23 Reacties

één maand geleden

Ik heb een cursus gevolgd. Eerlijk.. tijdens m’n weeën was ik elke tip en ademhaling vergeten 😖😂😂

één maand geleden

Je hebt het programma de pufclub op npo. Dan zie je allemaal cursussen voorbij komen. Bijna niemand heeft er iets aan 🤣🤣. Ik heb bij mijn eerste geen cursus gedaan en ik denk vond douchen het enige wat mij hielp tegen de pijn. Dus ik ga lekker zo een bad huren en chillen haha.

één maand geleden

Ik heb toevallig pas geleden deze podcast geluisterd. Wellicht een tip! https://open.spotify.com/episode/1Wn5uqmgLSmsYegF1FLl1m?si=bzPyhSs1RKqCQo3vcC2VKQ

één maand geleden

Reactie op Mysecret

Je hebt het programma de pufclub op npo. Dan zie je allemaal cursussen voor ...
Had ik ook bij de 1e dacht komt er wel uit. Maar eist niet meer hoe ik moest ademhalen dus dacht mis toch ergens iets voorbereiden hahah

één maand geleden

Reactie op jopieee

Had ik ook bij de 1e dacht komt er wel uit. Maar eist niet meer hoe ik moes ...
Het enige wat ik misschien wel zou willen is leren hoe ik mijn bekken het beste kan kantelen in verband met minder uitscheuren en mijn bekkeninstabiliteit die ik heb.

één maand geleden

Ik heb de cursus van pleunie teneunis gekocht. Ze is te vinden op insta.

één maand geleden

Ik heb vorige zwangerschap gesport bij een mama sportgroepje, voor elke sportles hadden we 20 minuutjes waarin we steeds een deel van de bevalling behandelden, zodat je wist wat er ging gebeuren, en hoe je moest ademen, wat er aan bevalhoudingen was e.d. Geen uitgebreide cursus, maar voor mij genoeg 😊

één maand geleden

Ik ga de 'Bevallen als een baas' cursus doen van Houseof Mothers. Die (online) cursus gaat eigenlijk over de medische kant van bevallen + wat er mogelijk kan gebeuren en welke interventies en protocollen er dan OPTIES zijn . Deze cursus is denk ik niet voor iedereen weggelegd, maar ik ben erg benieuwd naar natuurlijk bevallen en onder welke voorwaarden ik dat kan doen.

één maand geleden

Bevallen als een Baas is echt top, ik was supergoed voorbereid bij de 1e. Je weet nooit hoe je bevalling gaat maar goede voorbereiding scheelt mega. Vergeet ook geen BV cursus te doen ;-)

één maand geleden

Reactie op Mysecret

Je hebt het programma de pufclub op npo. Dan zie je allemaal cursussen voor ...
Dit programma is ECHT GEEN voorbeeld voor gemiddelde bevalling en voorbereiding thank God 😅 ik kan dat niet kijken - je hebt mega veel aan een goede voorbereiding! Leren ademhalen niet, dat gaat in dat moment toch weer anders

één maand geleden

Reactie op MamaLies22

Bevallen als een Baas is echt top, ik was supergoed voorbereid bij de 1e. J ...
Ik ga de fles geven! Net als bij de eerste dus geen cursus nodig haha toch bedankt! De bev cursus zal ik eens opzoekem

19 dagen geleden

Misschien zwangerschapsyoga?! Die heb je ook in een soort cursus waarbij wekelijks een thema aan bod komt.

19 dagen geleden

Ik heb geen cursus gedaan, maar wel verschillende filmpjes op YouTube gekeken van VerlosMoeder. Zij is zelf verloskundige en moeder. Misschien dat je hier iets aan hebt?

19 dagen geleden

Ik denk erover na om de cursus van Dubbelzen (insta, verloskundige Doete) te gaan volgen. Maar ga eerst meedoen met zwangerfit (bewegen en theorie), misschien is dat ook al voldoende.

4 dagen geleden

Er zijn zoveel cursussen dat ik ook niet weet welke het beste bij mij past. En ze zijn allemaal ook zo duur 🙈. Ik zou er graag meerdere even bekijken en/of proberen. Want ik denk dat elk persoon dingen weer anders benaderd of er in of uit laat.

4 dagen geleden

Wij hebben de vorige x de cursus 'samen bevallen' gedaan. Vond ik heel fijn. Stuk theorie over wat er gebeurt in het lichaam, de werking van de verschillende hormonen die er vrij komen, alle opties qua thuisbevallen/poliklinisch, pijnbestrijding, medische interventies incl. het waarom en evt. risico's etc. En natuurlijk verschillende ademhalingstechnieken. Ik heb er tijdens de bevalling heel veel aan gehad. Wist wat mn opties waren en ook wat de risico's erbij waren. Vond het heel fijn om op die manier in het moment keuzes te maken die voor mij goed voelde. Ook de ademhalingstechnieken heb ik veel aan gehad. Bij ons werd een deel vergoed door de zorgverzekeraar overigens. Kun je altijd checken.

4 dagen geleden

Reactie op Cathy-Steef- Chieko

Ik ga de 'Bevallen als een baas' cursus doen van Houseof Mothers. Die (onli ...
Ik denk dat ik deze ook ga doen. Vooral goed geïnformeerd zijn over wat mijn opties zijn lijkt me heel fijn. Volg haar nu al een tijd op instagram en ik denk dat je met deze cursus echt zelfverzekerd keuzes durft te maken en zelfverzekerd het bevalproces ingaat.

4 dagen geleden

Reactie op Blauwbloempje

Er zijn zoveel cursussen dat ik ook niet weet welke het beste bij mij past. ...
Ik weet niet hoe je verzekerd bent maar sommige zorgverzekeraars, afhankelijk van je pakket, verzekeren bepaalde bevalcursussen (deels). Zeker de moeite waard om uit te zoeken.

3 dagen geleden

Edit: inhoud verwijderd Het maken van reclame is niet toegestaan. Jaleesa|Moderator

3 dagen geleden

De vorige keer deed ik de cursus bij Mom&Co. Ik weet niet of ik er tijdens de bevalling wat aan heb gehad maar ik was door de cursus wel geruster toen de bevalling begon.