43 Reacties

één maand geleden

Als je genoeg ruimte hebt zou ik een ledikant co-sleeper kopen. Die kun je zowel als co-sleeper als als ledikant gebruiken. Hoef je niet voor die korte tijd een cosleeper aan te schaffen incl beddengoed.

één maand geleden

Wij zetten tijdelijk het ledikantje in onze kamer. Vind het zonde om voor zo’n korte tijd een co sleeper te kopen.

één maand geleden

Reactie op mickey23

Mocht je veel ruimte naast bed en een ikea bedje hebben kun je daar ook cos ...
Ik zou echt een cosleeper aanraden die je dicht kan doen aan de zijkant. Die wij bij 2 kinderen hadden kon je de zijkant niet dichtmaken en dan wordt het heel vervelend zodra ze gaan rollen vond ik. Zodra ik dan hoorde dat ze wakker waren, moest ik als een malle naar boven omdat ik bang was dat ze zichzelf van het bed konden rollen. Nu gaan wij er een aanschaffen waarvan de zijkant lekker dicht kan, kan die snachts open maar in de avonden ligt baby gewoon lekker veilig. Ieder voor zich he, dit is mijn ervaring😅

één maand geleden

Bij de eerste hebben we een wiegje gehad, na 2 dagen al lekker in het ledikantje op haar eigen kamertje.

één maand geleden

Onze zoon heeft de eerste 6 maanden naast mij geslapen in een co sleeper. Ik vond dit vooral erg fijn vanwege de voedingen in de nacht. Wij hebben toen een tweedehands gekocht en deze gaan wij nu weer gebruiken.

één maand geleden

Wij hadden bij de eerste 2 een heel ander huis, met 2 woonkamers. Dus ik lag beneden op een bed met het wiegje erbij. Dat was fantastisch, niemand werd wakker en ik kon gewoon borstvoeding geven. Nu moet ik ook nog even zien wat we doen, ik denk het wat kleinere familie wiegje naast m'n bed, dat past nog wel

één maand geleden

Zijn er ook wat hogere co sleepers? Wij hebben een hoog bed en alle co sleepers die ik kan vinden zijn te laag om aan te sluiten

één maand geleden

Reactie op Insuba

Zijn er ook wat hogere co sleepers? Wij hebben een hoog bed en alle co slee ...
Wij hebben een hoge boxspring en een Snuzpod 4. Die kan zelfs nog hoger dan wij het nu hebben!

één maand geleden

Ik heb een bedje besteld die je kunt maken als cosleeper en daarna kunt gebruiken als bedje. 2 in 1 ik twijfelde ook dus dit is makkelijk denk ik🥰

één maand geleden

En heeft iemand ervaring met het stokke wiegje ipv co sleeper? Is ook klein en kan naast het bed eventueel.

één maand geleden

Wij hadden ook de insteek om ons zoontje snel in zn eigen bed te leggen. Enkel had hij ontzettend last van verstoppingen de eerste maanden en waren de nachten erg zwaar. We hebben de maxi cosi iora air via marktplaats aangeschaft. En zijn achteraf erg blij dat we dat hebben gedaan. Nu in verwachting van ons tweede kindje en halen hem nu zeker weer tevoorschijn.

één maand geleden

Wij doen gewoon een klein ledikantje naast ons bed. Vaak is een groter ledikantje de eerste maanden echt te groot voor een newborn, maar ik koop deze wel tweedehands

één maand geleden

Wij hebben onze zoon de erste maanden in de kinderwagen op onze slaapkamer laten slapen, was een advies van de kraamzorg dan hoef je niet een dure co sleeper aan te schaffen en heb je hem toch de eerste momenten bij je. Dat gaat we bij deze ook weer doen. ,

één maand geleden

Wij gaan wel voor een co-sleeper dit keer! Ik dacht bij de 1e ook: ach, die slaapt toch in zn eigen bedje op zn eigen kamer. Nou, de eerste nacht voelde dat meteen al veel te ver weg (was letterlijk 2 meter, deuren stonden tegen elkaar open, maar goed). Toen heeft mijn man het ledikant in onze slaapkamer gesleept 's nachts 😂 dus deze keer nemen we een co-sleeper!

één maand geleden

Reactie op ddkvdb

En heeft iemand ervaring met het stokke wiegje ipv co sleeper? Is ook klein ...
Ja! Fijn wiegje, je baby past er alleen waarschijnlijk niet een half jaar in. Eerder een maand of vier. Maar het is fijn en veilig en ziet er leuk uit!

één maand geleden

Het verbaast me echt dat er zoveel baby’s in de kinderwagen worden gelegd op de slaapkamer. Dit wordt qua veiligheid afgeraden ivm gebrek aan ventilatie en omdat er vaak stof/opvulling aan de binnenkant zit die kan zorgen voor verstikking. Het verbaast me echt dat dit door kraamzorg zelfs wordt aangeraden blijkbaar, want het voldoet echt niet aan de veiligheidseisen. Als het goed gaat dan is het mooi, maar ik zou zelf het risico niet willen nemen. Nog even een tip: ik begreep van een vriendin dat haar cosleeper was afgekeurd door de kraamzorg omdat de onderkant waterdicht is (water moet weg kunnen als er een kruik lekt, daarom mag je in eerste instantie ook geen aerosleep gebruiken). Verschilt misschien per kraamzorg, maar zou zonde zijn als je eentje koopt die niet veilig gevonden wordt.

één maand geleden

Wij hadden een cosleeper bij de eerste, maar vond t niet praktisch. Ons bed is te hoog waardoor je alsnog op moest staan om de kleine er uit te halen. Bovendien nam de cosleeper veel ruimte in. We hebben m toen weer verkocht en een heel goedkoop houten wiegje gekocht, en dat vond ik echt perfect! Onze dochter sliep daar tot een maand of 6 goed in :)

één maand geleden

Als je toch twijfelt; eerst de kinderwagen naast je bed zetten. De eerste dagen kom je er toch niet mee buiten en als het bevalt heb je zo er een binnen! Zo deden wij dat bij onze eerste. Hij heeft welgeteld 1,5 nacht op onze kamer geslapen en toen heeft m'n man hem naar zijn kamer gereden🤣 ik werd van elk geluidje wakker en dacht dan dat hij ging huilen. Daarna heerlijk geslapen en pas wakker geworden als het nodig was!

één maand geleden

Als je de kleine zo snel mogelijk op z'n eigen kamer wil laten slapen (en je dat ook echt graag wilt en aankan), dan zou ik een cosleeper afraden. Om twee redenen: 1. Of het bevalt zo dat de baby langer bij jullie slaapt dan gepland. 2. Het wordt voor de baby afkicken (lastige overgang). Maar de belangrijkste voor mij was: nachtrust!! Kleine max 3 nachten in de cosleeper gehad, maar ik sliep hierdoor gewoon niet, omdat ik wakker werd van elke beweging en kreun. Dus ik zou het afraden!

één maand geleden

Reactie op Reentje811

Als je toch twijfelt; eerst de kinderwagen naast je bed zetten. De eerste d ...
Wat een goede tip!