11 Reacties

2 maanden geleden

Oooh nee wat vreselijk dit soort opmerkingen! Helaas heb ik ook niet de oplossing want ik heb dit zelf helaas ook, ben 8,5 week en heb al meerdere keren van schoonfamilie moeten horen dat ze het al zagen en dat dat alles te maken zou hebben met eten en niks met dat het mn tweede is en dan al helemaal sneller zichtbaar is. Ik klap meestal uit verbazing dicht , maar een volgende keer zeg ik gewoon iets in de trant van :jongens het is f*cling 2024 weten we nu nóg niet dat je het lijf van een zwangere vrouw niet bekritiseert?!... Pfff maar eerlijk dit soort opmerkingen raken mij ook hoor 💗

2 maanden geleden

Reactie op tessi28

Oooh nee wat vreselijk dit soort opmerkingen! Helaas heb ik ook niet de opl ...
Jaaaa zo jammer, dan ben je zo blij met je buikje en dan word dat zo doorgeprikt met die enorme rotopmerkingen heletijd…

2 maanden geleden

Ik snap je trots dat je wilt showen maar helaas is je buik nog niet van je baby maar zijn het zeer waarschijnlijk je darmen die opgeblazen zijn. Als het je eerste kindje is kan het wat langer duren voor je echt een buikje krijgt van je baby. Ik had dit rond de 20 weken bij mijn eerste zwangerschap. Maaar als jij je buik wil laten zien, lekker doen!! Niemand heeft het recht om je dik te noemen en houd je trots in je achterhoofd dat je die 30kg bent afgevallen. Dat is echt heel knap!

2 maanden geleden

Naaah, wat flauw! En stomme opmerking ook, je kan zeker al een mooie buik krijgen met 9 weken! Ik ben nu 6 weken zwanger en al best een buik, het wordt mijn derde kindje. Maar zelf bij mijn eerste al een best een buikje bij 9 weken. En ik was er trots op! Het is dan misschien niet alleen baby, maar het is wel degelijk je lijf die de banden losser maakt, zodat je kindje straks genoeg ruimte heeft om te groeien. En daar mag je absoluut trots op zijn, hoe bijzonder dat je lijf precies weet wat het moet doen 🥰 Ik snap dat je je even onzeker voelt, het is even wennen, maar probeer het steeds meer los te laten. Probeer anders elke week een buikfoto te maken, dan kan je later trots op terug kijken!

2 maanden geleden

Reactie op Bosdieren

Ik snap je trots dat je wilt showen maar helaas is je buik nog niet van je ...
Jaa of het nou darmen of baby is ik ga mijn buik echt showen!❤️

2 maanden geleden

Reactie op Lauwiene

Naaah, wat flauw! En stomme opmerking ook, je kan zeker al een mooie buik k ...
Jaaa ik vergeet het wel vaak maar elke week een foto is wel echt mijn doel! Ik heb ergens ook echt een zoek het even lekker uit allemaal gevoel maar andere kant voelt het gewoon heel vervelend om steeds die opmerkingen te krijgen. 😕

2 maanden geleden

Ik ben 7-8 weken & heb ook echt al een BOLLE buik! Ik weet dat het darmen zijn… Maar het komt wel door het wondertje wat ook ruimte maakt! Dus lekker showen, je lichaam is een mensje aan het maken & f*ck wat anderen zeggen of vinden! Sowieso niks van aantrekken… Makkelijker gezegd dan gedaan, I know… Maar doen waar jij je goed bij voelt 🤍

2 maanden geleden

Vrij bizar dat iemand je gewoon dik noemt, hoe onbeschoft kun je zijn. Ik heb met 7 weken ook al een bolle buik terwijl ik een normaal platte buik heb maar dat is inderdaad van je darmen zoals de rest ook al zei. Er zit een hoop lucht in. Ik ben er zelf niet zo comfortabel mee om het te showen omdat ik het echt een darm buik vind en een opgeblazen buik ik niet prettig vind voelen. Als jij er wel comfortabel mee bent is dat alleen maar goed !

2 maanden geleden

Wat een nare opmerking. Lekker showen hoor die buik!

2 maanden geleden

Het klopt inderdaad dat de buik nog niet zichtbaar is door je baby. Je buik is zichtbaar door je darmen. Je bent dus niet "gewoon dik". Dat iemand dat denkt is één ding, maar dat iemand dat tegen je zegt is echt onnodig en onaardig. Je mag trots zijn op je lijf en op hoe je lichaam verandert door de zwangerschap. Daar verdien je geen negatief commentaar op. Ik heb niet echt een tip voor je hoe je (voor jezelf) om kan gaan met dit soort opmerkingen, maar ik wilde je wel even een hart onder de riem steken, dus bij deze.

2 maanden geleden

Ik word hier ook zoooo moe van, ja het is bloated ja het komt door de darmen. Maar dit alles gebeurt wel doordat er dus zeker wel een wondertje in je buik groeit !! Dus hoppa lekker showen en die moeder maffia of andere mensen moeten niet zo vervelend doen. Is gewoon zielig ! Geniet van je zwangerschap ♥️