36 Reacties
één maand geleden
Hoi, wat een vervelende situatie. Ik heb hier ook geen ervaring mee. Ons zoontje, inmiddels 3, heeft wel een ander probleem met beide nieren. Leek allemaal even heel erg na de 20 weken echo, maar valt heel erg mee. Hij heeft nergens last van op dit moment. Dit zegt natuurlijk helemaal niks over jou situatie, maar misschien geeft het je wat hoop. Googelen is heel verleidelijk, maar vaak onduidelijk en mensen hebben toch vooral de neiging om dingen te posten als het erg is. Het enige is dus toch afwachten tot je naar het Radboud kan, hoe lastig dat ook is. Probeer er niet teveel aan te denken, dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Maar verder was alles goed bij de 20 weken echo? Houd je vooral daar aan vast, ze kunnen heel veel met de nieren. En leuke dingen doen dit weekend om de tijd te verdrijven? Heel veel succes in ieder geval!
één maand geleden
Hallo,
Wat jammer van het nieuws en eng voor jou!
Mijn zus kreeg een kindje met ontdubbeld urinewegsysteem maar zij wisten dit niet op het voorhand, dit was niet op de echo's gezien.
Haar kindje kreeg de maanden na de geboorte twee keer hoge koorts en bij checkup in het ziekenhuis bleek dit een opstijgende urineweginfectie te zijn met secundair ook meningitis. Na onderzoeken kwamen ze erachter wat het onderliggende probleem was en kreeg ze preventieve antibiotica. Sindsdien geen infecties meer gehad en kon ze op 1 jarige leeftijd geopereerd worden. Ze doet het helemaal prima en heeft er nooit nog last van gehad! Ze is nu al richting haar tienerjaren aan het gaan :)
Ik denk wel dat dit verhaal niet helemaal te vergelijken is met die van jullie aangezien mijn zus het niet wist. Als jullie kindje koorts zou maken, zijn jullie er wel snel bij en kunnen jullie de artsen ook attent maken hierop zodat ze ook laagdrempelig de juiste testen en antibiotica kunnen inzetten. Dit gaat al een heel groot verschil maken!