23 Reacties

2 weken geleden
Haha ik snap het enigszins, maar ik heb grote borsten en mijn borst is dus nooit echt goed bedekt en moet met opgerolde hydrofiel doeken of mijn hand mijn borst omhoog houden om haar goed te kunnen laten drinken. Ook het aanhappen gaat hier vaak moeizaam,zo ook het door drinken. Maar toch vind ik het heel fijn om te kunnen doen.

2 weken geleden
Ik heb ook best kleine borsten (nu wel iets groter juist door de borstvoeding, vind dat wel een voordeel ;)) maar als je bloesjes /vestjes die met knoopjes dichtgaan, en daaronder een Voedingsbeha of hemdje, dan is het wel te doen toch? Je moet idd wel je garderobe erop aanpassen, ik draag nog maar een paar kledingstukken 😅

2 weken geleden
Ik heb ook kleine borsten en herken dit niet! Ik heb wel - mede doordat dit mijn tweede kindje is en ik de eerste ruim 1,5 jaar bv heb gegeven - veel fijne voedingsbeha's, shirts, blouses en tops. Dus heb altijd wel fijne kleding aan om te voeden. Daarnaast weet ik inmiddels wat voor mij fijne houdingen zijn om te voeden.
Heb je al hulp ingeschakeld van een lactatiekundige voor het moeizame aanhappen?

2 weken geleden
Ik heb ook m'n garderobe erop aangepast en een lactatiekundige laten komen, waardoor alles nu veel soepeler gaat. Ik zou inderdaad zo veel mogelijk proberen irritaties te elimineren door bijvoorbeeld goeie voedingsbhs en shirtjes aan te schaffen, het zou zonde zijn als het door zo iets onbenulligs stuk loopt.
Ook kleine borsten hier maar in de Madonna houding en de kleine goed tegen jezelf aandrukken vind ik het geen belemmering. Het is wel gewoon even oefenen allemaal, gun jezelf ook die tijd!

2 weken geleden
Reactie op Dautsen
Ik heb ook kleine borsten en herken dit niet! Ik heb wel - mede doordat dit ...
Wauw, 1,5 jaar! Ik ben al blij dat ik 1 maand heb gehaald 😂 Welke kledingmerken raad je aan voor voedingskleding? En welke houdingen vind je fijn? Ik doe nu eigenlijk alleen de madonna houding.

2 weken geleden
Hier ook kleine borsten maar ook door lactatiekundige laten meekijken en zo een fijne houding gevonden. Doe bijvoorbeeld ook altijd mijn boven over elkaar. Met kleding was ik bij mijn eerste ook wat zoekende maar een oversized trui vond ik altijd praktisch met een fijne voedings bh (ben zelf fan van Hema). Heb de vorige keer 21 maanden gevoed dus nu al geïnvesteerd in 2 voedings truien van Tajine Banane. Vind ze heel leuk, zitten heerlijk en hebben ritsjes aan de zijkant waardoor je echt overal discreet kunt voeden. Zou voor het aan happen ook echt een lactatiekundige mee laten kijken, krijg je vaak zelfs vergoed via de zorgverzekering. En wat mij hielp: lees de je in over alle voordelen voor jou en je kindje, dat motiveerde mij zo enorm als ik er even genoeg van had. Succes mama!

2 weken geleden
Reactie op 19887213
Misschien moet ik dan toch maar aan die borstvoedings kleding 🥲 lacatatie ...
Normale kleding met een lage v-hals of blouses met knoopjes kunnen ook :) en ik heb recentelijk een bandje met drukknopen gekocht zodat ik een trui aan 1 kant boven een borst kan vastknopen zodat deze niet over het gezicht van mijn dochter valt! Dat zijn een paar tips voor als je niet speciale voedingskleding wilt!

2 weken geleden
Ik had al grote borsten van mezelf, maar nu al helemaal. Mn rug doet vaak pijn van het gewicht en van de houdingen die ik aanneem tijdens het voeden. Ze is nu 7 weken en oh oh oh: de afgelopen 24 uur alleen maar honger honger honger. Mn vriezer voorraad wordt vannacht even ingezet!

2 weken geleden
Thuis loop ik rond zinder bovenkleding of met een pyjmahemd. Enkel als ik wegga doe ik voedingskleding aan, ga dar thuis inderdaad niet meer zitten klooien 😄
Mijn borsten zijn gigantisch geworden en heb hetzelfde probleem hoor. Daarnaast zitten ze me enorm in de weg. Ik ben jaloers dat de jouwe nog klein zijn. Ik kom van een AA en denk dat ik een C of misschien zelf D heb. De voedingsbh die ik draag is eigenlijk te klein geworden, maar weiger een maat groter te halen 😆

2 weken geleden
Reactie op 19887213
Misschien moet ik dan toch maar aan die borstvoedings kleding 🥲 lacatatie ...
Oh ik daxht dat je die al had, is ook even klooien hoor, maar je hoeft je niet uit te kleden. Ik heb er van de h&m. Ik draag nu ejgenlijk altijd de top met een overlap en een openhangende cardigan. Ze hebben best veel basiskleding die je kan combineren met gewone kleding. Ook rekbare gewone topjes kan je gebruiken en alles wat knopen heeft.

2 weken geleden
Pfff sorry hoor, het typen ging me weer niet goed af 😅
Je kan je kindje helpen met aanhappen door het hoofdje zeld tegen de borst aan te duwen terwijl je de borst met je andere hand vasthoudt. Soms is het wat oefenen voor je baby om die aanhap onder de knie te krijgen. Hier ging dat in het begin ook niet altijd goed.