Lieve mede vrouwen,
Wat fijn om hier even te kunnen luchten, zeker omdat mijn omgeving nog niet weet van mijn prille zwangerschap (5-6 weken).
In 2021 een flinke burnout gekregen en na 6 maanden thuis weer gaan opbouwen tot 24u. Wss veel te vroeg voor mij, want gedurende de jaren erop bleef ik me slecht voelen maar goed ik werkte in elk geval weer wat en kon moeilijk omgaan met de overprikkelingen en angst die ik had als ik “rustte”. Twee maanden geleden toch gestopt met werken omdat ik mezelf
Voorop wilde stellen. Ondertussen wel een nieuwe baan op mn pad gekomen waar ik “ja” tegen heb gezegd ondanks mijn lage energie nog. Ik wil zo graag weer plezier hebben en energie krijgen!
Ondanks dat de werkgever enorm veel meedenkt en me vertrouwen geven (ze kennen mn verhaal), heb ik al stress vanaf het moment dat ik ja heb gezegd. Kan ik het wel aan? Huilbuien, angstige gevoelens, overprikkeling.
En toen bleek ik drie dagen later in verwachting te zijn. Een prachtig geschenk en geen verassing want we zijn al een tijdje zonder anticonceptie (ik ben 35 en voelde wel enige tijdsdruk).
Nu een week verder en ik voel me echt vrrschrikkelijk. De angstklachten nemen toe, ontzettend verdrietig en lusteloos en nu ook ontsettend misselijk en hoofdpijn erbij. Ik lig letterlijk al de hele dag in bed.
Gek genoeg pieker ik niet over kleine Sjors maar vooral over werk. Hoe ga ik nou weer kunnen werken en met deze zwangerschap erbij zijn mijn burnout klachten weer helemaal aan. Ik sta op de wachtlijst voor de POP (2 maanden wachttijd ong) en heb wel een loopbaancoach die ik spreek.
Zijn er vrouwen die zich herkennen in de klachten? Wat helpt jullie? Ik kan moeilijk rust in mn hoofd en lijf vinden momenteel.