8 Reacties
één dag geleden
Ben er afgelopen maandag toevallig geweest. Docent kijkt eerst je buik en de baby snel na, daarna gaan de 2 studenten, ieder 20 minuten aan de slag. Elke week zijn ze bezig met een opdracht, bij mij moesten ze iets van het hart zien of op een echo zetten. Dit lukte niet omdat de baby verkeerd lag, dus zijn ze voor de portofolio's specifieke beelden van de ruggengraat gaan maken (deze worden als anoniem gebruikt). Het is heel anders dan een "normale" echo, want ze kijken niet alles na etc. Maar wel heel leerzaam voor de studenten. Je merkt dat hun nog echt lerende zijn, nog zoekende in een bepaald beeld krijgen etc. Daarom ook zeker nuttig voot hun om het wèl te doen! Wij hebben geen extra informatie eruit gekregen, maar was al leuk om de 50 minuten te kunnen kijken naar onze baby 🥰
20 uur geleden
Ik deed het laatst in Groningen bij studenten. Ze (2 groepjes van 2 studenten) moesten een correcte scan van hersendoorsnede maken, iets van de buik en bovenbeen. Was toch even leuk om het één en ander te zien.
Bij de eerste ronde kwamen 2 vd 4 zwangeren niet opdagen, beetje sneu voor de studenten. Ik heb me voor volgende week nog een keer aangemeld want ben blij dat ik iets kan betekenen en ze zijn vaak dringend op zoek. Ben benieuwd welke opdrachten ze dan moeten doen.
8 uur geleden
Ik ben ook afgelopen maandag geweest! Ik heb er verder geen extra informatie uit kunnen halen maar vond het wel leuk om te zien hoe de studenten zoekende zijn en echt aan het leren zijn. De aandacht is voornamelijk gericht op de studenten die leren. De tweede student vertelde waar we naar keken.
Het is fijn om je baby weer te zien alleen als je echt nuttige informatie wilt dan is het niet de plek. Je ligt trouwens wel op een lekker bed dus ik vond het niet erg om 50 minuten te liggen en naar mijn babietje te kijken.
één uur geleden
Het kan ook by fontys in Eindhoven! Vriendinnen van mij gaan hier allebei wel eens naar een echo, je kan je opgeven via de Facebook pagina.
Ik ga zelf niet, omdat wij het geslacht van ons kindje niet willen weten en omdat wij al in 2 ziekenhuizen zeer regelmatig echos hebben. Maar als ik een normaal verlopende zwangerschap zou hebben zou ik het wel doen denk ik, je helpt de studenten er echt mee, en je kan mooi naar je baby kijken.
Extra informatie zou ik niet vanuit gaan.