36 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op deniesvw

De mensen die dit gebruiken, hebben er vast goed over nagedacht. Het is een ...
Ik begrijp je tegenreactie niet zo. Ik schrijf letterlijk "you do you". Ik geef aan waarom ik zelf geen fan ben. Dat mag toch gewoon? Alle punten die je zelf noemt zijn aannames. Je weet toch helemaal niet hoe anderen gebruikers erin staan. Je weet dat alleen van jezelf. Nogmaals you do you. Als je zelf achter het gebruik staat, dan gebruik je het en negeer je de informatie die erover staat online gewoon.

2 maanden geleden

Reactie op deniesvw

Hi saskia, dit is mn 3e goede zwangerschap waar ik de doppler gebruik en mi ...
Hi Denies, Fijn om ook nog een ander verhaal te horen, wist niet dat er zo’n taboe over de doppler is. Blij om te horen dat je kinderen met het gebruik van de doppler gezond te wereld zijn gekomen zonder 3 ogen of 20 vingers 🙈

2 maanden geleden

Reactie op Saskiav94

Hi Denies, Fijn om ook nog een ander verhaal te horen, wist niet dat er zo ...
Het is meer de onwetendheid dat mensen huiverig maakt. Het is niet bewezen dat het geen kwaad doet. Ik begrijp je wel hoor, dat je die bevestiging wil. Zelf heb ik het alleen omgekeerd. Ik ben boos dat ik het hartje hoorde net omdat ik in de stress zit dat het misschien kwaad deed of mijn kindje het helemaal niet fijn vond (je leest toch vaak dat kindjes onrustig worden in de baarmoeder door een doppler). Door mijn angst voor een miskraam wil ik geen doppler of hartje horen voor de 12 weken. Laat hem maar lekker rustig ontwikkelen. Het is dus maar net hoe je er naar kijkt en wat je rust brengt. Stress is ook niet goed, dan moet je kijken wat je meer/ minder stress geeft.

2 maanden geleden

Hi hi, ik zou hier graag nog iets aan willen toevoegen :) bij ons werd een doppler afgeraden omdat het een verkeerd veiligheidsgevoel kan geven. Als je je baby bijvoorbeeld een tijdje niet heb gevoeld (gaat dus over later in de zwangerschap). En dan gaat luisteren naar hartje ter geruststelling. Kan het zijn dat je het hartje hoort maar je niet hoort of de baby/hartje uitzonderlijke stress ervaart. Dus als je geen beweging voelt (maar wel hartje hoort) nog steeds verloskundige bellen :)

2 maanden geleden

Ik had nog een doppler liggen van mijn vorige zwangerschap en (zonder verwachtingen) een poging gedaan. Het is toch gelukt en mijn dochter zat naast me en kon mee luisteren. Toen ik haar zag staan en we samen naar de hartslag van de baby aan het luisteren waren, besefte ik dat dit het mooiste is wat ik me had kunnen wensen. Dat het mijn dochter is die als eerste persoon van iedereen de hartslag heeft mogen horen 🥹🥹❤️ Ik ben verder niet van plan in deze fase regelmatig te luisteren ofzo, maar niemand kan dit nu nog van ons afpakken.

één maand geleden

ik heb ook een doppler gebruikt, maar maak me meteen zorgen of dat geen kwaad kon. een vriendin van me heeft het bij mij gedaan (doet opleiding verloskunde) ik was bijna 13 weken, maar toch blijft het eng door de verschillende meningen

één maand geleden

Reactie op annelinne

ik heb ook een doppler gebruikt, maar maak me meteen zorgen of dat geen kwa ...
Vanaf 12 weken zou het niet schadelijk moeten zijn (mocht het schadelijk zijn). Probeer je niet druk te maken. Zijn genoeg vrouwen die dit gebruiken en ik zelf ook en alles is nog steeds ok!

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Mijn gynaecoloog liet het met 8 weken horen zonder mij eerste te vragen of ...
Toevallig bij mijn laatste echo ruim 9 weken lieten ze het mij ook horen. Ik had liever ook gehad dat ze het eerst vroeg juist vanwege het feit dat het blijkbaar nu nog helemaal niet zo goed is voor het kindje, nu ik dit lees denk ik ook ga het de volgende x wel melden want vind dat je zulke dingen eerst hoort te vragen aan de aanstaande mama

één maand geleden

Reactie op nice88

Toevallig bij mijn laatste echo ruim 9 weken lieten ze het mij ook horen. I ...
Hier afgelopen keer ook met 9 weken. Echt maar 10 seconden maar vind ook dat ze dat had moeten vragen. Maak me er niet echt druk om maar als ik het hartje heb zien knipperen zie ik de meerwaarde van het luisteren niet zo, kijkend naar de risico's.

één maand geleden

Reactie op Toettied

Hier afgelopen keer ook met 9 weken. Echt maar 10 seconden maar vind ook da ...
Bij mij wilde ze het niet doen met 9+4 laatst. En ik vond dat gek, want ik had bij mijn vorige zwangerschappen bij de eerste echo, rond de 7 weken wel het hartje beide keren gehoord. Ik weet pas sinds enkele weken geleden dus dat het mogelijk schadelijk zou kunnen zijn op zo'n termijn. Zette me ook meteen aan het denken, want ik heb een doppler apparaatje in huis, omdat ik dit bij een eerdere zwangerschap heb gebruikt. Ik had toen een goede echo gehad met 9 weken, paar dagen daarna de doppler gebruikt thuis en het hartje gehoord, weer een paar dagen daarna is het hartje gestopt met kloppen, zo bleek achteraf. Ik heb vanaf dat moment ergens altijd een buikgevoel gehad dat het misschien anders had kunnen lopen, als ik niet zelf had geprobeerd te luisteren. Dacht misschien heb ik te hard geduwd of iets dergelijks. Deze gedachte is me altijd bij gebleven, het is nu 6 jaar geleden. Het kan misschien hartstikke leuk en geruststellend zijn, maar er is voor mij nooit bevestigd of ontkracht dat het hiermee te maken kon hebben en daarom laat ik die doppler lekker op de zolder verstoffen. Voor mij nooit meer.

één maand geleden

Ik heb een Doppler gekregen van mijn zusje. Inmiddels 13+6 week zwanger en nog niet gebruikt.. ik ben onder controle in het ziekenhuis en ik heb gevraagd wat zij ervan vinden. Ze raadden mij aan om de Doppler mee te nemen en dat de verpleegkundige zou laten zien hoe je hem moet gebruiken. En als het dan een keertje niet goed voelt, kan je bellen voor een extra controle/echo..

één maand geleden

Reactie op Felicia9812

Bij mij wilde ze het niet doen met 9+4 laatst. En ik vond dat gek, want ik ...
Ah wat naar! Ik denk alleen niet dat dit voor een miskraam gezorgd zal hebben, lijkt me eerder puur toeval te zijn. Maar snap wel dat het extra spanning voor je geeft nu om het hartie te horen. Was het dezelfde verloskundige die eerder wel deed en nu niet meer?

één maand geleden

Ik schrik een beetje nu ik dit lees. Ik heb vanaf week 7 elke week een echo gehad ivm eerdere miskraam. En elke keer lieten ze ook kort het hartje luisteren. Is dit dezelfde techniek als bij de Doppler?

één maand geleden

Reactie op lentebaby12

Ik schrik een beetje nu ik dit lees. Ik heb vanaf week 7 elke week een echo ...
Ze weten vast wel wat ze doen ze hebben hier voor gestudeerd en qua technologie zal het vast ook veel beter zijn dan een ding van €40 op internet.

één maand geleden

Reactie op Saskiav94

Ze weten vast wel wat ze doen ze hebben hier voor gestudeerd en qua technol ...
Dit idd. Bij mijn vorige zwangerschap liet de gynaecoloog ook al heel vroeg het hartje kort horen. Die man weet na 30jr wel wat hij doet en we hebben hier nu een vrolijk meisje rondlopen.😊

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Ah wat naar! Ik denk alleen niet dat dit voor een miskraam gezorgd zal hebb ...
Ja, wat ik eigenlijk al schreef, het is nooit bevestigd maar ook nooit ontkracht, dus zelf experimenteren met zo'n apparaatje van internet laat ik lekker achterwege, daar voel ik me prettiger bij. Voor wat betreft het hartje luisteren bij de vk, daar heb ik wel vertrouwen in, ik ga er vanuit dat zij wel weten wat kan en wat je beter kunt laten. Wij hebben het hartje van deze baby nog niet gehoord, maar zal waarschijnlijk donderdag voor 't eerst gebeuren. Ik ben dan iets over de 12 weken. Nee, was een andere verloskundige. Ik zie wel meer verschillen tussen deze praktijk en de vorige. Ik zit nu bij een ander omdat ik verhuisd ben in de tussentijd. Mijn vorige ervaring in combinatie met deze informatie die je nu overal leest, gaf me gewoon stof tot nadenken. Ik heb er toendertijd nooit iets over gehoord. Wel heb ik na die miskraam bij de volgende zwangerschap ook niet meer zelf geprobeerd te luisteren, ook niet op verdere termijn. Of het nu toeval was of niet, voor mijn gevoel was het beter het achterwege te laten, zekere voor het onzekere, zeg maar :) mijn idee daarop was, toen: voor hetzelfde geld duw je net wat te hard ofzo, omdat je het hartje niet direct kunt vinden en zou dat misschien schade toe kunnen brengen. Je weet het uiteindelijk niet. Een vk heeft ervoor geleerd, ik niet