21 Reacties

5 dagen geleden

De enige echt veilige manier is in een co-sleeper of in een wiegje naast je. Zeker als je kindje echt nog heel klein is. Ik weet dat er mensen zijn die samen slapen in een bed met de baby. Ik zou het zelf nooit doen, omdat ik het mezelf nooit zou vergeven als er iets gebeurd

5 dagen geleden

Wij doen een co sleeper aan het bedje (https://www.petiteamelie.nl/co-sleeper-nuage-walnoot.html?utm_source=google-surfaces&utm_medium=organic&gad_source=1&gbraid=0AAAAADjMRsYGZwySPRhn7i5bYy_dylNnw&gclid=CjwKCAjw3624BhBAEiwAkxgTOh9KNxfAxeC5vhmITUVoEjfnA6mFgDgbSudg5CvWUUZhDhZetOVFhxoCKikQAvD_BwE) Deze kan ook los van het bed staan, maar het idee is om hem echt aan ons bed te zetten zodat ik/we ‘s nachts goed bij de kleine kunnen. In bed zelf is wat ons betreft niet veilig. Maar ik ken mensen bij wie het goed is gegaan. Maar het risico zou ik zelf nooit willen lopen. Voor het samen slapen in bed gelden heeeel veel eisen waaraan voldaan moet worden om het enigzinds veilig te maken. Ik hoeverre dat kan 😅 Met een co sleeper ben je toch heel dichtbij. Zonder dat je kindje onder jou of jouw dekens kan komen te liggen.

5 dagen geleden

Hoii mocht je echt samen in 1 bed willen slapen, dan zou ik je aanraden om de tips/info over veilig samen slapen op te zoeken (o.a. alleen bij borstvoeding, niet bij koorts, geen dekbed etc). Wij gaan voor een cosleeper die dicht kan met houten spijlen (bij allebei onze kids gebruikt). Dat voelt veiliger en is alsnog dichtbij. Ik zou ook goed kijken naar wat veilig is qua co-sleepers want voor zover ik heb begrepen is bijv een bedje met stof aan de zijkanten (dus dicht) dat niet.

5 dagen geleden

Reactie op DaisyFH

Hoii mocht je echt samen in 1 bed willen slapen, dan zou ik je aanraden om ...
Bedoel je dan zoals Chico next 2 me? Die hebben stof aan de zijkanten maar die zijn toch gewoon veilig?

5 dagen geleden

Mijn eerste zoon sliep in principe 6 maanden naast mij in de co-sleeper. Ideaal met borstvoeding! Maar het resulteerde ook dat hij naast mij in bed sliep. Hij heeft een periode last gehad van melk die terug kwam en daardoor niet goed sliep zodra ik hem ging verleggen. Als ik hem liggend voedde en liet liggen ging het wel goed, dus hij sliep ook een tijdje naast mij. Ik had dan een losse deken die ik over mijn rug had liggen anders kreeg ik pijn in mijn rug. Verder zelf dikke pyjama aan zodat ik het niet koud kreeg en zoon in slaapzak. Ik sliep dan in een bepaalde houding, weet de naam even niet. Maar met opgetrokken knieën en dan rol je niet op je kindje. Dit is alleen geadviseerd met borstvoeding overigens omdat je hormonen ervoor zorgen dat je niet op je kindje rolt heb ik begrepen. De eerste weken heeft hij wel gewoon zelf in de co-sleeper onder een dekentje geslapen en voedde ik zittend.

4 dagen geleden

Wij hebben een co-sleeper gekocht voor de eerste periode

4 dagen geleden

Ik heb zelf veel geleerd via fb en een website over veilig samen slapen, daar valt een co-sleeper ook onder. https://samenslapen.nl/veiligheid/ Of de fd pagina veilig samen slapen (ap)

4 dagen geleden

Reactie op bobbie3000

Bedoel je dan zoals Chico next 2 me? Die hebben stof aan de zijkanten maar ...
Ik ben geen expert en ik heb geen ervaring met de next 2 me maar op de site van samenslapen.nl staat het volgende: Let erop dat de afstand tussen de spijlen tussen de 4,5 en 6,5 cm is. De bodem van het bed hoort ventilerend te zijn en aan het bed zitten geen haken e.d. waar een kind zich aan kan bezeren. De zijkanten moeten open zijn, gesloten zijkanten zijn af te raden omdat deze kunnen zorgen voor onvoldoende ventilatie.

4 dagen geleden

Ik heb een cosleeper gehad bij de eerste maar die gebruikte ik nooit. Mijn zoontje wilde alleen naast mij slapen en anders sliep hij niet. Hij slaapt nu nog steeds bij ons op de kamer maar in zijn eigen bedje. Hij is nu al 2.

4 dagen geleden

2 kinderen hebben gelegen naast me in de co sleeper tot ze ongeveer 10 maanden waren. Wanneer ik merkte dat we elkaar wakker hielden gingen ze naar hun eigen kamer. Ik gaf borstvoeding dus ik vond het heeeerlijk maakte me ook weinig zorgen hoorde hun lekker door ademen. In verwachting met de 3e ben van plan om weer hetzelfde te gaan doen. In eigen bed nemen vond ik eng mijn oma is hierdoor een kind verloren( perongeluk een arm over het gezichtje gelegd).

4 dagen geleden

Ik twijfel nog dit heeft te maken met het feit dat ik bij mijn andere kids ze in de wieg naast mijn bed had staan en bij elk kreuntje of steuntje ik er wakker van werd hebben jullie dat ook niet ?

4 dagen geleden

Reactie op DaisyFH

Ik ben geen expert en ik heb geen ervaring met de next 2 me maar op de site ...
Maar ik denk dat dat ‘gaas’ telt als open? Of niet… ervaren mama?

4 dagen geleden

Reactie op nice88

Ik twijfel nog dit heeft te maken met het feit dat ik bij mijn andere kids ...
Ik had dat ook! Had ze al snel op de eigen kamer, maar wil het nog een keer proberen

4 dagen geleden

Reactie op nice88

Ik twijfel nog dit heeft te maken met het feit dat ik bij mijn andere kids ...
Ik heb dat ook, maar slaap dan met 1 oordop in of oordopjes die het geluid niet helemaal weren. Dus kleine kreuntjes e.d. hoor ik dan niet, maar gejengel/huil wel. Dat hielp mij erg, want de baby op zijn eigen kamer was helemaal geen optie, dan sliep ik zeker niet 😅

4 dagen geleden

Reactie op nice88

Ik twijfel nog dit heeft te maken met het feit dat ik bij mijn andere kids ...
Dat had ik idd ook. Op een gegeven heb ik geruild van plaats met mijn man, dan lag ik er wat verder vandaan.

4 dagen geleden

Ik denk het gaas wel, maar er zit stof bij het hoofdeinde toch? Mijn kids liggen graag met hun hoofd ergens tegenaan dus ook regelmatig met hun gezicht naar de spijlen. Dan vind ik open veiliger voelen. Maar ik ga ervanuit dat de zijkanten goed luchtdoorlatend zijn, ik zou dat vooral navragen of lezen en verder doen wat goed voelt.

3 dagen geleden

Reactie op nice88

Ik twijfel nog dit heeft te maken met het feit dat ik bij mijn andere kids ...
Ik had er zelf geen last van maar mijn man wel. Hij slaapt met oordoppen in en dan ging het wel. Vanaf 6 maanden gingen we elkaar wel wakker houden dus toen ging mijn zoon naar zijn eigen kamer en tot 8 maanden nog daar één nachtvoeding moeten doen. Hij was redelijk snel met doorslapen gelukkig :)

3 dagen geleden

Wij hebben onze dochter tot ongeveer acht maanden in de cosleeper naast ons bed gehad gecombineerd met in bed voor borstvoeding. Je moet daar eventueel holtes tussen de matrassen op vullen wanneer her er twee zijn. Denk aan rol beveiliging door bed in de hoek tegen twee muren aan te zetten en eventueel bedhekje gebruiken bij zeer verplaatsend kind in diens slaap. Geen dekbed gebruiken met co sleeping en dus warme pyjama aantrekkelijk met eventuele een dunne deken voor over je benen. Meestal lig je samen met je kind op je zij en knieën iets opgetrokken. Dit is een redelijke standaard houding wanneer je samen slaapt en bv geeft. Dit kan zeker herstellende van de bevalling klachten geven aan je bekken en heupen,vher raadzaam om een kussen tussen je knieën te gebruiken. Een j vorm zwangerschap kussen kan ook tegelijkertijd je rug ondersteuning geven in die houding.

3 dagen geleden

Mijn dochter heeft heeft de eerste weken naast mij in de co-sleeper geslapen ik vond het ideaal. Samen slapen zou ik echt zeker met zo'n kleintje nooit doen. Gevaarlijk, je zou toch niet willen dat er iets gebeurd.

3 dagen geleden

Mijn eerste dochter wilde niet in de co sleeper, zij heeft bij ons op ons borst geslapen. Het is niet het veiligste maar we konden anders niks, naast me vond ik te eng en als ze dan op me borst lag, voelde ik haar en dan word je sneller wakker als je zelf beweegt of zij beweegt. Ik ben een echte zij slaper maar sliep nu dus op me rug en dat ging wel redelijk want ik was te moe om wakker te blijven en op haar rollen doe ik niet want ik lag zo dat ik niet kon rollen omdat ik sowieso wakker word van mezelf als ik op me andere zij wil liggen