45 Reacties

8 maanden geleden

Niet direct tips, alleen wel herkenning. Eerste dochter wilde ook nooit slapen. Stond wel eens 45 min te wiegen boven om alsnog vast te moeten houden. Dutje duurde vervolgens ook maar 20 tot 45 min. Dacht dat ze nooit zelfstandig zou kunnen gaan slapen. Dochter van feb (10 wkn) leg ik in bed en slaapt zelfstandig in, weet niet wat ik meemaak. Slaapt wel eens 1.5 tot 2 uur. Wat doe ik anders? Niets! Het is ook kind afhankelijk helaas. Ik zou zeggen, lekker in de draagzak en als ze wat ouder is slaaptraining doen (hier toen de put up put down methode gedaan, dit had redelijk snel resultaat!)

8 maanden geleden

Hoe oud is je baby? Misschien probeer je al hand op te leggen als hij jammert ? White noise ? Ons meisje konden we ook absoluut niet weg leggen maar van de ene op de andere dag, toen ze precies 12 weken oud was, was ze eraan toe. Wel alleen nog het nestje en vaak heeft ze hulp nodig door een hand op haar te houden en een speentje te nemen en white noise

8 maanden geleden

Wij hebben eigenlijk hem niet laten wennen overdag, omdat hij dan moeilijker in slaap komt. In de avond is hij juist erg moe en als we hem wegleggen valt hij binnen 10 minuten in slaap. Daarom gestart met de nachten in zijn eigen bed en dat werkt voor ons erg goed

8 maanden geleden

Reactie op Ruby3.1

Hoe oud is je baby? Misschien probeer je al hand op te leggen als hij jamm ...
White noise staat inderdaad ook aan, ben ik vergeten in mijn lijstje. En hand op de buik doe ik ook, naast bolletje aaien. En meestal heeft hij zijn speen al in de mond. Nolan is nu 11 weken oud. Hopelijk beslist hij volgende week, net als je dochter, dat ik hem mag wegleggen 🤣

8 maanden geleden

Reactie op lis36

Wij hebben eigenlijk hem niet laten wennen overdag, omdat hij dan moeilijke ...
Hij slaapt bij ons op de kamer in de cosleeper. Overdag probeer ik het bedje in zijn eigen kamer. Waar slaapt jullie zoontje in de nacht dan? Eigen kamertje?

8 maanden geleden

Wat ons enorm heeft geholpen is de app Napper. Sinds we de app gebruiken lukken alle dutjes in zijn bedje!

8 maanden geleden

Zou het liggen aan de naam 😝? Mijn zoontje heet ook Nolan en is 12 weken oud. Jouw lijstje is precies mijn kleine! Ik kan alles doen, maar als ik hem weg leg slaapt hij max 15 minuten, in mijn armen gewoon 1,5 uur. Heb er maar aan over gegeven en vertrouw erop dat hij op den duur lekker zelf gaat slapen. ‘S nachts gaat wel goed en dat vind ik belangrijker haha!

8 maanden geleden

Herkenbaar! Zoontje van 11 weken. Hier tot 1,5 week geleden ook moeite met slaapjes in zijn bedje overdag. Kort slapen of wakker zodra hij maar in de buurt van zijn bedje kwam. Mislukt slaapje zorge weer voor oververmoeidheid waardoor het vaak de hele dag een beetje achter de feiten aanlopen was.. Sinds ik heel alert ben op de vermoeidheidsignalen en zorg dat hij sowieso binnen zijn wakkertijd (max 1,5 uur) weer tevreden en wakker in bed ligt valt hij probleemloos zelf in slaap. Enige ritueel is slaapzakje aan, gordijn dicht en 1x liedje zingen. Meestal valt hij binnen een paar minuten in slaap, soms duurt het wat langer. Hier overigens geen white noise of speen en een gewone slaapzak, maar als hij veel met zijn armen zwaait is een vorm van inbakeren misschien nog een optie?

8 maanden geleden

Herkenbaar. Ik laat m’n baby vaak in de draagzak slapen of ik ga wandelen met de wagen. Ze zijn nog zo klein en willen gewoon bij je zijn.

8 maanden geleden

Tip is de slaapzakjes van Love to dream. Een soort ingebakerd.

8 maanden geleden

Wat hier helpt! Binnen wakkertijd van 1.30 of tot je eerste slaapsignalen *ziet. Dan gelijk naar boven en slaapritueel. Wat je doet maakt niet uit alleen je moet het dagen volhouden. Wordt hij wakker na 15 minuten, weer in slaap proberen te krijgen. Wil hij niet meer slapen dan uit bed en volgende moment* op nieuw proberen. Nu 3 weken (3 dagen per week proberen) begint hij langer dan 30 minuten te slapen :)

8 maanden geleden

Reactie op iowe

Wat hier helpt! Binnen wakkertijd van 1.30 of tot je eerste slaapsignalen * ...
Oh ja en na 2 of 3 hazenslaapjes op een dag doe ik wat wel werkt bijvoorbeeld in de draagzak of wandelwagen, zodat ik geen oververmoeide boze baby krijg.

8 maanden geleden

Wij hadden hetzelfde tot week 10, toen was ik het zat en ben ik een hoop gaan lezen over zelfstandig inslapen. Ik heb uiteindelijk de shush pat methode geprobeerd. We leggen haar nu ingebakerd met white noise weg in bed. In week 1 was de shush pat methode hard nodig, nu 3 weken later valt ze zelfstandig in slaap als we haar wakker wegleggen. (Hier slaapt ze alleen in de avond dan weer vrijwel niet, nachten wel van 23-7). Wat daarbij belangrijk was en werkte voor ons: - heel goed wakkertijden in de gaten houden. Dit zou met 11 weken ergens tussen 60-90 minuten moeten liggen, maar check t vooral ook bij de baby op gaapjes etc. - Ik leg haar nu wakker in bed. Als ze moppert laat ik haar liggen. Echt huilen haal ik haar eruit en ga ik staand sussen en wiegen - Nunki laken van Fedde & Kees, geeft net wat meer geborgenheid - eerste week echt proberen door te zetten met het ‘sussen’ (het staat ook op spotify als je t zat bent😉). Hierna ging het echt beter bij ons! En ze heeft echt 10 weken letterlijk élk dutje tussen 7 en 23 op ons gedaan. - start met t eerste dutje op de dag. Dan is de baby nog het relaxed/ minst moe. Eventueel eerst een paar dagen alleen dat dutje proberen? Ook hier zijn nog momenten dat t niet lukt en ze uiteindelijk in de draagzak beland. Maar over het algemeen gaat t overdag goed. Ook als dit niet werkt, het komt uiteindelijk goed, you got this!❤️

8 maanden geleden

Ik was ook echt zoekende naar een manier om mijn zoontje overdag te laten slapen (zonder de draagzak).. ik ben er achter gekomen dat hij een buikslaper is! Sinds ik hem op z’n buikje legt valt hij zelf in slaap! Als ik hem zo in bed leg doe ik wel de babyfoon op zijn hoofdje gericht. Maar als hij goed kan draaien is dit misschien ook wat voor jou!

8 maanden geleden

Reactie op SRVW2022

Ik was ook echt zoekende naar een manier om mijn zoontje overdag te laten s ...
Viel hij daarvoor ook zelfstandig in slaap? Of is dit ineens gelukt toen je hem wakker op zijn buik in bed legde?

8 maanden geleden

Ik zou er lekker aan toegeven. Dat ze slapen is belangrijker dan hóe ze slapen, zeker nog op deze leeftijd. Ze zijn nog zo klein, hij heeft duidelijk behoefte aan veiligheid en nabijheid. Als je je handen vrij wil hebben zou ik hem in de draagzak doen en op die manier toch bij je houden. Het is een fase. Wij hebben ook een baby die helemaal niet meer op ons wil slapen sinds week 6 of zo, en ik mis juist de dutjes op me. Terwijl ik toen vaak zei; ik wil mijn handen vrij hebben! Nu heb ik spijt dat ik er toen niet meer van heb genoten.

8 maanden geleden

Reactie op bobbie3000

Ik zou er lekker aan toegeven. Dat ze slapen is belangrijker dan hóe ze sla ...
Helemaal mee eens, maar wel lastig als ze naar de opvang moeten. Mijn dochter slaapt haar dutjes heerlijk in de draagzak, maar dat gaan ze bij de opvang niet doen. Met mijn eerste kind ging het daar ook mis; die sliep dus niet of amper op de opvang waardoor ze oververmoeid raakte en de nachten ook drama waren tot een maand of 6. Ik wil dit nu voorkomen door haar vast te laten wennen aan het slapen in een bedje voordat ze straks naar de opvang gaat. Maar hoe en wanneer te beginnen met oefenen vind ik lastig…

8 maanden geleden

Reactie op Lisanne62025

Wij hadden hetzelfde tot week 10, toen was ik het zat en ben ik een hoop ga ...
Dank voor je tips, hier vergelijkbaar alleen is mijn dochter nu 12 weken. Ik ben begonnen met oefenen, vanochtend eerste dutje, maar het duurde 50 minuten voordat ik haar in slaap had met de pick up put down methode en vervolgens wordt ze na 15 minuten wakker. Ging het bij jou ook zo moeizaam aan het begin? Ik probeer ook de ssshh pat, maar ze raakt echt overstuur in bed en alleen oppakken helpt dan. Kwestie van doorzetten denk je? Ze slaapt nu verder op mij want in haar bedje werd ze dus al snel weer wakker 😟

8 maanden geleden

Reactie op StralendePioenroos653784

Dank voor je tips, hier vergelijkbaar alleen is mijn dochter nu 12 weken. I ...
Het ging hier ook moeizaam aan het begin. En ik heb haar toen ook regelmatig opgepakt om op mij verder te laten slapen. Maar probeerde het wel ieder dutje opnieuw in bed zodat ze ook leerde om daar te slapen. Ik heb even teruggezocht hoe de eerste dagen gingen: - 1e dag 25 minuten geslapen in bed en 2x wakker tussendoor - 2e dag 35 minuten geslapen met 2x wakker - 3e dag 45 minuten, niet wakker - 5e dag heeft ze een uur geslapen. Nu slaapt ze ergens tussen 45 minuten en 2 uur, geen pijl op te trekken😋 We zijn nu 3.5 week verder.

8 maanden geleden

Hier liepen wij een paar weken geleden ook tegenaan! Je doet al erg veel en zo begonnen wij ook. In mijn ervaring heb ik nu geleerd dat alles tijd kost, en je soms echt een hele lange adem moet hebben en consequent moet blijven. Laten huilen hebben wij ook niet gedaan. Dingen die ons hebben geholpen: - de Napper app (wakkertijden aanhouden) - white noise - shh pat methode - altijd slaperig, maar wel wakker in bed leggen. Hij schrok vaak ook gelijk wakker, maar dan troosten zonder uit bed te halen. Dit kon soms wel 1-1,5 uur duren. - voedingen geven op zijn kamer, boekjes lezen en ook troosten/ wiegen. Zodat hij gewend raakt aan de kamer en weet dat het een veilig plekje is Na 5 weken heel consistent zijn slaapt hij overdag vaak 40-60 minuten in zijn bedje en sinds een paar dagen slaapt hij in de nacht 8 uurtjes in zijn eigen bed!