23 Reacties

茅茅n maand geleden

Op SHEIN verkopen ze deze super handige dingen ik denk dat ik dit ga aanschaffen

茅茅n maand geleden

Ik ben van plan geen moer te geven van wat anderen denken. Een (voedings)topje en trui over zodat je niet naakt zit. Ik ga echt niet gaan sukkelen met een doek ofzo 馃槵 benieuwd hoe het zal gaan...

茅茅n maand geleden

Ik heb de eerste borstvoeding gegeven (nog steeds). In het begin is voeden wat lastiger en ben je beide nog zoekende in hoe het allemaal moet. Als er bezoek was ging ik even rustig boven voeden en als ik zelf op bezoek was mocht ik altijd even boven zitten. Dan had ik alle rust om hem goed te kunnen laten drinken.Toen mijn kindje ouder werd bleef ik dit doen want hij hield alles in de gaten en dronk anders niet. Maar er zijn ook kindjes die daar geen last van hebben en zich concentreren op het drinken haha. In het openbaar legde ik in het begin een hydrofiel over mijn schouder maar dat was enorm gedoe vond ik. Als je makkelijke kleding aan hebt dan zie je eigenlijk niets. Bijvoorbeeld shirt omhoog en hempje naar beneden, dan is alleen een stukje borst bloot en daar ligt het hoofdje voor dus zie je niets. Ik ben dus gewoon gestopt met bedekken en voedde gewoon. Maar dat is persoonlijk hoe je je daar bij voelt. Je kunt ook beginnen met een grote hydrofiel en als je dat wel prettig vind kun je eventueel zo'n doek aanschaffen die luna05 benoemd.

茅茅n maand geleden

Ik gaf gewoon bv, met voedingskleding zie je eigenlijk niets wat het hoofdje zit ervoor. De meeste hadden het 眉berhaupt niet in de gaten, met een doek vestig je eerder de aandacht. Mensen kunnen gewoon de andere kant op kijken als zich om een rare gekke rede oncomfortabel voelen. Voeden is natuurlijk en wettelijk beschermd recht en niet seksueel zoals sommige bekrompen geesten denken.

茅茅n maand geleden

Ik sluit mij aan bij de andere 'mommy's to be' mijn buurvrouw deed dat ook en ook als visite went het. Ik heb wel even aan mijn man gevraagd wat zijn gevoelens zijn als ikndat in ons fav. lunchroom zou doen. Hij vind het geen probleem.

茅茅n maand geleden

Hoi! Jezelf op voorhand niet te druk maken. Erover nadenken is uiteraard niet verkeerd hoor! Eerste keer in openbaar voeden deed ik met 4 weken in een dierentuin. Vet onhandig met een hydrofiele doek, iedereen zag me juist daarmee sukkelen. Daarna nooit meer geprobeerd met een laken. Als ik nu rond kijk op openbare plekken valt iemand met een laken veel meer op. Daarbij vind ik t ook jammer om het kindje te verstoppen. Eerste keer is wel een dingetje hoor, Kun je niet omheen. Maar daarna zoals idd benoemd wordt, je ziet niks! Met visite; die zaten aan tafel en ik ging op de bank zitten, met mijn rug in de hoek waardoor ik schuin voor ze zat als het ware. Als ze op kraambezoek komen weten ze dat dat erbij hoort en dan komen vaak toch de goeie vrienden en familie. Mochten collega's komen piep ik ff naar boven. Bij de mensen bij wie ik in de woonkamer bleef, ging ik ook bij hen thuis voeden. Idd wel beetje rustige plek ipv aan tafel. Meer voor mezelf dan voor Gijs, eten ging voor alles馃お Maar zelf vond ik even het momentje met Gijs wel belangrijk en prettig. Even minder prikkels. Succes meid! You can do it!

25 dagen geleden

Ik vind het heel erg als mensen hier wat van vinden in de buitenlucht. Het is het mooiste wat er is en jou kindje moet grwoon eten, hoe mooi is dat als dat dmv voeding van de mama kan komen! Ik zou je niet druk maken. T zijn vaak mannen die daar wat van vinden

25 dagen geleden

Gewoon doen en het went, op den duur kon ik overal voedden zelfs in de trein. En meestal hebben mensen het dan niet eens door. Je ziet nagenoeg niets. Toen de baby ouder werd wel eens een speciale voedingsdoek gebruikt, maar dat was vooral zodat zij niet afgeleid werd ipv voor de omstanders.

25 dagen geleden

Reactie op luna05

Op SHEIN verkopen ze deze super handige dingen ik denk dat ik dit ga aansch ...
Er zijn ook Nederlandse kleine ondernemers die dit aanbieden. Je betaald iets meer maar is wel duurzamer en qua stoffen vaak ook veiliger voor je baby.

25 dagen geleden

Ik heb bij de 1e ook gewoon voeding gegeven bij bezoek zonder een doek oid. Het hoofdje zit deels voor je borst. Daarnaast interesseert het mij ook helemaal niks, het is een natuurlijk iets en gewoon de 1e levensbehoefte van mijn kind馃き als anderen er problemen mee hebben, kijken ze maar de andere kant op. We kunnen allemaal naar half naakte vrouwen kijken op het strand of in video's oid, maar als er een baby aanhangt is het opeens een probleem. Maar vooral doen waar je je goed bij voelt馃

25 dagen geleden

Ik heb me hier nooit wat van aangetrokken. Het is het meest natuurlijke wat er is!! Als je een (voedings)hemdje onder je shirt aan doet, dan kun je je hemd onder je borst trekken en je shirt omhoog boven je borst. Dan komt er maar een heel klein stukje borst bloot. Aanhappen is in 3 seconden klaar als je er wat meer ervaren in bent. Dus als je omgeving geluk heeft zien ze wel 3 seconden een stukje borst! Maar bij de eerste vond ik het aanleggen wel moeilijk om meerdere redenen, tijdens de kraamweek. Ik was o.a. ingeknipt en te strak gehecht waardoor ik niet kon zitten. Ik voede meestal liggend op mijn zij. Dus ik moest wel terug naar de slaapkamer. Bij andere zwangerschappen heb ik niet directe familie in de eerste weken geweerd. Zoveel rustiger! En bij de 2e en de 3e ging aanleggen veel makkelijker. Zo'n doek raad ik af. Naast dat het inderdaad te warm kan zijn, vinden baby's het meestal verschrikkelijk en trekken ze het van zich af. Ik heb het wel eens geprobeerd met een hydrofieldoek, om wat extra schaduw te cre毛ren: geen succes. Dus de tip van deze lactosaurus: oefen in de eerste weken met de kleine hoe je zo discreet mogelijk kan voeden en ga dan gewoon lekker naar buiten en voed waar je dan ook bent! Dat is juist zo supermakkelijk van borstvoeding. Je hebt het altijd en overal paraat! Nu bij de jongste over moeten gaan op donormelk van andere moeders, omdat de productie zo goed als gestopt is door de zwangerschap. Maar dat gedoe met flesjes vind ik als doorgewinterde borstvoedingsmama vreselijk!

25 dagen geleden

Ik voelde me zelfs niet zo prettig bij het voeden in het openbaar, maar misschien omdat ik een tepelhoedje moest en dat dat altijd iets meer gedoe was waardoor het sowieso al niet heel discreet kon. Kijk waar jij je goed bij voelt.

25 dagen geleden

Reactie op AmandaVos

Er zijn ook Nederlandse kleine ondernemers die dit aanbieden. Je betaald ie ...
Ok茅 maar niemand heeft om deze mening gevraagd en ik gaf alleen een tip

25 dagen geleden

Reactie op luna05

Ok茅 maar niemand heeft om deze mening gevraagd en ik gaf alleen een tip
Jeetje zeg Amanda haar reactie is letterlijk een aanvullende tip op jou reactie. En aangezien de topic plaatser vraagt naar ervaringsverhalen lijkt me het een volkomen normale reactie om als aanvulling onder jou tip te geven. Zoals ik het lees was het vanuit Amanda juist goed bedoeld en dan vind ik jou reactie wel onnodig fel...

25 dagen geleden

Ik ben hier ook al over aan het nadenken. Ik voel me niet prettig bij het idee om met bezoek/in het openbaar borstvoeding te geven. Volgens de verloskundige is er veel mogelijk en zoals ik er nu over denk, wil ik proberen om op die momenten te kolven en op de andere momenten borstvoeding te geven. Ik wil binnenkort eens met een lactatiekundige in gesprek gaan om de opties te bespreken. 馃槉

25 dagen geleden

Met bezoek ben ik gewoon van plan om me er niets van aan te trekken. Wellicht dat ik wel even zou aankondigen dat ik ga voeden en ze dus weg kunnen kijken als ze het niet willen zien hoe ik mn borst tevoorschijn haalt haha. Zodra de baby aan het drinken is, zie je toch haast niets. In het openbaar zou ik dit wel iets ongemakkelijker vinden. Maar vind zo'n doek ook alleen maar gedoe. Dus denk dat ik dan zou proberen in een hoekje te zitten waar ik even met mn rug naar de mensen toe kan zitten om alles tevoorschijn te halen, en dan geldt voor mij hetzelfde; als de baby er voor ligt, zie je bijna niets. Maar geen idee of ik daar straks ook nog zo over denk haha!

25 dagen geleden

Bij mij lukte de borstvoeding echt niet, de aanhap was niet goed, ik had nog veel pijn van de bevalling en werd nerveus van het idee dat iedereen er maar zomaar op zou staan kijken. Mijn moeder met haar ongevraagde adviezen en mijn vader met wie ik een heel troebele band heb. Ik heb erge spijt dat ik me niet heb teruggetrokken op het moment dat ze langskwamen die eerste weken, maar dat ik gewoon niets deed en wachtte tot ze weggingen, waardoor mijn productie echt kelderde. Ik ben redelijk preuts en had ook een tepelhoedje nodig. Ik heb een borstvoedingsdoek liggen. Bij deze baby ga ik opnieuw proberen, maar ga ik mezelf wel terugtrekken bij bezoek. Als alles hopelijk wel lukt en de aanhap gaat vlot dan zal het in het openbaar met doek zijn. Als ik niet comfortabel ben komt dat mijn productie ook niet ten goede, denk ik dan.

25 dagen geleden

In het begin zonderde ik mij even rustig af als ik moest voeden, het aanhappen duurde even, hij liet vaak los, en het werd vaak een redelijk oncharmante kliederbende 馃槀 Ik ben niet preuts, maar ik zat dan zelf ook niet rustig, en dat was voor niemand bevorderlijk. Toen het steeds soepeler ging werd ik handiger met voeden waar mensen bij waren. Ik had een aantal fijne voedingskledingstukken (latte mamiato is een echte aanrader!!) En een voedingsdoek (deze zijn fijn omdat je 'erin' kan kijken door de vorming aan de bovenkant) maar naarmate het aanhappen en drinken makkelijker ging was dat ook minder vaak nodig.

25 dagen geleden

Ik dacht altijd ik ga me niets aantrekken van anderen en gewoon voeden. Alleen was onze dochter in het begin een slordige drinker. Dan dronk ze even heel gretig, vervolgens liet ze los en leek het net of ik met een tuinsproeier zat. Melk zat dan ook gelijk overal, niet erg charmant. Dus koos er toen toch voor om even rustig boven te zitten of een flesje afgekolfde melk te geven in het begin omdat ik dan zelf ook een stuk relaxter zat :) Later dronk ze netter en vond ik buiten de deur voeden ook gelijk een stuk minder erg.

21 dagen geleden

Ik heb overal gevoed maar mezelf wel altijd bedekt. Ik zou dat zelf ontzettend onprettig vinden als iedereen me bekijkt. Maar voeden heb ik overal gedaan. Dus maak je vooral niet druk gewoon een sjaal of doen of iets van een borstvoeding doek