5 Reacties

één maand geleden

Hii, zelfde issue met mn zoontje van 2,5, gaat ‘s avonds echt goed slapen maar tussen de middag nooit uit zichzelf. Ik zit nu met hem op een stoel lekker tegen me aan en schud dan een beetje en laat hem leunen op mn borst en benen. Zo gaat het gewicht en hoef ik niet te wiegen. Helaas zijn sommige kindjes gewoon alerter smiddags en hebben ze wat hulp nodig. De dutjes zullen niet nog jaren duren dus help hem er graag bij. En wat je zegt ik heb zijn dutjes ook hard nodig😂. Gek genoeg kan ik ‘s avonds hem in bed leggen en nog even kletsen en dan gewoon weggaan en gaat ie lekker slapen.

één maand geleden

Ik zou gewoon ‘s middags wat melk geven. Mijn dochter (19m) wordt de laatste tijd weer ‘s nachts wakker en dan geef ik haar ook gewoon melk. Dat is met fases. We hebben al een heel parcours van slaapdrama achter de rug en dat heeft me ondertussen wel “geleerd” dat alles tijdelijk is. Ze mogen ook nog redelijk wat zuivel eten per dag. Hier dan gewoon rekening mee houden indien er ‘s middags een flesje wordt gegeven.

één maand geleden

Reactie op Kim-regenboogbaby

Hii, zelfde issue met mn zoontje van 2,5, gaat ‘s avonds echt goed slapen m ...
Ooh herkenbaar! Ze is echt een goede slaper savonds en snachts, maar tussen de middag... Ik ga ook proberen vaker met haar te zitten in de luie stoel op haar kamer maar ze roept altijd 'mama staan' en is echt van het hangen ofzo? Ook als ze overstuur is en ik wil met haar zitten is het meteen 'staaaaan!' haha maargoed ze heeft tzt vast liever samen zitten dan helemaal niks, want met een dikke babybuik zie ik dat wiegen niet meer zitten. Maar je hebt een punt, die dutjes duren geen jaren meer en zelf zijn we ook gebaat bij een kindje wat gewoon slaapt overdag.

één maand geleden

Reactie op zowelkom2023

Ik zou gewoon ‘s middags wat melk geven. Mijn dochter (19m) wordt de laatst ...
Zo heb ik het nooit bekeken, op die melk smiddags en of savonds na eet ze helemaal geen zuivel. Ze eet soms kaas op een tosti maar gewone melk drinkt ze niet en yoghurt of kwark vind ze echt vies. Dus zon flesje is eigenlijk een win win 😜

één maand geleden

Ik ben ook team flesjes hoor, als het nodig is 🤭 Mijn oudste was die fles ineens zat, komt vanzelf goed! Liever een beetje rust dan moeilijk doen om een flesje 😁