50 Reacties

6 maanden geleden

Waar baseert de opvang het op, is het een advies gebaseerd op wat je dochter daar daadwerkelijk drinkt?

6 maanden geleden

Lijkt mij best veel. Ben inderdaad benieuwd waar ze dit op baseren?

6 maanden geleden

Reactie op CreatieveVlot015745

Waar baseert de opvang het op, is het een advies gebaseerd op wat je dochte ...
Ze drinkt op de opvang binnen 10 minuten de fles leeg, ook als ze er 150 cc indoen. Ze zeggen dat ze na het drinken van de fles nog veel op haar handjes sabbelt en meer lijkt te willen. Ik vraag me alleen af of het niet meer zuigbehoefte is dan echt honger. Ze wil helaas geen speen..

6 maanden geleden

Ikzelf geef zelfs al 170 ml. En het klopt dat ik dan ook minder kolf dan wat ze daadwerkelijk drinkt. Soms helaas maar 90 ml. Bij ons hebben we het privilege dat ze per keer maar 1 borst hoeft te drinken. In de ochtend na een langere nacht kolf ik dan ook de andere borst leeg zodat ik wat buffer kan opbouwen en kan invriezen of de volgende dag bij de rest van de gekolfde melk kan doen.

6 maanden geleden

Reactie op Mijner25

Ze drinkt op de opvang binnen 10 minuten de fles leeg, ook als ze er 150 cc ...
Ik zou zelf eerder kijken naar een kleinere speenmaat dan! Wij proberen over de fles ook zeker 20 min te doen namelijk op advies van de lactatiekundige. Omdat ons zoontje aan de borst ook zo'n 20 min drinkt. Daarnaast is het wel zo dat een baby meer uit de borst krijgt dan een kolf, dus het is niet 1 op 1 te vergelijken. Hoeveel dagen gaat ze naar de opvang? Je zou de dagen dat je thuis bent na de ochtendvoeding of een andere voeding nog kunnen nakolven om zo een extra voorraadje op te bouwen en dat bij te voegen

6 maanden geleden

Is het juist niet als je een kleinere speen geeft ze er langer over doen ze juist moe worden van het drinken en daardoor niet juist te weinig binnen krijgen.

6 maanden geleden

Reactie op Mijner25

Ze drinkt op de opvang binnen 10 minuten de fles leeg, ook als ze er 150 cc ...
Mijn zoontje begint ook direct na het drinken op zijn handjes of de hydrofiel te sabbelen maar dit is bij hem puur zuigbehoefte, hij begint namelijk echt te huilen als hij te kort heeft.

6 maanden geleden

Reactie op elisesteen

Is het juist niet als je een kleinere speen geeft ze er langer over doen ze ...
Ja dat kan zo zijn, maar uit de borst drinken kost ze ook veel moeite/energie. Uit de fles gaat vaak makkelijker en daarom belangrijk om de kleinste maat speen te gebruiken. Je hoeft in principe ook nooit van speenmaat te veranderen, omdat je tepel ook niet veranderd.

6 maanden geleden

Geven ze de fles ook therapeutisch? Ik zou persoonlijk niet zomaar ophogen, maar eerst kijken naar hoe ze de fles geven en welke maat speen je gebruikt/ hoe lang ze over de fles doet.

6 maanden geleden

In principe is het met de fles ook zo dat wanneer ze nog 'honger' ogen ze kwa borstvoedingen niet snel teveel kunnen nemen. Ikzelf gebruik al speenmaat 3, en ze drinkt ook niet altijd de 170 leeg, ze drinkt wat ze wilt. Bij speen maat 1 ging ze juist vervelend doen omdat het teveel moeite koste.

6 maanden geleden

Drinken uit de borst is heel anders dan drinken uit de fles. Ik heb hetzelfde met mijn dochter die zou ook meer melk willen uit de fles. Borstdrinken is een stuk intensiever en duurt ook iets langer. Mijn meisje is ook boos na het flesje, ze wilt gewoon nog sabbelen. Hoe lang kolf je op je werk. Je hebt recht om 2 uur te kolven als je 8 uur werkt.

6 maanden geleden

Reactie op CreatieveVlot015745

Ik zou zelf eerder kijken naar een kleinere speenmaat dan! Wij proberen ove ...
Ja hier dacht ik zelf ook al aan, we gebruiken nu nog steeds maat s van de lansinoh, maar misschien dan toch een keer de xs proberen. Ik werk zelf vier dagen, dus extra kolven op vrije dagen kan zeker, maar wat een gedoe...

6 maanden geleden

Reactie op Hallo145

Mijn zoontje begint ook direct na het drinken op zijn handjes of de hydrofi ...
Ja dat denk ik dus ook bij mijn dochter, ze kijkt altijd heel verbaasd als de fles leeg is, maar is verder niet verdrietig ofzo..

6 maanden geleden

Reactie op BabyDaan22

Geven ze de fles ook therapeutisch? Ik zou persoonlijk niet zomaar ophogen, ...
Ze zeggen van wel, maar ik kan me ook voorstellen dat dat er weleens bij inschiet als ik zie hoe druk ze het soms hebben..

6 maanden geleden

Reactie op Mysecret

Drinken uit de borst is heel anders dan drinken uit de fles. Ik heb hetzelf ...
Geef je haar dan wel gewoon in de fles wat je kolft? Of geef je meer van gecombineerde kolfsessies?

6 maanden geleden

Reactie op Mysecret

Drinken uit de borst is heel anders dan drinken uit de fles. Ik heb hetzelf ...
Ik kolf 3x een kwartier, maar dat kost me al gauw 3x een halfuur met alles erbij. Ik weet dat ik recht heb op 2 uur, maar dat is praktisch niet altijd haalbaar

6 maanden geleden

Reactie op Mijner25

Geef je haar dan wel gewoon in de fles wat je kolft? Of geef je meer van ge ...
Ik kijk het per moment aan. Ik werk nog niet maar als ik weg ben is er altijd extra in de vriezer. Dus ik geef dan aan geef haar als ze erom vraagt en als ik de fles geef en ze wilt nog dan krijgt ze van mij de borst. Drinken uit de borst werkt ook anders dan kolven. Dus waarschijnlijk drinkt de ook meer als jij het direct geeft ipv kolven. Jij kent je kindje het beste misschien kun je thuis kijken door zelf het flesje te geven, hoe ze reageert en wat je zou doen.

6 maanden geleden

Reactie op Mijner25

Ja hier dacht ik zelf ook al aan, we gebruiken nu nog steeds maat s van de ...
In principe heb je 1/4e van je werkdag recht om te kolven. Is dat niet gewoon slim om toch te gebruiken en 3x t ekolven? Ik ben zelf 20 minuutjes bezig met daadwerkelijk kolven en al met al 30 minuutjes (opstarten en daarna weer opruimen). Vind het prima te doen! Beter dan extra kolven op andere dagen idd

6 maanden geleden

Ik ben daarom gedeeltelijk gestopt, precies vanwege dit probleem. Ik kolf echt te weinig per keer voor wat ze daadwerkelijk drinkt (zelfs 180 cc), dus daar zou ik soms zelfs 3 sessies over doen terwijl ze daar 2 of zelfs 3 voedingen nodig heeft. Dat was voor mij echt niet haalbaar en wilde ik ook echt niet. Dus nu drinkt ze vooral live aan de borst in de vroege ochtend en in de ochtend als we opstaan. Ze drinkt 1 kant per keer. Als ze heeft doorgeslapen kolf ik de andere borst nog weleens leeg, maar dat gebeurt de laatste tijd zelden. Tussendoor krijgt ze daar gewoon 2 of zelfs 3x kunstvoeding. En dan in de namiddag en begin van de avond krijgt ze dan weer de borst, dus dan krijgt ze op een dag 4x de borst en 2 tot 3x de fles. En zo hoop ik het ook tot ongeveer een half jaar vol te houden :)

6 maanden geleden

Ik weet niet hoe lang je in de auto zit naar je werk? Je zou als het lukt en je een handsfree kolf hebt ook een 4e keer kunnen kolven onderweg in de auto (naar of van je werk). Heb ik ook laatst gedaan en ging prima. Echter heb je natuurlijk gewoon recht om het 4e kolfmoment tijdens werktijd te pakken aangezien je 2 uur mag kolven per dag als je 8 uur werkt. Of misschien kijken als je echt een half uur kolft wel genoeg cc eruit krijgt? Als is vaker korter kolven effectiever dan minder en langer.