23 Reacties

één dag geleden

Bij de eerste kreeg ik om 7 uur de eerste wee (vk was er al, vw meconiumhoudend vruchtwater) en om 10.10 uur was de kleine man er. Bij de tweede had ik de hele dag gerommel, bij het avondeten belde ik toch maar de vk en mijn dochter werd om een uur of 23 geboren. Bij de jongste begonnen de weeën om 4 uur 's nachts. Om half 6 mijn man maar wakker gemaakt. Tegen 13 uur werd hij geboren. Bij de eerste dus 3 uur, de tweede 5 uur, de derde 7 uur. Maar die derde was wél de mooiste bevalling, thuis, in bad, op mijn eigen tempo en handsoff. En weeën zijn natuurlijk vervelend, maar ik had nauwelijks pijn. Bij de eerste werd ik juist heel erg gepusht om te persen en hadden ze mij ingeknipt. Ik had er liever langer over gedaan, zodat de knip voorkomen had kunnen worden. Ik ga dit keer weer voor een natuurlijke/vrije geboorte in bad, in mijn eigen huis. Tip:het boek Vrije bevalling van Anne Mirthe Korteweg

één dag geleden

Reactie op Kiimi

Gekke vraag ☺️: ben je ook daadwerkelijk ín het bad bevallen? En zo ja, wat ...
Helemaal geen gekke vraag! Onze dochters zijn allebei ook in bad geboren inderdaad. De eerste keer verschillende houdingen aangenomen gedurende de persfase, de tweede ging daar eigenlijk te snel voor. Beide keren het laatste stukje eigenlijk wat half zittend/liggend tegen de rand, op die manier kon ik ze ook zelf aanpakken.

één dag geleden

Reactie op Kiimi

Gekke vraag ☺️: ben je ook daadwerkelijk ín het bad bevallen? En zo ja, wat ...
Ik ben ook daadwerkelijk in bad bevallen de laatste keer. Sowieso was weeen opvangen al heerlijk in bad. Ik nam ook elke houding aan waarvan ik het gevoel had dat het nodig was. Uiteindelijk zat ik op m'n knieën en leunde ik op de rand van het bad. Ik had al een hele tijd het gevoel dat ik moest poepen. Voelde daadwerkelijk ontlasting in mijn darmen drukken. Op het laatst dacht ik: jammer dan, het moet er toch uit. Dus ik perste om het er uit te poepen, ik had niet eens meteen door dat ik het hoofdje er ook uit geperst had. Dat deed geen centje pijn. De verloskundige zei: dat waren je vliezen! Ik zei: Ja, en het hoofdje! En wee later, deze liet even op zich wachten, heb ik de rest van het lichaam er uit geperst. Voor mij gevoel was er helemaal geen pers fase.