5 Reacties

25 dagen geleden

Geen vasa praevia maar een placenta praevia hier gezien met 15 weken, met de 20 weken echo was die 2 cm van de uithang omhoog getrokken. Is er geen kans dat de placenta alsnog mee omhoog groeit?

25 dagen geleden

Reactie op moniquedevisser

Geen vasa praevia maar een placenta praevia hier gezien met 15 weken, met d ...
De arts heeft mij gezegd dat de bloedvaten mogelijk nog een klein beetje verschuiven maar dat dit niet genoeg gaat zijn voor een natuurlijke bevalling..

25 dagen geleden

Reactie op moniquedevisser

Geen vasa praevia maar een placenta praevia hier gezien met 15 weken, met d ...
Hoe gaat jouw verder verloop dan zijn? Hoop dat het dan genoeg verschuift bij jou en je verder zo weinig mogelijk Risico’s meer ondervindt

25 dagen geleden

Reactie op Irish1984

De arts heeft mij gezegd dat de bloedvaten mogelijk nog een klein beetje ve ...
Een keizersnee opzich is dan het minst erg, hopelijk blijven bloedingen dan bespaard en komen er verder geen complicaties. Wat ik weet is dat je uiteindelijk leefregels gaat meekrijgen, of heb je die inmiddels ook al gekregen? Spannend! Ik ga duimen en hopen dat alles goed verloopt en je verder geen gekke dingen krijgt❤️❤️ lijkt me erg stressvol. Ik zal wel zo min mogelijk erover lezen op google, die kan dan net niet je beste vriend zijn.

25 dagen geleden

Mijn ex-schoonzus heeft vasa praevia gehad bij haar tweeling. Ook bij haar werd benadrukt dat haar vliezen niet mochten breken omdat inderdaad dan de bloedvaten mee konden scheuren en zowel moeder als kindjes dood konden bloeden. Bij haar lagen er ook bloedvaten buiten de vliezen, dus dwars erdoorheen op 2 punten. Zij is uiteindelijk opgenomen in het ziekenhuis wegens hoge bloeddruk/zwangerschapsvergiftiging en zou een geplande keizersnede krijgen, maar na een week of 3, 2 weken voor de geplande keizersnede, zijn in het ziekenhuis toch haar vliezen gebroken. Het werd een spoedkeizersnede en alles is uiteindelijk goed gekomen. De vliezen waren gebroken precies aan de andere kant van waar de bloedvaten zich bevonden.