36 Reacties

2 maanden geleden

Ehm je weet dat zelfs medische professionals niet voor 10 weken naar het hartje luisteren he? Dit omdat ze niet weten of het schadelijk is. Dus ik zou nog even wachten als ik jou was. En het dus ook niet te vaak gebruiken.

2 maanden geleden

Reactie op Joycani

Ehm je weet dat zelfs medische professionals niet voor 10 weken naar het ha ...
Ik had dit nagevraagd en ze zei als je dit een keer doet en hooguit 1x per week is dit niet erg. Dagelijks raadde ze niet aan

2 maanden geleden

Ik dacht dat dit niet voor de 12 weken mocht? Aangezien alle belangerijke organen worden aangelegd voor de 12 weken… Daarbij raden ze het aan om het max 1x per week te doen…

2 maanden geleden

Ik vind dit persoonlijk echt te ver gaan. Ik snap je onzekerheid en geruststelling maar dit kan juist extra veel onrust geven! Stel dat het kindje andersom ligt en je kan het hartje niet vinden? Dan heb je 100 punten volledige stress. Uiteindelijk moet je het zelf weten maar ik zou hier echt niet aan beginnen… vooral vertrouwen hebben en genieten!

2 maanden geleden

https://www.24baby.nl/zwanger/zwangerschapspraat/doppler/#:~:text=Het%20is%20niet%20bekend%20wat,minuutje%20of%20twee%20te%20luisteren.

2 maanden geleden

Ik heb t ook geprobeerd. Ik ben 9+2. Maar ik kan m heel lastig vinden

2 maanden geleden

Oh wat fijn voor jou zeg! Snap heel goed dat je dit nodig hebt na een hele nare ervaring! Zo te lezen doe je dit ook helemaal niet te vaak. En heb je er goed over nagedacht. Zo kun je in iedergeval stress vrij van je zwangerschap genieten!

2 maanden geleden

Reactie op Greidanus1991

Ik vind dit persoonlijk echt te ver gaan. Ik snap je onzekerheid en gerusts ...
Ja dat kan, ieder z’n eigen mening daarvan toch? Zoals ik hier boven al aangaf is het niet dat ik dit dagelijks ga gebruiken.

2 maanden geleden

Reactie op B97!

Ik heb t ook geprobeerd. Ik ben 9+2. Maar ik kan m heel lastig vinden
Ik kon het hartje rechts onder vinden, wil er ook niet mee zeggen dat het bij iedereen gelijk werkt en kan ook net even anders liggen

2 maanden geleden

Reactie op Saskiav94

Ik kon het hartje rechts onder vinden, wil er ook niet mee zeggen dat het b ...
Ik ga t zo nog eens proberen! Dankjewel voor de tip! Ik neem aan rechts onder je schaambot?

2 maanden geleden

Reactie op Roza-24

Oh wat fijn voor jou zeg! Snap heel goed dat je dit nodig hebt na een hele ...
Voor een keertje is het idd fijn om even zekerheid te krijgen en dat het dan zo lukt is super! Inderdaad zeker niet voor dagelijks gebruik:)

2 maanden geleden

Reactie op B97!

Ik ga t zo nog eens proberen! Dankjewel voor de tip! Ik neem aan rechts ond ...
Ja klopt! En heb het wel met een volle blaas gedaan.

2 maanden geleden

Reactie op Saskiav94

Ja klopt! En heb het wel met een volle blaas gedaan.
Super! Dan ga ik t zo nog eens proberen

2 maanden geleden

Hé, wat leuk hè dat je het hartje al kan horen. Lijkt me heel bijzonder! Hoeveel kostte die van jou? ik had er ook over gelezen en erover gedacht om het aan te schaffen. Tot mijn verloskundige aanbood dat ik desnoods elke dag mag langskomen in de praktijk (vanaf 12 weken dan), om naar het hartje te luisteren als dat geruststelling geeft. Ze zei dat het zonde van het geld is om er zelf thuis eentje aan te schaffen en dat het in de praktijk dus altijd mag. Misschien voor anderen, met een kleinere portemonnee, of überhaupt, ook nog iets om te overwegen.

2 maanden geleden

Reactie op Joycani

Ehm je weet dat zelfs medische professionals niet voor 10 weken naar het ha ...
Mijn gynaecoloog liet het met 8 weken horen zonder mij eerste te vragen of zelf maar te zeggen dat ze het zou doen. Ben er nog steeds wat boos om.

2 maanden geleden

Reactie op bobbie3000

Hé, wat leuk hè dat je het hartje al kan horen. Lijkt me heel bijzonder! Ho ...
Deze was rond de €45. Wat fijn zeg dat je langs mag komen wanneer je wilt! Heb dat helaas niet. Vorige week pas voor de eerste keer geweest en mag nu de 25ste gelukkig weer :)

2 maanden geleden

Reactie op Greidanus1991

https://www.24baby.nl/zwanger/zwangerschapspraat/doppler/#:~:text=Het%20is% ...
Heel paradoxaal om je zorgen te maken maar alsnog een goedkope doppler gebruikt die geluidsgolven afvuurt terwijl dat afgeraden wordt in deze essentiële fase waarin de organen worden aangelegd 🤯

2 maanden geleden

Ik denk dat de meningen sterk verdeeld zijn over het gebruik van een Doppler. Ikzelf ben ook geen fan, omdat niet bekend is wat het met de foetus doet. Ik zou dan ook niet risico willen lopen; ook niet met een af en toe. Ik snap je onzekerheid, maar ik denk dat het enkel zorgt voor schijnveiligheid. Het hart kan kloppen en je kind kan alsnog niet levensvatbaar zijn. Daarbij weet je als leek vaak helemaal niet of je wel of niet het hart van de baby hoort of bijvoorbeeld je eigen hartslag en als je geen hartslag vindt, zorgt dat alleen maar voor extra onzekerheid. You do you, maar ik zou dit niet aanbevelen aan anderen. Ik hoop dat je onzekerheid gauw mindert en ik wens een voorspoedige zwangerschap toe.

2 maanden geleden

Reactie op Saskiav94

Ik kon het hartje rechts onder vinden, wil er ook niet mee zeggen dat het b ...
Hi saskia, dit is mn 3e goede zwangerschap waar ik de doppler gebruik en mijn kinderen zijn gewoon gezond 💪🏽😜. Bij de eerste kon ik t met 8 weken horen omdat ze tegen mn buikwand lag, bij deze pas met 10 weken en dan wel met geluk, baby ligt gewoon te diep en placenta voor 🙃. Ik gebruikte het regelmatig, maar zodra ik hartje had gevonden en geluisterd had was ik er direct klaar mee, geruststelling na 4 miskramen, snap je gevoel heel goed.

2 maanden geleden

Ik denk dat de meningen sterk verdeeld zijn over het gebruik van een Dopple ...
De mensen die dit gebruiken, hebben er vast goed over nagedacht. Het is een moment opname, dat weten deze mensen ook. Als je het gebruikt hebt kan je heel goed je eigen hartslag en die van de baby onderscheiden. De mensen die snel onzeker worden van het niet vinden van een hartslag zouden het niet moeten gebruiken inderdaad. 💪🏽