25 Reacties

4 maanden geleden

Ik ben vandaag ook net 4 weken. Ik las in je andere berchtje dat we een watzelfde verhaal hebben. In 2022 ook onverwacht zwanger geraakt, hij wilde het ook niet. Ik koos geen abortus, maar kreeg wel een miskraam. Nu zwanger via een donor 😊 Ik heb geen overgewicht dus geen ervaring. Maar er zitten hier best veel vrouwen met overgewicht die gezond zwanger zijn en een gezond kindje kregen! Je kan ook hun mooie zwangerschapsbuiken zien in het algemeen forum. Ik zoek even een link voor je!

4 maanden geleden

https://community.24baby.nl/forum/zwanger/plussize-bolle-buikfotos-bmi35-deel-4-P6jO2E Ik zie nu dat het voor obesitas is, geen idee hoeveel overgewicht je hebt. Maar zo zie je dat het ook gewoon helemaal goed kan gaan 😊

4 maanden geleden

Reactie op Ikigai

https://community.24baby.nl/forum/zwanger/plussize-bolle-buikfotos-bmi35-de ...
Dankje 🤗🤗

4 maanden geleden

Hi! Ik heb overgewicht (93kg, 172cm) en heb vorig jaar een hele fijne zwangerschap gehad! Wel wordt je gewicht extra in de gaten gehouden bij de verloskundige omdat het niet goed is als je teveel aan komt (meer dan 15kg). Ben je boven de 100kg mag een thuisbevalling niet (ik was op het einde 102) en het wordt aangeraden de glucose test te doen 😊

4 maanden geleden

Bij mijn tweede had ik zo'n 20 kilo overgewicht. Door hg de eerste helft van de zwangerschap veel overgegeven, waardoor ik eerst 9 kilo ben afgevallen, daarna 13 aangekomen. Kleine man is perfect gezond ter wereld gekomen. Nu zwanger van de 4e en ook nu weer overgewicht (BMI 34), ik heb er wel vertrouwen in dat het nu ook weer goed komt

4 maanden geleden

Reactie op jdbx

Hi! Ik heb overgewicht (93kg, 172cm) en heb vorig jaar een hele fijne zwang ...
Dat van wel/niet "mogen" thuisbevallen moet je even overleggen met je verloskundige. Ik kwam einde van vorige zwangerschap ook boven de honderd uit, maar mijn vk had daar geen enkel probleem mee. Ook omdat verder de hele zwangerschap probleemloos was geweest. Eventueel zou je kunnen overleggen om de bevalling beneden te doen ipv boven. Het gaat bij hoog gewicht namelijk ook om de ruggen van het ambulancepersoneel mocht je onverhoopt naar het ziekenhuis moeten 😅

4 maanden geleden

Heb zelf ook overgewicht en tegen mij is gezegd dat het net zo goed kan gaan als een “normaal” iemand. Niet teveel zorgen maken en vooral niet teveel opzoeken op internet daar word je echt niet gelukkig van

4 maanden geleden

Hi! Ik heb overgewicht, in 2022 een goede zwangerschap gehad, wel zwangerschapsdiabetes waardoor ik in ZH moest bevallen. Nu opnieuw zwanger, 5 weken.

4 maanden geleden

Reactie op jdbx

Hi! Ik heb overgewicht (93kg, 172cm) en heb vorig jaar een hele fijne zwang ...
Goh, dit is mij nooit verteld en ik was zeker boven de 100 kilo toen ik vorig jaar beviel. Gewoon thuis en er is mij niet 1x verteld dat het afgeraden werd

4 maanden geleden

Ik ben nu zwanger van mijn tweede en ik heb een BMI van 35. Bij de eerste totaal geen problemen mee gehad. Alleen een suikertest moeten laten doen (was negatief) en wat vaker controles en echo's gehad. En dat vond ik eigenlijk wel een voordeel, want dan kon ik de baby vaker zien! En vanaf week 12 asprine slikken. Dus nu voor de tweede keer maak ik me er niet zo druk om.

4 maanden geleden

Reactie op Roxx

Goh, dit is mij nooit verteld en ik was zeker boven de 100 kilo toen ik vor ...
Mij is verteld als je bmi boven een bepaald getal is mag je niet thuis bevallen 🤷‍♀️ dus dan zou het gewicht toch per persoon verschillen

4 maanden geleden

Bij mijn eerste een bmi van net 40, moest dus wel onder controle bij de gynaecoloog. Maar verder een soepele zwangerschap/bevalling gehad. Dus het hoeft echt niet erg te zijn.

4 maanden geleden

Bij de eerste was ik 72kg en kwam ik 31kg aan... bij de 2e 11kg erbij en moest ik nog 6kg kwijtgeraken van de eerste. Ik kreeg altijd te horendat ik moest opletten. Hoe meer ik dat deed hoe meer ik aankwam. Nu heb ik ook schrik als ik nog eens zwanger geraak. Zit nu rond de 80kg

4 maanden geleden

Reactie op Sophety

Ik ben nu zwanger van mijn tweede en ik heb een BMI van 35. Bij de eerste t ...
Doe aspirine kende ik niet? Waar is dat voor?

4 maanden geleden

Reactie op Baby22025

Doe aspirine kende ik niet? Waar is dat voor?
Dat geven ze een kleine dosis preventief tegen zwangerschapsvergiftiging. Ik weet natuurlijk niet of dat bij jou ook nodig is, maar bij mij gaven ze dat door mijn hoge BMI.

4 maanden geleden

Hier ook een voldragen zwangerschap met overgewicht. Ik heb wel twee keer een suikertest gedaan vanwege een dat mijn zoontje groot toonde op de echo. Verder was ik gewoon vol vertrouwen begonnen aan een thuisbevalling (is uiteindelijk ziekenhuis geworden vanwege wens voor pijnstilling die nooit gebeurd is, mijn mannetje was sneller dan de pijnstillers). Verder weinig bijzonders door het gewicht 😊

4 maanden geleden

Volg. Ben zelf ook wel huiverig voor de intake en eerste echo, en een mogelijk oordeel vanuit de vk. Mijn eerste zwangerschap heb ik heel goed doorlopen met een bmi van 31 bij start, echter 25kg aangekomen en nu bmi randje 40. Ben nu 5wkn zwanger van ons tweede kindje. Ben me wel bewust van de extra risico’s maar eet in de basis gezond en sport 2 keer per week. Hopelijk wordt het een voorspoedige zwangerschap 😌

4 maanden geleden

Ik was was 96 toen ik mijn vorige zwangerschap begon en uiteindelijk op mijn laatste 102 (thuis bevallen) en ik heb nergens geen last van gehad perfecte zwangerschap geen suiker altijd mooie bloeddruk kindje was helemaal gezond. Ik ben nu 85 kilo dus ik ben er nu van overtuigd dat die extra kilo's mij en de kleine toen niet in de weg gezeten hebben. Het kan altijd fout gaan ook bij iemand die top fit is. Mijn moeder sporte heel veel en die had van alles na de bevalling en zwangerschap overgehouden en ik die niet sport helemaal niks.

4 maanden geleden

Reactie op Pien89.

Volg. Ben zelf ook wel huiverig voor de intake en eerste echo, en een mogel ...
Voor mij is het mijn eerste zwangerschap (wel een afgebroken zwangerschap gehad). BMI ook net geen 40, maar ik ben wel erg gespierd en verder gezond. Altijd als ik iets laat onderzoeken is de uitkomst perfect (bloedwaardes, bloeddruk, etc)… Ik probeer op google de reden te vinden waarom er altijd overal aan wordt gegeven dat je met overgewicht een extra risico hebt maar ik kan het nergens vinden. Als je verder helemaal gezond ben waarom heb je dan meer risico dan iemand die minder vet heeft? Ik kan nergens een duidelijke uitleg vinden haha. Zelf eet ik ook gezond, en ga ook naar de sportschool. Ging 3x per week voor mn zwangerschap maar ben zo vermoeid dat ik 1-2 keer net aan red nu 🤣

4 maanden geleden

Reactie op KIM19983

Ik was was 96 toen ik mijn vorige zwangerschap begon en uiteindelijk op mij ...
Dat is fijn om te lezen! Geeft toch wat meer hoop haha. Fijn dat alles goed is gegaan bij je 😇