20 Reacties

2 maanden geleden

Ik kreeg advies voor mijn duizeligheid dat ik wat zoute dropjes moest nemen niet te veel ivm je nieren

2 maanden geleden

Thanks! Ga ik dat proberen, lang leve de vakantie waarop je niet bedacht bent op dit soort kwalen ineens 😂

2 maanden geleden

Reactie op tamara2025

Ik kreeg advies voor mijn duizeligheid dat ik wat zoute dropjes moest nemen ...
Ik ook idd!

2 maanden geleden

Verse gember thee maken ✅

2 maanden geleden

Reactie op Blub

Verse gember thee maken ✅
Gember is uitstekend voor de spijsvertering, maagklachten, duizeligheid en misselijkheid vóór de zwangerschap. Gember is een kruid dat het lichaam verwarmt en zo helpt om een gezonde bloedcirculatie en het cardiovasculaire systeem te behouden. Aldus ook Google haha heb je er iets uitleg bij maar het is gezond en helpt tegen duizeligheid en misselijkheid in 1 en het is niet schadelijk. ❤️

2 maanden geleden

Reactie op Blub

Gember is uitstekend voor de spijsvertering, maagklachten, duizeligheid en ...
Dankjewel! Ik ga is kijken of ze dat hier in Frankrijk hebben 😊

2 maanden geleden

Ik was in mijn 4e en 5e week ook enorm duizelig. Soms echt dat ik even moest zitten met de ogen dicht, alles draaide. Vk gebeld en die zei lage bloeddruk, zoute dropjes eten en bouillon drinken. Echter werk ik in de zorg en ben dus in die tijd mijn bloeddruk ook een beetje gaan meten op werk: elke keer zat ik prima. Geen lage bloeddruk dus, maar echt een gevolg van het HcG hormoon, wat je echt enorm duizelig kan maken. Nu halverwege mijn 6e week en bijna niet meer duizelig!

2 maanden geleden

Reactie op IreneEmma

Ik was in mijn 4e en 5e week ook enorm duizelig. Soms echt dat ik even moes ...
Thanks! En wat fijn dat dit bij jou inmiddels over is, gek dat ze dit dan bij je dachten en dat het na metingen ineens niet zo leek te zijn. Je berichtje geeft me hoop dat dit over gaat 😊

2 maanden geleden

En, heb je nog veel last van duizeligheid? Hoe gaat het nu?

2 maanden geleden

Reactie op IreneEmma

En, heb je nog veel last van duizeligheid? Hoe gaat het nu?
Haihai, het was wonderbaarlijk zondag nagenoeg weer over! Heb donderdag een hele drukke dag gehad dus ik koppel de duizeligheid daaraan! Heb sinds gisteren eigenlijk 'geen' klachten maar. Geniet ik van en anderzijds komen daar dan ook de bekende zorgen weer op. Je kent het vast haha. Aardig dat je ernaar vraagt! Hoe voel jij je in je zwangerschap?

2 maanden geleden

Wat een goeie tips, die gember staat al standaard op mijn eetschema wegens misselijkheid.. ik ben ook veel duizelig/licht in hoofd tot bijna flauwvallen. Moet dan ook echt even gaan zitten al is dat lastig als ik werk ( ook in de zorg ). Hopelijk gaat het snel over want fijn is anders.. wat fijn om te lezen dat het bij jou weer snel weg is gegaan. Heb je wel kunnen genieten in frankrijk?

2 maanden geleden

Reactie op Caroline148

Wat een goeie tips, die gember staat al standaard op mijn eetschema wegens ...
Ik heb als tip van een vriendin gekregen om 1 dextro per dag te pakken, dit heb ik toen gedaan en dat hielp! Verder bouillon gedronken, 2 zoute dropjes max en uiteindelijk is het daarmee weggegaan. Ik geniet meer dan ik van te voren had gedacht! Durfde in eerste instantie niet mee; heb soms aanvallen van kramp dat ik 2 uur aan het puffen was tot het wegging, was voor de vakantie,, maar moet zeggen; even weg doet zo goed! Vandaag wel heel veel last van bandenpijn en dan is een heuvelachtig gebied en een luchtbedje om op te slapen niet perce heel fijn, maar dit is sinds 5 dagen pas echt weer 1 slechte dag ertussen dus ik mag verder niet echt klagen!! In de zorg en duizelig is wel lastig, ben je nog wel gewoon aan het werk? Hoe voel jij je verder deze zwangerschap?

2 maanden geleden

Reactie op bitterbal91

Ik heb als tip van een vriendin gekregen om 1 dextro per dag te pakken, dit ...
Ooh kijk aan gelukkig ben je er zo door gekomen en is het minder. Zoute dropjes zal ik ook eens halen. Heb nu in elke tas een rolletje dextro liggen. Wat vervelend dat je zo lang kramp hebt gehad. En slapen op een luchtbedje is idd niet heel comfy.het gaat nu gelukkig wel goed. Moet wel optijd rusten en even bijkomen. De zomerperiode is begonnen op het werk dus dat maakt het wel lastig, maar mijn bewoners begrijpen het wel en zorgen dat ik dan eventjes kan zitten. Dat is wel lief van ze. Ik werk gewoon nog zoals altijd, maar kan altijd terugzakken als het niet lukt gaf mijn teamleider aan. Ag ik zie wel. Met mijn 1e zwangerschap heb ik tot 24 weken gewoon gewerkt en daarna ben ik langzamer aan gaan doen. Scheelt dat er veel andere dingen te doen zijn.

2 maanden geleden

Reactie op Caroline148

Ooh kijk aan gelukkig ben je er zo door gekomen en is het minder. Zoute dro ...
Wat fijn dat je bewoners het wel begrijpen. Dat scheelt al de helft. Zakt het wanneer je wel rust tussendoor? Als het niet gaat zou ik het idd aangeven, je lichaam en je baby gaan nu eenmaal voor. Nooit gedacht dat dat echt zo zou voelen in een zwangerschap 🫣

2 maanden geleden

Reactie op bitterbal91

Wat fijn dat je bewoners het wel begrijpen. Dat scheelt al de helft. Zakt h ...
Ja dan zakt het gelukkig wel weg. Gebeurd 1 a 2x per dag ongeveer. Als ik eventjes ga zitten dan trekt het vaak wel weg. Ja dat is zeker waar. Baby gaat eerst. Ag ik zie wel hoelang het lukt zal vast goedkomen. Hoever ben jij in je zwangerschap eigenlijk.

2 maanden geleden

Reactie op Caroline148

Ja dan zakt het gelukkig wel weg. Gebeurd 1 a 2x per dag ongeveer. Als ik e ...
Dat is zo, het is voor een goed doel en je kunt er vrij weinig aan doen.. wel fijn dat het daarna wel afzwakt. Ik ben vandaag 7+5 en jij?

2 maanden geleden

Reactie op bitterbal91

Dat is zo, het is voor een goed doel en je kunt er vrij weinig aan doen.. w ...
Ik ben 9+5 ongeveer. Van de 2e🥰 na een hoop ellende

2 maanden geleden

Ik herken precies dit ook! Veel duizelig geweest (2x tot zweten, overgeven ect aan toe) en echt mega hongerig maar niet weten wat je wilt eten omdat je tegelijk ook wel misselijk bent. Bij mij hielp het om elke 2 uur wat kleins te eten, desnoods droge crackers. Was van week 4-7, gelukkig nu wel veel minder last van. Bloeddrukmetingen tijdens de controles waren wel altijd normaal trouwens.

2 maanden geleden

Ik ben ook echt al 2 dagen duizelig, ik drink al vanaf het begin gember thee, dus kan niet zeggen dat dat nou helpt er tegen helaas:(! Die van de dropjes zal ik eens gaan proberen

2 maanden geleden

Reactie op fleur3115

Ik herken precies dit ook! Veel duizelig geweest (2x tot zweten, overgeven ...
Bij mij waren mijn bloeddrukmetingen ook altijd normaal. Ik denk dat de duizeligheid vaak onterecht wordt afgedaan als lage bloeddruk. Het hormoon van de HcG doet gewoon veel in je lijf, en dat kan ook de oorzaak zijn! Dat maakt dat dus zoute dingen eten of gemberpillen echt niet altijd helpen.. dat is niet van invloed op de grote/snelle aanmaak van de hormonen :)