23 Reacties

2 dagen geleden

Hypnobirthing door subsense, 2 oud verloskundigen. Niet zweverig, wel visualisaties, maar concreet en praktisch.

2 dagen geleden

Ik heb het boek 'de vrije geboorte' gelezen. Zij geeft online ook cursussen. Het heeft echt mijn ogen geopend wat betreft de keuzes die je hebt als kraamvrouw en waarom je die keuzes zou maken. Mijn 3e bevalling heb ik hierdoor handsoff gedaan. Ik luisterde naar mijn lichaam en wat het nodig had. Ik ben in bad bevallen. Als ik dacht: ik moet wat naar links leunen, dan deed ik dat. Op gegeven moment voelde het beter om op m'n knieën te zitten en over de rand te leunen. En ineens had ik het hoofdje er uit geperst! Natuurlijk voel je de weeën wel. Maar voor de rest had ik nauwelijks pijn. Echt een droombevalling! Dus dit boek kan ik je echt aanraden! En verder ben ik net begonnen met zwangerschapszwemmen. Maar de eerste les was ik de enige, dus de les ving niet door. In de 3e zwangerschap kon ik niet meer lopen of fietsen van de bekkenpijn. Maar zwemmen kon ok wel. Dus ik maak daar nu maar gelijk gebruik van dit keer. Eerder nooit dit soort dingen gedaan.