22 Reacties

2 maanden geleden

Oh jeetje, dat is wel een beetje gek! Geen oordeel trouwens hoor, maar kan hij uitleggen wat er zo vreselijk aan is? Ik ben misschien erg makkelijk hierin, mijn man zoekt het maar uit, borstvoeding is heel normaal en natuurlijk 😬 Maar als het echt zo diep zit, zou hij misschien therapie kunnen overwegen? Een flesje kunstvoeding zou kunnen op een werkdag, maar jij moet alsnog kolven dan om je productie goed te houden. En mega zonde dan, om niet alsnog de borstvoeding in een fles te geven..

2 maanden geleden

Een beetje apart inderdaad, maar goed, sommige mensen hebben ook andere fobieën, alleen therapie zou eventueel kunnen, maar dat gaat misschien te ver. Maar als je graag borstvoeding wilt geven, kan dat ook de eerste drie maanden en dan afbouwen als je gaat werken, dat ze kleine dan gedeeltelijk kunstvoeding krijgt. Bedoel het is toch mooi al dan dat je kleine de eerste 3 maanden krijgt. Zijn heel veel vrouwen die als ze gaan werken afbouwen, daar is ook niks mis mee!

2 maanden geleden

Reactie op Lauwiene

Oh jeetje, dat is wel een beetje gek! Geen oordeel trouwens hoor, maar kan ...
jaa het heeft te maken met een trauma van toen hij kind was en geklonterde moedermelk in de koelkast zag staan van zn tante😆🙈 jaa kunstvoeding zou dan zeker kunnen maar vind het ook weer zo zonde om voor 1 a 2x in de maand een hele bus poeder te halen (werk maar 2 dagen in de week waarvan de baby 9/10x bij de oppas is.

2 maanden geleden

Reactie op LVW 1234

Een beetje apart inderdaad, maar goed, sommige mensen hebben ook andere fob ...
Jaa ik ben bang dat hij het echt vertikt op in therapie te gaan🤭 al geprobeerd namelijk! Jaa daar heb je een punt! Maar zou het zo mooi vinden om bij ons laatste kindje alleen maar moedermelk te kunnen geven!

2 maanden geleden

Reactie op MissMarges

jaa het heeft te maken met een trauma van toen hij kind was en geklonterde ...
Oooh 🙈 Vervelend dat hij daar zo’n last van heeft! Misschien een stom idee hoor, maar anders het er een beetje op aan laten komen? Je weet natuurlijk nog niet of het geven van borstvoeding gaat lukken en hoe lang je dat gaat volhouden. En dan ziet hij misschien een keertje per ongeluk hoe het eruit ziet in het flesje? En anders een soort hoesje om de fles heen zodat je de inhoud niet ziet? Ik had bij mijn eerste glazen dr brown flessen met een siliconen hoes eromheen. Hoeft hij het alleen in een flessenwarmer te zetten en ziet er niks van 😉 Goed van je dat het nu toch wil proberen!

2 maanden geleden

Reactie op MissMarges

jaa het heeft te maken met een trauma van toen hij kind was en geklonterde ...
Het is een trauma omdat hij een keer geklonterde moedermelk heeft zien staan? Een trauma? Ik ben echt een beetje sprakeloos. Er zijn super lange wachtlijsten voor mensen die daadwerkelijk trauma’s hebben (lees; in levensgevaar zijn geweest, misbruik, geweld etc hebben meegemaakt). Gewoon een kwestie van simpele exposure dit en gewoon gaan doen, borstvoeding geven. Om zo een kinderlijke fobie te blijven voeden en erin mee te gaan is niet aan te raden. Je kan je huisarts ook om advies vragen hoe hiermee om te gaan.

2 maanden geleden

Zou hij het een probleem vinden om naar je werk te rijden. Je hebt wettelijk recht op 2x 1 uur borstvoedingstijd op een dag tot 9 maanden. Ik weet niet waar je werkt? Kijk ik zou niet mixen kwa melk vooral als de borstvoeding goed gaat en de baby misschien nog gevoelige darmpjes heeft, dat had mijn zoontje namelijk.

2 maanden geleden

Tja.. misschien dan toch afwisselen met flesvoeding? Je moet dan wel blijven kolven op werk op je productie te houden, maar dat kun je eventueel weer doneren aan de moedermelkbank

2 maanden geleden

Reactie op Ruby3.1

Het is een trauma omdat hij een keer geklonterde moedermelk heeft zien staa ...
Als psycholoog kan ik zeggen; helemaal mee eens. Een trauma heeft altijd te maken met fysiek gevaar of seksueel geweld bijv. Ik weet natuurlijk niet wat er precies is gebeurd maar een fles klonterige melk in de koelkast zien noemen wij geen trauma. Hooguit een vervelende herinnering. En dan zou ik zeggen; help hem -en jezelf- door hier doorheen te gaan en de moedermelk te gaan associëren met iets fijns, namelijk met fijne momenten samen met jou en zijn kind, en niet met iets naars (die associatie die hij nu heeft). Uiteindelijk hebben jullie daar allemaal profijt van, jullie kind misschien nog wel het meest want moedermelk is hartstikke gezond

2 maanden geleden

Reactie op bobbie3000

Als psycholoog kan ik zeggen; helemaal mee eens. Een trauma heeft altijd te ...
Ik vind dat je dit heel netjes verwoord! Hopelijk kan TO hier wat mee, zonde dat zoiets kleins zo groot is geworden in het hoofd van haar man

2 maanden geleden

Reactie op MissMarges

jaa het heeft te maken met een trauma van toen hij kind was en geklonterde ...
Je kan ook kleine zakjes halen. Dan ben je van het probleem af. Los daarvan, de vetlaag scheidt zich van de melk in de koelkast waardoor het er geklonterd uitziet. Dit is super normaal en hoort bij borstvoeding. Mijn vriend schrok er de eerste keer ook van maar als je het zachtjes doorroert vermengt het zich weer. Misschien kan je de flesjes alvast voorbereiden voor hem zodat hij alleen hoeft te verwarmen en te draaien (soort schudden maar schudden is volgens mij njet zo goed door de belletjes die ontstaan).

2 maanden geleden

De borstvoeding is niet het probleem. Je vriend en bot gezegd zijn aanstelleritis zijn het probleem. Beter geneest hij gauw van deze nare kwaal en zijn" trauma". Zijn afkeer is vrij ongewoon. Ik zou daar eerder iets aan doen, dan aan het borstvoeden. Zeker gezien je zo graag borstvoeding wil geven. Ik hoop voor je dat het hem lukt om een positieve associatie te creëren met het geven van (gekolfde) borstvoeding. Succes.

één maand geleden

Reactie op bobbie3000

Als psycholoog kan ik zeggen; helemaal mee eens. Een trauma heeft altijd te ...
Ik ben het niet eens dat een trauma enkel kan na fysiek gevaar of seksueel geweld. Maar voor de rest dacht ik precies hetzelfde! Kan me voorstellen dat het vervelend is te zien en dat in je hoofd blijft malen, maar om je kind er borstvoeding voor te ontzeggen 😮 ts: het is een volwassen man zeg die zou moeten weten dat je niet zijn tante maar zijn vrouw bent en dat ieder andere melk ook kan klonteren als je het verkeerd bewaard wordt/ lang laat staan. Dit zit echt in zijn hoofd en zal hij moeten ombuigen. Jij hoeft je daarvoor noets te ontzeggen of in bochten te wringen!

één maand geleden

Zou misschien een lactatiekundige in gesprek kunnen met je partner?

één maand geleden

Je zou zowel borst als fles voeding kunnen geven dat is geen enkel probleem als je hier natuurlijk geen bezwaar zelf tegen hebt kindje moet toch eten lijkt mij!

één maand geleden

Reactie op Lauwiene

Oooh 🙈 Vervelend dat hij daar zo’n last van heeft! Misschien een stom idee ...
Ahh vind het lief van je maar we hebben het al geprobeerd met onze zoon! BV ging super goed en hij werd echt groen als hij zag dat mn zoontje spuugde enzo. Die hoes is zeker een goed idee maar als ik 'melk' zeg rent hij al naar de wc, dus ben bang dat het niet zo makkelijk gaat worden😂

één maand geleden

Reactie op Ruby3.1

Het is een trauma omdat hij een keer geklonterde moedermelk heeft zien staa ...
Ik hoop dat je ECHT een grap maakt! Doe eens ff normaal joh!! Als je niets nuttigs kan zeggen reageer dan niet! Een gouden regel in een gezonde relatie is het accepteren van je partner hoe hij/zij is.. Begrijp ik zn 'trauma'?.. nee.. maar ik laat hem in zn waarde. Ik zoek hier om hulp.. niet om iemand die mijn man af loopt te kraken met je eigen mening.. zo triest.. zoek een hobby

één maand geleden

Reactie op Mysecret

Zou hij het een probleem vinden om naar je werk te rijden. Je hebt wettelij ...
Hee dat is een goed idee! Dat zou zeker geen probleem zijn namelijk! Dankjewel voor het meedenken!

één maand geleden

Reactie op bobbie3000

Als psycholoog kan ik zeggen; helemaal mee eens. Een trauma heeft altijd te ...
Sorry dat ik het 'onterecht' een label trauma gaf. Ik ben helaas geen psycholoog. Als niet psycholoog heb ik er al alles aan gedaan om hem te laten meewerken hier mee te leren dealen. Maar als iemand niet meewerkt kan ik er ook niets meer mee.. Kan mij ook niet goed herinneren dat ik eigenlijk om deze hulp vroeg? maar goed? maar blijkbaar wel meer fouten tegenwoordig?

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Ik ben het niet eens dat een trauma enkel kan na fysiek gevaar of seksueel ...
waauw! Jij bent de eerste die zn mening geeft zonder verwijten naar mij man! Dit waardeer ik zo erg dankjewel! Pff jaa ik vind het ook niet leuk dat hij het groter maakt in zn hoofd dan nodig😔 Het gaat bij hem in principe om elke melk.. die jongen eet zelfs zn havermout met alleen water🙈 Was al blij dat ik het deze keer gewoon mag geven van hem (vorige keer ook maar door postnatale depressie kon ik het niet alleen dus ik moest wel naar de fles)