15 Reacties

2 maanden geleden

Als je tussen 5 en 6 weken, of net 6 weken, bent, dan kan het best even zoeken zijn, zeker uitwendig. Ik had mijn eerste echo bij 7+2 (uitwendig) en de kleine was moeilijk te vinden omdat ie helemaal verstopt zit in een hoekje. Vervolgens kwam ze met de meting eerst ook uit op 6+3 ofzo dus ik kreeg al een hartverzakking. Met best veel porren en draaien met moeite nog 7+0 kunnen meten. Misschien zit die van jou ook gewoon lekker verstopt en het is nog zo klein!

2 maanden geleden

Reactie op babydreams

Als je tussen 5 en 6 weken, of net 6 weken, bent, dan kan het best even zoe ...
Wat grappig, ik schrok me ook kapot omdat we geen vruchtje konden vinden, bleek het ook verstopt te zitten in een hoekje. Had het nog niet veel vaker gehoord.

2 maanden geleden

Maar ik denk ook dat je vroeg was. Heel fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien!

2 maanden geleden

Reactie op babydreams

Als je tussen 5 en 6 weken, of net 6 weken, bent, dan kan het best even zoe ...
Oh joh, ik wist niet dat het zich kon verstoppen 🙈 nu al koppig dus 😅 hopelijk is het beter te meten en klopt het weer met mijn berekening de volgende keer net zoals bij jou 🤞 Bedankt voor je reactie!

2 maanden geleden

Wij hadden deze week een echo (8 +6 weken) en het kindje had zich ook verstopt. Konden wel het hartje zien kloppen en ten opzichte van de eerder echo’s was het mooi gegroeid (wij zagen er niks van, maar de vk kon het wel zien). Ik heb specifiek gevraagd of er reden tot zorg is als het niet goed zichtbaar is, maar de vk zei duidelijk van niet, kan te maken hebben met de echo-tijd, of je wel of niet hebt gegeten etc., het is nog zo klein.. Dus (bij ons) geen reden tot zorg! Maar wel leuk als je het de volgende keer wél goed kunt zien (wij hebben al twee eerdere ‘goede’ echo’s gehad ivm eerdere vroege miskraam).

2 maanden geleden

Wij hebben met 8w+2 onze eerste echo gehad. Omdat we redelijk lang in de wachtzaal moesten wachten ben ik eens moeten gaan plassen vlak voor het aan ons was. De combinatie van de lege blaas en een gekantelde baarmoeder zorgde ervoor dat ze bij mij ook inwendig het vruchtje heel moeilijk vond. Achteraf uitwendig geprobeerd en daar vond ze het direct 😅 mss heb je ook een gekantelde baarmoeder waardoor het wat moeilijker te vinden was?

2 maanden geleden

Reactie op Jannisss

Wij hebben met 8w+2 onze eerste echo gehad. Omdat we redelijk lang in de wa ...
Bij inwendig moet je net een lege blaas 😊 bij uitwendig is de blaas best vol zodat de baarmoeder wat omhoog komt te staan. Daar heb je bij een gekantelde baarmoeder geen moeite meer haha. Ik heb ook een gekantelde baarmoeder en het verschil met uitwendig bij de pretecho en inwendig bij de gynaecoloog vond ik enorm. De gynaecoloog moest zoeken en het vruchtje kwam met moeite in beeld bij 8 weken (en nog blijft ze bij haar meting die me teruggezet heeft 😓). Bij de pretecho, uiteendig dus, vond ze met 6 weken meteen het rijstkorreltje met een kloppend hartje en ook met 8+2 weken was het makkelijk te vinden en bekijken. Ts. Was zei de verloskundige er zelf over?

2 maanden geleden

Ik had afgelopen week mijn eerste echo waarbij we zijn geschat op 7w+4. Ivm nare ervaring had ik aangegeven liever niet inwendige echo te krijgen (maar als uitwendig niets te zien was zouden we kijken hoe verder.) ze zei dat mijn blaas mooi gevuld was (had ik expres gedaan omdat ik wist dat dat prettig is voor uitwendig). Maar ze zag schaduwen van mijn darm (die moest ze zo'n beetje fysiek aan de kant duwen -gelukkig gelukt! Kloppend hartje gezien). Later ging onze kleine zich ook 'verstoppen'. Je zou dit natuurlijk kunnen aangeven bij de verloskundige en vragen hoe het precies zat, maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Gefeliciteerd met het kloppende hartje van die kleine!! Ik hoop dat het goed mag blijven gaan!!

2 maanden geleden

Hoi, bij mij was het ook zo dat het lastig te zien was, zoals ze mij vertelde kan het litteken van een keizersnede zorgen voor schaduw waardoor het soms moeilijker zichtbaar is.

2 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Bij inwendig moet je net een lege blaas 😊 bij uitwendig is de blaas best v ...
Is maar wat de gynaecoloog mij zei 🤗

2 maanden geleden

Reactie op Jannisss

Is maar wat de gynaecoloog mij zei 🤗
Raar. Normaal is het volle blaas voor uitwendig (om je baarmoeder omhoog te duwen) en lege blaas voor inwendig (anders zit die in de weg). Staat ook letterlijk op iedere website zo beschreven.

2 maanden geleden

Reactie op Dimm

Hoi, bij mij was het ook zo dat het lastig te zien was, zoals ze mij vertel ...
Hoopte ik ook woensdag dat dat het geval was, maar helaas indicatie is nu zwangerschap met onbekende locatie! Zo weer bloedprikken, en echo hopelijk lost het zichzelf goed op 🙏🏼

2 maanden geleden

Reactie op Kim1403

Hoopte ik ook woensdag dat dat het geval was, maar helaas indicatie is nu z ...
Poeh! Succes zometeen🙏🏼

2 maanden geleden

Reactie op Dimm

Poeh! Succes zometeen🙏🏼
Dank je wel 😞

2 maanden geleden

Reactie op Kim1403

Hoopte ik ook woensdag dat dat het geval was, maar helaas indicatie is nu z ...
Succes zo meteen! 🍀