17 Reacties

2 maanden geleden

Het wordt aangeraden minimaal de eerste 6 maanden samen te slapen. Dit verkleint de kans op wiegendood. Wij kiezen voor een co-sleeper, hebben we bij de eerste ook gedaan en beviel goed.

2 maanden geleden

Wij hadden eerst een wiegje bij ons op de kamer, maar omdat onze zoon veel getroost moest worden na 1,5 maand toch maar een cosleeper gekocht. Beste aankoop ooit hier.

2 maanden geleden

Wij hadden een apart bedje in onze kamer, zodat de overstap naar haar eigen kamer niet zo groot was. Zou in elk geval alles ombouwen zodat je in het begin samen kan slapen! En dan desnoods een co-sleeper als je idd geen plek heb voor een bedje :)

2 maanden geleden

Ik wil graag een co sleeper. Moet alleen ook nog even zoeken hoe dit in mijn kamer zal passen. De babykamer wordt er net naast dus op zicht nog steeds dicht, maar die gedachte staat me toch niet aan haha. Al weet ik wel van mijn zus dat haar zoontje al na enkele weken naar zijn eigen kamer moest en ze bij haar dochter niet eens de co sleeper hebben bovengehaald. Niet iedereen vindt een baby naast zich fijn blijkbaar 😅

2 maanden geleden

Onze zoon heeft een kleine week bij ons op de kamer geslapen, maar wij werden beide van elk kreuntje e geluidje wakker, waardoor de kraamhulp zei leg hem maar lekker op z'n eigen kamer. Dus dit hebben we ook gedaan , geen spijt van gehad. Hij sliep er prima en wij weer ook

2 maanden geleden

Onze eerste dochter heeft 10 maanden bij ons op de kamer geslapen (zeker met borstvoeding is dat héél fijn), eerst in haar wiegje en daarna ledikant. Na 10 maanden merkten we dat we elkaar wakker maakten, daarom toen naar eigen kamer verplaatst. Bij ons volgende kindje beginnen we sowieso weer met het wiegje op onze kamer en hoe lang dat gaat duren gaan we ervaren 🥰🥰 Kan me wel voorstellen dat een cosleeper ook heel fijn is. Wij konden alleen destijds geen vinden met de juiste hoogte voor aan ons bed.

2 maanden geleden

Ledikant bij ons op de kamer en dan na +- 3 maanden naar eigen kamertje! Zo hebben we het ook bij ons zoontje gedaan. Zo was hij wel al gewend aan zijn ledikant, maar wel die eerste maanden veilig bij ons (vond ik ook makkelijker met voedingen snachts!)

2 maanden geleden

Reactie op LV00

Ledikant bij ons op de kamer en dan na +- 3 maanden naar eigen kamertje! Zo ...
Oh ik zie nu dat dat niet past. Ook niet als je 1 kant van het bed tegen de muur schuift bijvoorbeeld? Dat er nog een wiegje naast past?

2 maanden geleden

Reactie op Teds

Onze zoon heeft een kleine week bij ons op de kamer geslapen, maar wij werd ...
Bij ons precies het zelfde!

2 maanden geleden

Mijn gevoel zegt nu ook bedje in eigen kamer. Onze kamer is ook niet zo groot dus kunnen nu al maar net om het bed heen lopen. En ik kan ook moeilijk slapen met geluiden om me heen. 🙈 Misschien is dat anders als het je kind is, maar daar heb ik nog geen ervaring mee. Maar ik moet ook zeggen dat ik nu nog niet zo bekend ben met de gevaren van het laten slapen op een eigen kamertje. Ik verwacht dat ik daar later in de zwangerschap meer over zal lezen of horen bij een eventuele zwangerschapscursus. Want ik lees hier dat de kans dan groter is op wiegendood, maar ik heb zelf geen idee🤷🏻‍♀️

2 maanden geleden

Mijn eerste heeft tot 6 maanden naast mij in de co-sleeper/bij mij in bed geslapen. Echt ideaal met borstvoeding! Bij 6 maanden leek hij wakker te worden van ons en ging hij mega draaien waardoor hij overdwars in het bedje lag, maar daar was geen ruimte voor. Dus toen naar zijn eigen bed. Ik voedde tot 8 maanden nog 's nachts in een schommelstoel en dat was prima. Ons tweede kindje gaat zeker weer de co-sleeper in 😁

2 maanden geleden

Hier gaat de baby ook in een cosleeper. Onze oudste ging met 5 maand over naar zijn eigen kamertje, toen hielden we elkaar wakker.

2 maanden geleden

Wij gaan de kleine straks in een co-sleeper doen. Wij hebben een bed tot op de grond dus we moeten er nog wel 1 vinden zonder van die uitstekende poten 😂 dat gaat namelijk niet passen bij ons 😅

2 maanden geleden

Reactie op RomyMM

Wij gaan de kleine straks in een co-sleeper doen. Wij hebben een bed tot op ...
Even een tipje daarvoor, Houten cosleepers hebben vaak geen uitstekende poten! Deze is van petite amelie, maar ze hebben ze bijna overal wel. Verder hebben wij voor een cosleeper gekozen, wij wilden de kleine graag dicht bij ons houden ❤️

2 maanden geleden

Reactie op Eeneneen

Even een tipje daarvoor, Houten cosleepers hebben vaak geen uitstekende po ...
Ohhh die is ook nog eens heel mooi 😍

2 maanden geleden

Bij de oudste de eerste 5 maanden geslapen in de co sleper op onze kamer. Ideaal als die huilde of met bv… Vanaf 2 maanden overdag in z’n co sleper op z’n eigen kamer. Bij deze baby van plan het weer zo te doen!

2 maanden geleden

Stokke mini bij ons op de kamer en zodra dat niet meer past naar de normale stokke maat in de eigen kamer. T is bij ons ook passen en meten maar er zitten gelukkig wieltjes onder het bedje. Ook zo bij de eerste gedaan. In het begin slapen ze toch nog overal (in de box, in een baby nestje of op je). Na die tijd wat meer structuur in de dag proberen te brengen.