13 Reacties

25 dagen geleden

Weet niet of je dit ook voor je zwangerschap had? Maar het zou eventueel ook lichlen sclerose kunnen zijn? Kan zijn dat het door de hormonen van de zwangerschap verergerd is.

25 dagen geleden

Ik heb dit in vooral de eerste weken gehad, ook veel laten testen, uiteindelijk bleek mijn urine soms te geconcentreerd te zijn (dus niet genoeg drinken, hoewel ik voor mijn gevoel me helemaal suf dronk) en hoe geconcentreerder de urine die je uitplast, hoe vaker je een brandend gevoel hebt. Nu ik nóg beter let op hoeveel ik drink en er altijd voor zorg dat mijn urine niet meer zo donker is, neemt het tussentijds branden ook af.

25 dagen geleden

De actigel van multi-gyn mag veilig gebruikt worden en werkt wel verlichtend bij het branden. Kan in de eerste paar seconden beetje branden, maar neemt snel af (staat ook in de bijwerkingen)

25 dagen geleden

Ik heb dit ook, bij mij ontstaat het na de seks. Ik denk ook misschien een schimmel maar heb geen jeuk, alleen branderig gevoel. Ik smeer kokosolie, dit werkt voor mij verlichtend en er zit ook een stofje in wat evt schimmel kan doden.

24 dagen geleden

Reactie op kdc1997

Ik heb dit ook, bij mij ontstaat het na de seks. Ik denk ook misschien een ...
Hier ook geen jeuk. Echt alleen branden en wel veel dunne afscheiding die niet stinkt. Morgenochtend de huisarts maar even laten beoordelen.

24 dagen geleden

Reactie op lid12345

Weet niet of je dit ook voor je zwangerschap had? Maar het zou eventueel oo ...
Wel af en toe irritatie na menstruatie door tampons/maandverband. Lichen sclerose even gegoogled en even met een spiegeltje gekeken. Maar zie geen witte vlakken. Morgen naar de huisarts we gaan het meemaken.

24 dagen geleden

Ja het is een ingewikkeld iets, ik ben zelf ook gevoelig voor schimmel en bacteriële vaginose, begin zwangerschap 7 weken hebben die twee zich lekker afgewisseld. Toevoeging aan mn vorige reactie is dat die actigel en verkoelend werkt en werkt bij voorkomen, maar ook genezen van bacteriële vaginose. In mijn ervaring stinkt de schimmel niet, en bacterie wel. De zalf combinatie hydrocortison en miconazol heeft uiteindelijk ook veel geholpen. Deze had de gynaecoloog geadviseerd en kan ook veilig gebruikt worden. Wellicht iets om mee te nemen morgen. Succes!

24 dagen geleden

Reactie op Lisaaa-

Ja het is een ingewikkeld iets, ik ben zelf ook gevoelig voor schimmel en b ...
Tnx!! Ik neem m mee! Alleen miconazol helpt bij mij nu niet in ieder geval

24 dagen geleden

Reactie op Mortieee

Tnx!! Ik neem m mee! Alleen miconazol helpt bij mij nu niet in ieder geval
Dat zijn die capsules voor 7 dagen toch? Of heb je een zalf gehad?

24 dagen geleden

Schimmelinfectie/bacteriologisch idd. Ik kan ze niet uit elkaar halen maar de drogist middeltjes voor b i werken averechts. Wat mij meest helpt is pure vaseline paraffine in en om vagina smeren elke dag.

24 dagen geleden

Hier ook af en aan die klachten vanaf ongeveer 8 weken. Je kan de huisarts vragen om een kweek te laten doen om te testen op schimmelinfectie of bacteriele vaginose. Deze kan je ook bij jezelf afnemen. Dit gaf mij uitsluitsel en daardoor antibiotica kuur flagyl gehad, maar lijkt erop dat uitwendig ook nog een schimmelinfectie meespeelt. Verloskundige adviseerde ook probiotica en online kun je vinden welke stammen bijdragen aan een goede vaginale flora. Herkenbaar, erg vervelend en lastig helaas!

23 dagen geleden

Ik heb een jaar of 8-10 terug 6 maanden lang last gehad van een schimmel infectie. Weliswaar niet zwanger maar kwam er niet vanaf.. Tabletten van de huisarts gekregen die je zelf in moest brengen én ze adviseerde met lactacyd te wassen. Is nooit meer terug geweest! Ik heb de 0%! Misschien heb je er iets aan als alles weg is

22 dagen geleden

Nou.. geen schimmels of bacteriële vaginose. Wel wat wondjes bij de ingang van de vagina. En wanneer daar dan urine of afscheiding langs gaat gaat dat branden. Omdat ik door de zwangerschap veel afscheiding heb, worden de wondjes continue geïrriteerd waardoor ze, zonder extra bescherming, niet zelf dicht gaan. Dus moet nu na elk toiletbezoek smeren met een barrière crème en dan zou het met een a twee weken over moeten zijn. 😊