50 Reacties

17 dagen geleden

Dit is bij iedereen verschillend .. ik heb al een flinke buik vanaf week 15 en ben nu bijna 18 weken

17 dagen geleden

Ik ben nu 15+1 en je ziet bij mij nog bijna niks 🤣. Volgens mij is het normaal dat je bij je eerste zwangerschap pas later een buikje krijgt. Ligt uiteraard ook aan je postuur

17 dagen geleden

Zeker normaal, het is bij iedereen anders. Ik heb al een flink zichtbaar buikje, zeker met strakke kleding en ben ook 16 weken met een eerste zwangerschap. Bij de ander zie je pas wat na 20 weken. Hangt echt af van meerdere factoren, hoe je draagt, hoe hoog je baarmoeder al staat (ik liep 2 weken vooruit volgens VK maar was nog wel normaal) en hoeveel ruimte je darmen in beslag gaan nemen etc

17 dagen geleden

Bij mij gebeurde er in het begin niet zoveel (behalve bij liggen sinds iets van 14 weken). Sinds enkele dagen heb ik meer buikpijn en gisteren heel duidelijk groeipijn gehad want vanmorgen stond ik op met een best wel aanwezige buik. Ik ben 16+2 en denk dat dit een heel normaal termijn is waar het begint. De een is natuurlijk wat vroeger dan de ander, maar niets gek aan bij 16 weken.

17 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Bij mij gebeurde er in het begin niet zoveel (behalve bij liggen sinds iets ...
Met best wel aanwezig bedoel ik voor mezelf. Met kleding aan zie ik er eerder uit of ik goed van mijn ontbijt heb genoten 😅

17 dagen geleden

Ik ben morgen 16 weken maar krijg verbaasde blikken als ik zeg dat ik nog niet eens op de helft zit. Vorig weekend de opmerking “succes met de laatste weekjes” 😅🥴

17 dagen geleden

Bij mij gaat het een beetje opvallen en ik ben 16 weken

17 dagen geleden

Ik ben vandaag 14+2 , had al wel een paar weken een buikje, maar vooral darmen. Als ik mn buik inhield, was er eigenlijk niets te zien. Vandaag viel me op dat er toch wel wat gegroeid was, maar dit is wel mn tweede zwangerschap. Vorige zwangerschap was de buik eerst best aanwezig, maar werd ook ineens minder, doordat de darmen rustiger werden denk ik. Maar laat je vooral niet gek maken, de een krijgt heel snel een buik, de ander wat later. Zegt op dit termijn echt nog niets.

17 dagen geleden

Ben nu maandag 18 weken en ik heb echt wel een buik, al is dit mijn vierde zwangerschap en zie ook dat bij iedere zwangerschap het buikje wat eerder kwam

17 dagen geleden

Reactie op Kimberley2802

Ik ben morgen 16 weken maar krijg verbaasde blikken als ik zeg dat ik nog n ...
Whahhaha ik ook! Soms wel irritant hoor, ikben bijna 15wk en krijg ook vaak “het lijkt wel alsof je al ruim over de helft bent” ik merk dat als je bijna geen buik hebt is het niet goed, heb je een grote buik is het ook niet goed. Ik ben zelf verder van normaal postuur, maar ik heb gewoon een (constant) hele bolle opgeblazen buik.

16 dagen geleden

Ik had al vrij snel een bolle buik, maar dit kwam vooral door mijn darmen. Toen dit rustiger was werd mijn buik weer iets minder. Ben nu 15 weken zwanger en heb sinds anderhalf week echt een zwangerschapsbuik en duidelijk zichtbaar. Heb wel een slank postuur met een platte buik, maar super weinig buikspieren en wat loshangend vel (ivm veel afvallen jaren geleden). En volgens de gynaecoloog lag mijn baarmoeder naar voren. Denk dat de combinatie van dit alles zorgen dat mijn baarmoeder makkelijk ruimte kan pakken. Mijn zus is echter ook heel smal, maar heeft een mega gespierde buik. Bij haar zag je daardoor ook pas rond de 25 weken dat ze echt zwanger was. Elke vrouw is anders en elk lichaam gaat zijn eigen weg. Denk dat veel soorten buiken normaal zijn 😊😊

16 dagen geleden

Reactie op IreneEmma

Whahhaha ik ook! Soms wel irritant hoor, ikben bijna 15wk en krijg ook vaak ...
Nu al moe van de “weet je zeker dat het er geen twee zijn” opmerking 🤦🏻‍♀️😭😆

16 dagen geleden

Hier 2e zwangerschap en morgen 16 weken. Ik heb een buikje als ik lig, dan voel ik een bolling onderin. Maar als ik sta is het of mijn buik weer voller is zoals voor het afvallen van 14kg🫠😅 Dus nee, nog geen zwangerschapsbuik ondanks dat het m'n 2e is! Ook dat is dus mogelijk. Maar ik geniet hier nog even van van. Ik vond het zo irritant om de hele tijd overal tegen aan te lopen met de dikke buik op een gegeven moment. Die buik komt wel, echt waar!🧡

16 dagen geleden

Hier 1e zwangerschap en 16 weken. Ik merk dat mijn broeken iets strakker zitten, maar verder is er nog niet veel te zien 🫣 Ligt ook je postuur denk ik hoor! Zelf ben ik 1.68 en 60kg. Wel ruim 4kg afgevallen in t begin 😅

16 dagen geleden

Reactie op Kimberley2802

Nu al moe van de “weet je zeker dat het er geen twee zijn” opmerking 🤦🏻‍♀ ...
Ohmygod als ik een euro kreeg voor hoevaak ik dit heb gehoord was ik fucking miljonair

16 dagen geleden

Ik ben 13+6 en je kijkt er niet meer naast. Tweede zwangerschap.

16 dagen geleden

14 weken

16 dagen geleden

Ik heb spms het gevoel alsof ik een voetbal heb ingeslikt 🤣. De tweeling vraag krijg ik echt vaak, zeker omdat ik 10 jaar geleden in verwachting was van een tweeling.

16 dagen geleden

Reactie op bonnie1988

14 weken
4de zwangerschap

16 dagen geleden

Ik heb ook nog niks en ben nu 14+4. Ik dacht dat ik een van de weinigen was 😂