34 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Kiimi

Vinden jullie de inwendige niet ontzettend onprettig..? Ik heb as vrijdag ...
Ik zou het zeker niet uitstellen, ik heb bij alle 3 mijn zwangerschappen geen inwendige echo's gehad. Terwijl ik ook op gewicht ben.

2 maanden geleden

Ontzettend vervelend een inwendige echo. Heb zelf last van vaginisme dus keek er nooit naar uit en was echt onprettig. Maar helaas wel noodzakelijk. Tanden op elkaar en even geduld hebben🥲

2 maanden geleden

Reactie op Kiimi

Vinden jullie de inwendige niet ontzettend onprettig..? Ik heb as vrijdag ...
Ik heb er geen last van eigenlijk. Is het het meest prettige ooit? Nee dat niet. Maar ik vind het wel prima te doen. Zoals hieronder ook al benoemd wordt: volgens mij hebben ze bij mij ook bij de 13 weken echo nog even inwendig de echo gemaakt, omdat ze niet alles goed op beeld kreeg. Maar is ook op elke plek anders, dus misschien valt het best mee en krijg je gewoon uitwendige echo's:)

2 maanden geleden

Reactie op Kiimi

Vinden jullie de inwendige niet ontzettend onprettig..? Ik heb as vrijdag ...
Ik zag er van tevoren een beetje tegenop, maar de echoscopiste is heel professioneel. Ze kijkt niet naar je vagina verder en de buis is erg smal. Ze gebruiken ook glijmiddel om m voorzichtig in te brengen. Natuurlijk is het even een gek gevoel, maar voor ons was het het wel waard om onze baby te kunnen zien. Je mag dit uiteraard ook weigeren als je er echt moeite mee hebt. In geval van vaginisme zoals hierboven snap ik dat het een andere situatie is. De inwendige echo hoort ook geen pijn te doen. En ja, ach, met de bevalling zelf zal er ook een hoop rondom die uitgang gebeuren dus misschien ook wel goed om al wat eerder aan te wennen dat een professional daar moet zijn

2 maanden geleden

Reactie op Kiimi

Vinden jullie de inwendige niet ontzettend onprettig..? Ik heb as vrijdag ...
Ik heb dit nog nooit als onprettig ervaren. Zoals hieronder al meermaals gezegd is: ze gebruiken wel echt genoeg glijmiddel. Een tip van mijn gynaecoloog: zeker genoeg naar beneden hangen/liggen in die stoel zodat je bekken echt zo horizontaal mogelijk ligt en dan proberen te ontspannen.

2 maanden geleden

Ik vandaag nog inwendige echo gehad echt geen last van gehad hoor idd zo ver mogelijk naar beneden hangen / liggen

2 maanden geleden

Reactie op Kiimi

Vinden jullie de inwendige niet ontzettend onprettig..? Ik heb as vrijdag ...
Heb em nu uitwendig gehad maar veel miskramen gehad en daarbij veel inwendige echo’s gehad. En vind het echt totaal niet vervelend! Ze stellen je op je gemak en gebruiken veel glijmiddel!

2 maanden geleden

Reactie op Kiimi

Vinden jullie de inwendige niet ontzettend onprettig..? Ik heb as vrijdag ...
Ik had vandaag mijn echo bij 7+2 en dit kon gewoon uitwendig. Kleine was wel moeilijk te vinden en te meten maar het is wel gelukt. Verder heb ik ook regelmatig inwendige echo's gehad (endometriose, cystes, etc.). Ik blijf het onprettig vinden omdat ik me letterlijk bloot voel. Kun je niet aan je vk vragen of ze het eerst uitwendig wil proberen? Je mag een inwendige echo ook gewoon weigeren, mocht het uitwendig niet lukken. Ze hebben altijd je toestemming nodig ❤️

2 maanden geleden

Reactie op babydreams

Ik had vandaag mijn echo bij 7+2 en dit kon gewoon uitwendig. Kleine was we ...
Fijn om te horen 😊! Dan ga ik sowieso vragen om uitwendig, en anders wacht ik nog twee weekjes. En inderdaad zolang ik iets niet wil, gebeurt het niet!

2 maanden geleden

Reactie op Kiimi

Fijn om te horen 😊! Dan ga ik sowieso vragen om uitwendig, en anders wacht ...
Je kan idd altijd aangeven dat je iets niet prettig vind. Is dit je eerste zwangerschap ? Want toen ik voor de eerste x zwanger was vond ik het ook mega spannend en eng maargoed je moet straks ook als het goed is bevallen en dan moeten ze ook voelen hoeveel ontsluiting je hebt gelukkig is dat nog heel ver weg en moet je denk ik gewoon wennen aan al die handelingen wat volkomen logisch is. Wens jou mooie zwangerschap toe

2 maanden geleden

Reactie op nice88

Je kan idd altijd aangeven dat je iets niet prettig vind. Is dit je eerste ...
Nee hoor, is de tweede zwangerschap! Het is ook niet het probleem dat ik moet wennen aan de handelingen oid, ik heb alles al meegemaakt en heb daar verder geen moeite mee 😊. Alleen die inwendige echo vind ik heel onprettig en ongemakkelijk.. Jij ook een mooie zwangerschap toegewenst!

2 maanden geleden

Ik heb gister mijn eerste echo gehad, 7+5 weken. Mij werd gevraagd om een uur van te voren 2 a 3 bekers water te drinken zodat de baarmoeder beter in zicht is voor een uitwendige echo. Ik had alleen de pech dat de echoscopist een half uur uitliep waardoor mijn blaas dus te vol zat 😂 ik mocht daarom m’n blaas leeg plassen en toen lukte de uitwendige echo niet meer en moest het inwendig.

2 maanden geleden

Ik heb ook een inwendige echo gehad met 7+0. Ze had wel eerst uitwendig geprobeerd maar je zag alleen maar mijn darmen. 😬 voelde wel vreemd maar ik dacht als het tegen die tijd zo ver is en ik ga bevallen dan lig ik er ook zo bij 🙊

2 maanden geleden

Ik uitwendig