6 Reacties

25 dagen geleden

Ik was voor de eerste keer ook wel wat zenuwachtig. In het begin is het even aftasten (ik ben niet perse degene die gelijk een gesprek aangaat) maar gelukkig zijn er in zo'n groep anderen die dat wel doen. Het liep bij ons dus ook al snel los en werd iedereen wat meer ontspannen. Verloskundige nam goed de leiding omdat ze begreep dat het spannend was. Laat het lekker over je heenkomen, ik vond het achteraf echt heel leuk en gezellig! :)

24 dagen geleden

Reactie op Nimme

Ik was voor de eerste keer ook wel wat zenuwachtig. In het begin is het eve ...
Bedankt voor je reactie! Ik had de bijeenkomst verkeerd in mn agenda genoteerd, het is donderdag pas dus heb nog extra tijd om te malen erover 馃ゴ Wat waren jullie onderwerpen/wat werd er zoal gedaan bij de eerste bijeenkomst?

24 dagen geleden

Ik wist totaal niet wat ik kon verwachten maar ik was positief verrast naderhand. Bij ons was het in de wachtruimte wel ongemakkelijk maar de verloskundige deed het daarna erg goed. Het eerste half uur (deze keer 45 min denk ik) staat in het teken van jezelf wegen en de bloeddruk opmeten. Hier moeten we elkaar de volgende keer bij helpen. Vervolgens gaan we om beurten naar de verloskundige om het hartje te luisteren. Daarna een voorstelrondje en kwamen dingen aan bod die mensen hadden aangegeven bij het 1 op 1 momentje met de verloskundige, zoals harde buiken, leven voelen. Je krijgt een "werk/informatieboek" waar alle onderwerpen in staan. Ik denk dat dat overal een standaard boek is. Bij ons ging de eerste bijeenkomst over voeding. Als je nog meer vragen hebt hoor ik dat wel. Ik heb zelf echt zin in de volgende bijeenkomst. Heerlijk ook om wat voor mezelf te doen en wat bewuster bij de zwangerschap stil te staan. Heel veel succes en plezier.

24 dagen geleden

Leuk! Mijn praktijk heeft het helaas niet. Geen idee hoe het werkt dus. Maar een vriendin is er wel tevreden over. Ze zullen de eerste bijeenkomst allemaal wel spannend vinden denk ik.

24 dagen geleden

Ik heb het mijn vorige zwangerschap gehad en ga deze keer weer :) vond t toen zo fijn dat je met een hele groep bent. De eerste keer is natuurlijk altijd even aftasten, je kent nog niemand. Maar naar mijn ervaring neemt de verloskundige de leiding en komt iedereen daarna vrij snel los. En daarna is het gewoon super fijn om met mensen te kunnen praten die dezelfde soort klachten hebben etc :) Je krijgt de eerste keer idd een boekje en je werkt zo alle onderwerpen af om je goed voor te bereiden op de bevalling en het ouderschap straks

24 dagen geleden

Reactie op MirjamvG33

Ik wist totaal niet wat ik kon verwachten maar ik was positief verrast nade ...
Ik denk dat het inderdaad dat algemene boekje is. Bij ons ging de eerste ook over voeding :)