiekundige. Spreek uit ervaring, had een horigen draadloze kolf op voorhand gekocht, helaas had ik er weinig resultaat mee en uiteindelijk veel plezier van de elvie stride nadat ik een maand een ziekenhuispomp heb gebruikt ivm fulltime moeten kolven ivm veel te vroeg geboren zoontje kon ik geen BV geven live. Je weet nooit hoe het loopt….. ik hoop bij onze tweede zo van harte dat ik live mag en kan gaan voeden!