19 Reacties

één maand geleden

Bij de 1e hier rustig in de buik, ook met echo's. Maar een goed druk kindje, haha

één maand geleden

De oudste was hier druk in de buik, en absolute chaos op beentjes erbuiten 😂 laat ik het erop houden dat wij geen saaie dagen hebben 😂❤️ De tweede is in de buik tot nu toe ook een druktemaker, dus ik ben benieuwd!

één maand geleden

Klopt hier wel🤭 Mijn zoontje was súper druk in de buik, voelde hem bijna de hele dag door dat ik me bijna afvroeg of hij ooit sliep in de buik. En heeft nog altijd meeeer dan genoeg energie! Stilzitten zit er niet echt bij (tenzij hij wat te eten heeft haha) Slaapt overigens wel enorm goed zowel smiddags al savonds

één maand geleden

Kwa drukte weet ik niet precies meer, maar volgens mij was ze gewoon rustig en kan ik haar nu ook wel in de categorie (relatief) 'rustig' stoppen. Maar andere dingen zien we wel terug. Ze lag op de echo's altijd met beide handjes voor haar gezicht. Lekker geborgen. En nu hebben we tientallen foto's waarop ze slaapt, waarop ze dat nog steeds doet 😅. Superschattig. Ook overstrekte ze veel in de buik. Dan voelde ik echt continu een stijf been tegen m'n ribbenkast, en moest ik zelf uitgerekt gaan liggen anders deed het zeer. Na de geboorte overstrekte ze nog steeds veel (uiteindelijk manueel therapeut moeten bezoeken). Dus aan aantal dingen kun je wel degelijk terug zien na de geboorte, superleuk 🥰.

één maand geleden

Reactie op Blubbie

Bij de 1e hier rustig in de buik, ook met echo's. Maar een goed druk kindje ...
Dit vind ik fijn om te lezen! Ik maak me best druk dat ze op alle echo's tot nu toe heel erg kalm was. Nog geen een keer een stuiterbal gezien zoals ik vaak lees. Maar nu ze groter wordt lijkt er toch wat energie in haar te komen 😊 hopelijk maakt ze de 20 weken echo lastig zodat ik meer gerust ben 🤣

één maand geleden

Bij mijn eerste een lekker druk kindje wat ik hele dagen door kon voelen. Hij heeft nu ook echt voldoende energie, maar ik zou hem absoluut niet als enorm druk omschrijven. Hij kan ook echt een uur lang met klei zitten spelen of met zijn auto’s. Nu zwanger van de 2e en deze voel ik minder, want de placenta zit nu voor. Maar elke echo maakt ze het de echoscopist lastig door niet stil te liggen. Dus ben benieuwd 😂🫢

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Dit vind ik fijn om te lezen! Ik maak me best druk dat ze op alle echo's to ...
Ik snap dat het fijn is om een lekker druk kindje te zien op de echo, maar besef je ook dat de baby’s het overgrote deel van de dag nog slapen 😘 Zo’n echo is maar net een moment opname!

één maand geleden

Reactie op DC22

Ik snap dat het fijn is om een lekker druk kindje te zien op de echo, maar ...
Ja weet het en de 1e keer was die gedachte een geruststelling (12 weken), 2 keer een beetje minder (15 weken), 3e echo begon ik wat zorgen te krijgen (16 weken). Al is het wel fijn nu te voelen dat ze wel actief kan zijn. Nu nog even zien bij de 20 weken echo (bij 21+2) en ze is geslaagd 😅

één maand geleden

Onze 1e zoon was echt mega mega druk bij elke echo en toen ik hem voelde deed het soms gewoon zeer en wiebelen ik er snachts gewoon van in bed haha. En idd heel druk ventje. Klimmen klauteren en altijd in de weer. Nu is de baby tijdens de echo's rustiger dus hopelijk blijkt dat straks zo ha ha ha.

één maand geleden

De oudste was redelijk rustig en is nu ook wel redelijk rustig. De tweede zette zich vooral hard af in mijn buik. En eigenlijk doet ze dat nog steeds, dat afzetten haha. Maar dan niet fysiek. De jongste noemde ik in de buik al een druktemaker en is dat buiten de buik ook. Maar het is wel een super vrolijk kind. Maar altijd druk bezig met vanalles. Nummer 4 houdt zich tot nu toe best rustig. Ik ben benieuwd!

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Ja weet het en de 1e keer was die gedachte een geruststelling (12 weken), 2 ...
Zwangerschap na verlies is altijd spannend, ik kan me goed voorstellen dat je haar graag even een keer actief ziet!! Sommige kindjes zijn echt rustig in de buik, dat wil niet zeggen dat het slecht gaat. Maar dat is makkelijk praten van mijn kant, ik hoop voor je dat je met je 20 weken echo een druk meisje op beeld mag zien, en dat je haar vaak mag voelen als dat je geruststelt 🙂❤️

één maand geleden

Mijn dochtertje was een Karate Kid in de buik, maar heeft juist een rustig karakter

één maand geleden

Mijn zoontje was heel erg druk in mijn buik, ik voelde hem werkelijk een hele dag en nacht door. Hij is ook echt een extreem druk kind nu. Even rustig stilzitten is er hier echt niet bij. Nu ben ik bijna 20w en ik heb het gevoel dat dit kindje niet rustiger zou kunnen zijn. Ik ben heel benieuwd of dat ook zal reflecteren in zijn karakter.

één maand geleden

Mijn zoon was rustig in de buik waardoor ik ook vaak CTG moest maken in ziekenhuis op het einde maar nu buiten de buik een heel druk kind

één maand geleden

hier was de 1e echt een druktemaker in de buik en nu buiten buik echge stuiterbal

één maand geleden

Reactie op Gerda-

hier was de 1e echt een druktemaker in de buik en nu buiten buik echge stui ...
😂

één maand geleden

Hier klopte het ook idd. In de buik altijd heerlijk aan het bewegen. Ondanks dat de placenta aan de voorkant lag, voelde ik hem echt hele dagen door. De verloskundige zei ook altijd dat ik blij mocht zijn dat de placenta aan de voorkant lag. Nu (2 jaar) zit/staat hij nog steeds geen seconde stil, lekker actief kind.

één maand geleden

Hier 4 rustige kinderen in de buik en 2 drukke en 2 rustigere kinderen. Deze is wel drukker in de buik en ik hoop niet dat dit betekent dat deze de anderen overtreft qua druk zijn😂

één maand geleden

Eerste was ook erg druk in de buik en eruit valt t wel mee bij ons. Een erg goede slaper zelfs! Verder gewoon heel nieuwsgierig en vermaakt zich prima zonder dat wij continu entertainmen maar we moeten wel elke dag met m naar buiten voor wat extra indrukken zodat hij rustiger slaapt (huilt soms in z'n slaap of schreeuwt altijd gewoon een kwestie van speentje geven dan ist goed) Deze baby is ook een drukte maker in de buik dus ben benieuwd of we hetzelfde krijgen😂.