30 Reacties
7 maanden geleden
Mag ik vragen hoe je het voor elkaar krijgt dat je kindje doorslaapt? Ik geef ook bv maar hij komt nog rustig 3x per nacht. Opzich niet erg maar als ik het kan rekken naar 2 keer zou ik al blij zijn haha
7 maanden geleden
Reactie op HartelijkeOchtendgloren100208
Mag ik vragen hoe je het voor elkaar krijgt dat je kindje doorslaapt? Ik ge ...
Ik heb er niets voor gedaan. Het is vanzelf op een dag gebeurd.. wij waren zelf ook in shock. Hij komt overdag best vaak voor de voeding en in de avond gaat hij clusteren, misschien dat hij dan vol genoeg is om de nacht door te komen. Helaas geen tips 😬
7 maanden geleden
Ik denk persoonlijk dat als je 1x per nacht blijft kolven, het 'probleem' blijft bestaan, omdat je borsten dan denken dat er melk nodig is, dus gaat het melk leveren.
Toen ze hier langer begon te slapen, stonden mijn borsten eerst op knappen, maar uiteindelijk verdween dat en raakten ze eraan gewend. Wellicht dat je deze vraag nog kan stellen op het borstvoedingsforum op facebook?
7 maanden geleden
Reactie op Fier
Ik denk persoonlijk dat als je 1x per nacht blijft kolven, het 'probleem' b ...
Hoelang duurde het voordat het verdween?
7 maanden geleden
Reactie op Kinderwens1
Hoelang duurde het voordat het verdween?
Poeh dat durf ik niet meer te zeggen eigenlijk, denk een paar dagen. Ik moet zeggen dat ik uiteindelijk het idee had dat mijn productie wat naar beneden ging (maar had ook overproductie dus dat was niet per se heel erg). Nu lijkt mn productie weer wat omhoog en heb ik soms weer wat gespannen borsten als ze er 5u tussen laat snachts. Maar niet meer echt dat ze op knappen staan.
7 maanden geleden
Onze jongen slaapt sinds 2,5 week de nachten door van 20.30 tot 7.30 uur. Ik kolf nu als volgt: 1x na de laatste voeding van 20.00 uur (ik kolf altijd achteraf na de voeding want hij krijgt dan een fles met voeding van de vorige kolf van mij of mijn vriend). En dan nog een keer om 23.30/00.00 uur en dan weer rond 7.00 uur. Mijn borsten ploffen nog wel maar zijn niet meer zo pijnlijk als een paar weken geleden, de productie is wel wat afgenomen maar doordat ik 6x kolf met 5 voedingen heb ik altijd genoeg op voorraad. Hoop dat je hier iets mee kan 🤗
7 maanden geleden
Ik laat er ook van 10 tot ca 6 tussen zitten nu. Bij mij is borst in ochtend meestal ook erg gespannen, soms met harde plek erin. Als ik m'n dochter aanleg, verdwijnt het weer. Dus ik zou laten wennen eraan. Dan ontstaat er meer evenwicht. Tenzij je extra melk wilt sparen natuurlijk;) Mijn ervaring is dat borstontsteking niet direct ontstaat...
Je zou ook in nacht iets melk met hand eruit kunnen masseren.
7 maanden geleden
Als je er echt niet van zou kunnen slapen dan zou je 's nachts even de druk eraf kunnen kolven, maar zou er geen wekker voor zetten. Je lichaam past zich uiteindelijk vanzelf aan, dus die druk wordt dan ook minder.
7 maanden geleden
Met de slaapregressie gaat je kindje waarschijnlijk juist vaker komen. Cleo sliep ook hele nachten door maar komt nu 3x per nacht.
Dat gezegd hebbende, niet alle kinderen hebben last van de regressie. Zou ook alleen de druk eraf kolven, niet leeg kolven want dan stimuleer je alleen maar. Oftewel, geen wekker zetten maar als je er wakker van word even de druk eraf en weer naar bed.
7 maanden geleden
Reactie op Kiimi
Bv + doorslapen?! Tips please 🥹?
Mijn baby komt nog 3 en soms zelfs 4 kee ...
Hier ook hoor!
7 maanden geleden
Reactie op Dautsen
Ik heb nog nooit borstontsteking gehad dus misschien makkelijk gezegd, maar ...
Same here! Ik heb het een paar nachten op z'n beloop gelaten, en dan inderdaad wel wat pijnlijke, lekkende borsten, maar nu is dat weer helemaal "afgesteld" op de behoefte van m'n kindje en is het rustig in de nacht.
7 maanden geleden
Reactie op Kiimi
Geen tips. Wisselt hier ook hoor. Wel heb ik ontdekt dat als ze 3u wakker wordt, het heel vaak ook geen drinken is, maar een speentje voldoende. Dus met 5 minuutjes weer in bed. Voelt ook als doorslapen;) Misschien zou dat nog kunnen helpen om bij 1 van de voedingen te doen? En daarna 2?
7 maanden geleden
Reactie op Kiimi
Op welke tijden komt je baby dan Kiimi?
7 maanden geleden
Reactie op Kiimi
Pfoe wat intens lijkt me dat. Helaas ook geen tips, sinds we haar niet meer om de 3u wakker maken snachts (einde kraamweek), lief ze er vanzelf langer tussen. Met uitzondering 6-8u, meestal 4-5u, vind ik ook al prima. Daardoor maar 1 echte nachtvoeding.
Hoe hou je het vol, zoveel nachtvoedingen 🥹
7 maanden geleden
Reactie op bobbie3000
Op welke tijden komt je baby dan Kiimi?
Ze heeft eigenlijk twee verschillende ritmes. De eerste is:
22.00 (dan komt ze meteen als wij zelf naar bed gaan, die telt mss niet echt mee)
00.30
02.30
04.30
Soms nog 6.30 en dan gaan we er soms uit, of we blijven liggen tot 8.30.
Andere ritme is een stuk beter maar heb ik al een week niet gehad..:
Pas om 01.00
04.00
07.00
Allemaal om en nabij, plusminus halve uurtjes.
Vlak voor haar bedtijd om 18.00/18.30 prop ik zoveel mogelijk borstvoeding in d'r 😅. In de hoop dat ze langer slaapt. Wel altijd live voeding, ze krijgt alleen 's middags weleens een oefenflesje met bv. Maar er is geen pijl op te trekken. De dagen gaan verder bijna exact hetzelfde kwa voedingen en dutjes.
Na 3 maanden begint het nu eigenlijk pas zwaar te worden. Tot nu kon ik het aardig hebben maar inmiddels loop ik er soms bij als een chagerijnige zombie..
7 maanden geleden
Reactie op Kiimi
Ieder kind is uiteraard anders maar wat bij mij heeft geholpen elke avond badje rond 20:30, voeden en naar bed. En rond 23:00u zonder wakker te maken leg ik aan vaak slapend drinkt ze ook wel wat soms 5 min soms 15 min. Sindsdien slaapt ze tot ongeveer 5 uur.. heeeeeel soms komt ze om 3 uur. Maar zit ik haar een droomvoeding geef slaapt ze aan een stuk door
7 maanden geleden
Reactie op zehrad
Ieder kind is uiteraard anders maar wat bij mij heeft geholpen elke avond b ...
Ja, als ik zo lees op het forum moet ik echt even iets anders aanpakken.. Mijn eerste dochter sliep een stuk sneller door, dat ging geheel vanzelf volgens mij. Maar die kreeg na 3 maanden kv ipv bv.
Ik ga zo de eerste keer dat ze wakker wordt in elk geval voeden. Kan elk moment zijn maar dus ook pas 00/01.00. En dan gedurende de nacht kijk ik wel of het haar lukt met enkel haar speentje ofzo.. Die spuugt ze namelijk vaak uit ergens in de avond en dat accepteert ze dan gewoon. Dus de speen heeft ze 's nachts niet per se in.
(En dan te bedenken dat de curve iets naar beneden afboog, zagen we maandag bij het cb 🫠. Je zou eerder denken dat ze overvoed is..)