23 Reacties

2 dagen geleden

Ik volg even. Ik ben er ook nogal mee bezig. Mijn eerste bevalling was heel snel met maar 3 uur, maar heel erg traumatisch

2 dagen geleden

Eerste bevalling 9 uur thuis, 2e bevalling ook 9 uur poliklinische in het ziekenhuis vanwege medische indicatie op Fluxus. Beide goede en snelle bevallingen gehad, ben benieuwd hoe deze gaat.

2 dagen geleden

Eerste bevalling 5 uur, tweede bevalling 3 uur, derde bevalling 1,5 uur Ben heel benieuwd naar de vierde bevalling, voor de zekerheid gaan we er van uit dat de verloskundige niet op tijd komt ;)

2 dagen geleden

Reactie op mimumo

Eerste bevalling 5 uur, tweede bevalling 3 uur, derde bevalling 1,5 uur Ben ...
Oh maar die zijn allemaal ook gewoon echt heel snel 😱

2 dagen geleden

Ik volg ook even. Ik weet niet of het klopt maar ik zie bijna altijd verhalen over dat het de tweede keer sneller ging. Ik hoop bij mijn tweede ook, was met 13 uur opzich ook relatief snel (wist de "officiële" start door gebroken vliezen) voor een eerste bevalling. Maar hoop nu op nog iets sneller haha, 9 uur ofzo

2 dagen geleden

Eerste bevalling 19 uur (persfase 70 minuten), tweede bevalling 10 uur (persfase 9 minuten). Beide keren thuis, in bad, bevallen. Maar bij beiden heb ik het niet al die uren als echt actieve fase ervaren. Ben benieuwd deze derde keer 🥰

2 dagen geleden

1ste - bijna 40 uurtjes (traumatische bevalling) 2e - 7,5 uurtjes (mooie bevalling maar uur lang moeten zitten persen)

2 dagen geleden

Reactie op KDvdW

Eerste bevalling 19 uur (persfase 70 minuten), tweede bevalling 10 uur (per ...
Gekke vraag ☺️: ben je ook daadwerkelijk ín het bad bevallen? En zo ja, wat voor houding neem je dan aan? Ik wil ook in bad bevallen/weeën opvangen, maar ik zie de persfase niet zo goed voor me 😅..

2 dagen geleden

Ik ben ook heel benieuwd. De eerste duurde 36 uur (vanaf gebroken vliezen tot aan geboorte), maar dat kwam doordat ze als sterrenkijker lag. Verder zeker niet als traumatisch ervaren ondanks de rugweeen 😅 nu zwanger van de tweede. Zou wel fijn zijn als die sneller gaat.

één dag geleden

Ik ben ook heel benieuwd! Mijn eerste bevalling begon precies om 00:00 ‘s nachts. Om 06:51 lag ons mooie meisje in mijn armen. De verloskundige dacht dat het minder snel zou gaan omdat het de eerste was. Ze heeft aangegeven dat het bij de 2e vaak sneller gaat. Hierdoor wel een beetje zenuwachtig geworden.☺️☺️

één dag geleden

Eerste bevalling nog geen 4 uur en wordt nu gewaarschuwd voor mogelijk maar 2 uur. In ieder geval nog sneller ..

één dag geleden

Ik ben ook echt benieuwd. Eerste bijna 26u (vanaf gebroken vliezen). Hoop dat de tweede iets vlotter gaat 🙈🙈

één dag geleden

1e bevalling 9 uur waarvan 1.5 uur persen. 2e bevalling 12 uur waarvan 10 min persen. Beide keren ingeleid.

één dag geleden

Ik ben ook heel erg benieuwd, mijn eerste bevalling heb ik 30 uur over gedaan, 30 minuten persen.

één dag geleden

Reactie op Macie20

Eerste bevalling nog geen 4 uur en wordt nu gewaarschuwd voor mogelijk maar ...
Oh echt. Die van mij was ook 4 uur. Ik ben ook zo bang dat de tweede sneller gaat zijn. Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, maar dan moet ik het wel halen...

één dag geleden

Reactie op Lizel

Oh echt. Die van mij was ook 4 uur. Ik ben ook zo bang dat de tweede snelle ...
Die van mij ook 4 uur, merk dat ik best gespannen ben hierom 🤭 heb jij dat ook? Hopelijk halen we het ziekenhuis!

één dag geleden

Reactie op Lizel

Oh echt. Die van mij was ook 4 uur. Ik ben ook zo bang dat de tweede snelle ...
Ik kies er nu bewust voor om thuis te blijven en daar alles klaar te hebben staan. Ik moest na m’n vorige bevalling naar het ziekenhuis vanwege totaal ruptuur en had hoe dit verliep echt geen problemen mee. Het idee thuis te blijven geeft veel rust eerlijk gezegd. Het idee dat het anders op de snelweg kan gebeuren staat me echt niet aan.. dus ik vind het niet zo spannend door die keuze al gemaakt te hebben ☺️

één dag geleden

Reactie op Jaws

Die van mij ook 4 uur, merk dat ik best gespannen ben hierom 🤭 heb jij dat ...
Mijn eerste was ook 4 uur en ik "moet " in het ziekenhuis bevallen door te veel bloed verlies bij de eerste maar, heb met mijn vk afgesproken dat ik na 8 cm ontsluiting gewoon niet meer weg ga want langs de weg bevallen lijkt me t ergste wat er is. Mocht er toch weer zoveel bloed verlies zijn dan bellen ze een ambulance

één dag geleden

1e, 4 uur waarvan 1 uur persen.(ingeleid) 2e, 2 uur waarvan 30 min persen. (Natuurlijk) Dus ben ook erg benieuwd hoe snel het bij de 3e gaat...

één dag geleden

1e 7 uur (ingeleid) 2e 5 uur (natuurlijk) Ik moet zeggen dat ik bij beide bevallingen niet echt een gevoel van tijd heb gehad.