4 Reacties
7 maanden geleden
Je mag melk uit de vriezer ook recht uit de vriezer in een bakje warm water ontdooien, dan hoeft er geen kunstvoeding gegeven te worden.
Overigens denk ik niet dat het kwaad kan hoor, zolang je zelf kolft om de productie wel in stand te houden.
7 maanden geleden
Ik deed het zo vanaf week 3 ongeveer, af en toe bv vervangen voor kv. Ik heb steeds meer voedingen vervangen voor kv, met het idee heel langzaam bv af te bouwen. Nu, met 4 maanden, is de bv afgebouwd tot 0: precies op het moment dat ik weer moet gaan werken. Qua nadelen begrijp ik hier en daar dat bv een beschermend laagje in de darmen van je kleine maakt (om grote eiwitten niet door te laten, moet je even googlen) en dat dat met kv teniet gedaan wordt.
Maar als je verder netjes de ‘overgeslagen’ voeding wel gewoon kolft, en daarmee je productie op peil houdt, zijn er verder geen nadelen geloof ik. Ik heb hier niets gemerkt in ieder geval:)
7 maanden geleden
Vanaf de 2e week heb ik gecombineerd gegeven. Ik moest bijvoeden met kv o.a. omdat ik niet voldoende bv had. Maar ik wilde het kolven niet opgeven dus hij krijgt nu ongeveer 1 flesje bv en de rest kv. Dit was zelfs op advies van de lactatiedeskundige. Ben ook wel benieuwd na de nadelen.